איקאה בדרך להקמת סניף שביעי בישראל: ארי נדל"ן (ארנה גרופ) הודיעה לבורסה כי שטח של כ-30 דונם במתחם של 110 דונם באיזור הכניסה הדרומית לאשדוד ישמש כחנות של חברת הריהוט השבדי, בכפוף לאישורים.
לאיקאה, כאמור, כבר שישה סניפים קיימים בארץ: בנתניה, ראשל"צ, קרית אתא, אשתאול, ב"ש וסניף למכירת מטבחים בנמל ת"א. היא גם מוכרת מוצרים אונליין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
סניף איקאה ראשון לציון
סניף איקאה ראשון לציון
סניף איקאה בראשל"צ
(צילום: EPA)
ארי נדלן, שעוסקת בנדל"ן מניב מסחרי וקניונים בישראל ובחו"ל, נמצאת בבעלות ארנה גרופ, שבשליטת צחי אבו מאז 2021. משפחת אבו היא משפחת קבלנים שפועלת באשדוד.
מדובר בדיווח המשך לדיווח של חברת הנדל"ן מינואר, על השלמת עסקה במסגרתה רכשו אס.אל.אס מפרשים בע"מ 100% ממניות ההנהלה של מחזיקי אשדוד בע"מ, שמחזיקה ב-72% מההון המונפק והנפרע של פנינת אשדוד בע"מ, הבעלים של המגרשים עליהם יוקם המרכז המסחרי, ובתוכו חנות איקאה.
כרגע עוד רחוקה הדרך לחנות: לפי הדיווח, ב-4 באפריל נחתם מזכר הבנות לא מחייב ולפיו המוכרים ימכרו לתאגידים מקבוצת JTLV ומקבוצת פישר-ברונפמן, שמחזיקה בין היתר באיקאה ישראל, בחלקים שווים, מחצית מהחזקותיהן במחזיקי אשדוד לרוכשות, בתמורה לסכום כולל של 226 מיליון שקל. מחיר העסקה מתבסס על קיומו של הסכם חכירה מהוון למתחם, על בסיס הזכויות הקיימות לפי התוכניות המאושרות והיעדר חובות היטל השבחה בגין התוכניות המאושרת למתחם.
כן הסכימו המוכרים להעמיד לקבוצת פישר-ברונפמן הלוואת מוכר בגובה של עד מחצית מחלקה של קבוצת ברונפמן-פישר בתמורה, אשר תיפרע עם קבלת טופס 4 לחנות איקאה. הצדדים ינהלו משא ומתן לצורך חתימת הסכם מחייב בתוך 120 ימים.
לפי הערכה ראשונית בלבד, בכפוף לחתימת הסכם מחייב ולהשלמת העסקה, ייווצר לאס.אל.אס בגין מכירת החזקותיה רווח הון, לפני מס, של כ-70-60 מיליון שקל. בהנחה שהערכת השווי למתחם תשקף את מחיר העסקה, צפויה אס.אל.אס לרשום רווח נוסף לפני מס של כ-70-60 מיליון שקל, כתוצאה מעליית ערך בגין יתרת החזקותיה במחזיקי אשדוד.