כפות הרגליים שלנו נושאות את משקל הגוף שלנו. הן אלו שמאשרות לנו יציבה נכונה, עליהן אנחנו דורכים, נעים, רוקדים וקופצים. בממוצע, רובנו צועדים אלפי צעדים ביום. חלק מאיתנו שומר על אורח חיים ספורטיבי, שכולל ריצה. במהלך כל צעד נוצר לחץ על כף הרגל והיא נשחקת. ויש לכך השלכות בריאותיות עתידיות, כמו כאבי גב, ברכיים שחיקת רקמות ועוד. החשיבות של "לפנק" את כף הרגל, ולהתאים לה מסגרת נכונה ונוחה, בין אם מדובר בסנדלים, כפכפים, נעליים שטוחות או על עקב, מגפונים ומגפיים, היא גדולה, מכיון שבסופו של דבר, מדובר בבריאות הרגל והשלד. היום ניתן למצוא מבחר של נעליים אורטופדיות ונעלי נוחות, שנראות טוב וגם שומרות על כף הרגל. זאת ועוד. בשל הסברה, שנעילה ממושכת של נעלי עקב מזיקה לבריאות, גם בתחום זה התפתחה אופנת הנעלה.

נעלי נוחות: תומכות ויציבות

תכירו: דגם קליפטון 8 החדש של נעל הספורט של HOKA, מותאם לנשים ולגברים, לכל סוגי אימוני ההליכה והריצה. הנעל קלת משקל, בולמת זעזועים ודינאמית. תבנית הגלגול בסוליה שלה יוצרת תנועה מהירה של כף הרגל במשטח הדריכה, ומעניקה חווית ריצה שוטפת. הנעל עוטפת את כף הרגל ומעניקה תחושת נוחות וחופש בבהונות. בחלק האחורי של העקב יש לשונית תומכת לגיד אכיל, לסוליה יכולת בלימה זהה לכל אורכה.
מחיר: 699.90 שקלים, ברשת weshoes, בחנויות ובאתר
5 צפייה בגלריה
קליפטון 8
קליפטון 8
קליפטון 8
( צילום: שי פרנקו)
מותג נעלי הנוחות האש פאפיס מציג מגוון סנדלים, סניקרס, כפכפים ונעליים בסגנונות שונים, שמאופיינים בתמיכה בכף הרגל. הטכנולוגיות החדישות יוצרות נוחות בצד אופנתיות ומראה עדכני, גם בנעלי הגברים וגם בנעלי הנשים, כולל סנדלי ונעלי עקב. המותג מציע קולקציות שונות לנשים ולגברים. לדוגמא, קבוצת Bounce air sandals לגברים מציגה בעקב הנעל בועת אויר, שמקנה תוספת לבולם זעזועים ומחזקת את פעולתו.
מחירים: 199.90-439.90 שקלים. ברשת גלי
5 צפייה בגלריה
האש פאפיס נשים מחיר 149.90 שח במקום 299.90
האש פאפיס נשים מחיר 149.90 שח במקום 299.90
האש פאפיס נשים מחיר 149.90 שח במקום 299.90
(צילום גל ביטון)
נעלי פלטפורמה אספדריל טרנדיות לנשים מבית Seventy Nine מציגות סוליית פלטפורמה נמוכה עשויה חבלים. החלק הקדמי סגור, במראה מטאלי משולב בד חבלים באזור האצבעות, והחלק האחורי פתוח עם רצועת אבזם דקה ומדרך נוח במיוחד.
קולקציית קיץ 2021 של טבע נאות, משלבת בין דגמים קלאסיים ואייקונים המזוהים עם המותג שזוכים העונה לטוויסט עיצובי לבין דגמי סניקרס חדשים ועדכניים. טבע נאות מייצרת בישראל בעבודת יד. כל הדגמים כוללים רפידת נוחות אנטומית ועשויים מחומרי הגלם המשובחים ביותר.
5 צפייה בגלריה
Seventy Nine ל Weshoes מחיר 69.90
Seventy Nine ל Weshoes מחיר 69.90
Seventy Nine ל Weshoes מחיר 69.90
( צילום: שי פרנקו)

פרזנו - כפכפי אצבע עם שילובי עור עדינים, אבזם מצופה עור איכותי ותמיכה של גומי להתאמה מירבית. הדגם כולל את רפידת הנוחות האנטומית של טבע נאות, המקנה תחושת גמישות ורכות בכל צעד, בולמת זעזועים ותומכת בכל חלקי כף הרגל.
מחיר: 380 שקל. להשיג בחנויות הרשת ובאתר
5 צפייה בגלריה
פרזנו
פרזנו
פרזנו
( צילום: יח"צ)

נעליים אורטופדיות: מפזרות את הלחץ

נעלים אורטופדיות בנויות בצורה שמותאמת לצורת כף הרגל, כולל האזורים הקעורים והקמורים. הן מספקות בסיס נוח לנשיאת הגוף, ולרוב הסוליה שלהן רחבה ועבה, ועם זאת מקנה תחושת קלילות. המטרה היא לשמור על מבנה כף הרגל, לתת תמיכה בנקודות הלחץ, ולפזר אותו בצורה שתקל על ההליכה. נעלים אורטופדיות יכולות גם לפתור בעיות שכבר קיימות.
סנדל נשים אורטופדי: מרטיניקה, מבית Nursing Care הפורטוגלית
גפה עליונה עשויה עור. הרפידה נשלפת וניתנת להחלפה במדרסים אורטופדיים. מונעת הזעה בכף הרגל ומונעת החלקה, בעלת רצועה מובנת קידמית ואחורית להתאמה למימדי הרגל.
480 שקלים בחנויות ובאתר עקב אכילס

דריסה בריאותית

מדרס אורטופדי מיוצר בהתאמה אישית לכף הרגל, כדי לשפר הליכה וריצה, לפזר לחצים בכף הרגל, לתקן הליכה ו / או יציבה. מדרסים אורטופדיים מוכנסים לתוך הנעליים וניתנים להעברה מנעל לנעל. מומלץ לאבחן את כף הרגל ע"י טכנאי אורטופדיה, כדי להתאים אותם באופן אישי למשתמש.
חברת "Upstep" פיתחה מדרס 3/4 דק, יציב וגמיש, שבא לתת מענה לרצון לנעול נעלי עקב, מבלי שהליכה זו תגרור כאבי רגליים או מגבלות של הליכה. מדובר בסטארטאפ ישראלי, שמאפשר הזמנת מדרסים אישיים און ליין, לאחר אבחון מאפייני כף הרגל של הלקוח, במחירים נגישים במיוחד.
5 צפייה בגלריה
מדרסים של סטפאפ
מדרסים של סטפאפ
מדרסים של סטפאפ
( צילום: יח"צ)