משרד הבינוי והשיכון הודיע היום (שני) כי פתח בחקירה לבירור חשדות בדבר עבירות על חוק המכר בפרויקט "מעונות סטודנטים" ברחוב חסן שוקרי 5 בעיר התחתית בחיפה. בעקבות זאת, נפתח בימים אלה הליך מנהלי במשרדו של הממונה על חוק המכר במשרד השיכון, עמית גריידי, הכולל עיצום כספי שעשוי להגיע לסך של 2.7 מיליון שקל.
מבדיקת ynet עולה כי מדובר בפרויקט "סטפס" (steps) בשכונת הדר בעיר של היזם ג'פרי פיטוסי, אשר משווק על ידי קבוצת "פסגות בע"מ (2005)" המכנה עצמה בית להשקעות נדל"ן, הנמצאת לפי רשם החברות בבעלות יוסי בליזובסקי. לפי אתר הקבוצה, פסגות בית להשקעות נדל"ן, שיושבת במגדלי בסר בבני ברק, עוסקת בהשקעות נדל"ן באנגליה ובגיאורגיה וכן במכירת קרקעות בעיר חולון.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
הדמיה של פרויקט "מעונות הסטודנטים" בעיר התחתית בחיפה
(צילום מסך מתוך יוטיוב)
על פי ההודעה של משרד הבינוי והשיכון, לאחרונה התקבל מידע באגף להגנה על רוכשי הדירות במשרד, לפיו נמכרו מאות דירות בפרויקט - כאשר על פי החשד נגבו מהרוכשים כספים העולים על המותר בחוק מבלי לספק לרוכשים בטוחה, כגון ערבות בנקאית, ביטוח בחברת ביטוח מוכרת או רישום הערת אזהרה בנכס. על פי חוק המכר, ניתן לגבות מרוכש עד 7% מסכום הדירה, ללא מתן בטוחה. כאמור, על פי החשד - נגבו סכומים הגבוהים מ-7% ללא מתן בטוחה.
עוד עלה מהמידע שהתקבל במשרד השיכון כי היזם ג'פרי פיטוסי לא הסביר לרוכשים את הזכויות המגיעות להם על פי חוק המכר, והעסקאות לא דווחו לממונה, בניגוד להוראות החוק. בנוסף, ציינו במשרד השיכון כי בירור עם עיריית חיפה העלה שהפרויקט טרם אושר במוסדות התכנון הרלוונטיים וקיים ספק אם ניתן להוציאו אל הפועל כפי שתוכנן.
יצוין כי הודעות מסוג זה לרוב מתפרסמות על ידי משרד השיכון בתום החקירה. מקרים שבהם משרד השיכון מפרסם הודעות על פתיחת הליך מנהלי נחשבים חריגים, וזאת בעקבות החשדות הרבים שמתגלגלים לפתחו של האגף האמון על הגנה על רוכשי דירות מקבלן.

"סאונה, ספרייה ומסעדה תחת כיפת השמיים"

באתר קבוצת "פסגות בית להשקעות נדל"ן בע"מ" פורסם סרטון תדמית שמציג את פרויקט "סטפס" בתור "השקעת העשור" ומציע לרכוש בפרויקט דירה במחיר של כ-529 אלף שקל "ברישום מלא בטאבו" וכן מובטח בסרטון כי הרוכש יקבל "תשואה צפויה גבוהה של למעלה מ-7% בשנה". עוד מוצג בסרטון כי רוכשים יוכלו להיכנס להשקעה עם הון עצמי בגובה של "כ-35 אלף שקל בלבד".
באתר נכתב כי מתקני הפרויקט כוללים "לובי מפואר ומעליות מהירות, בר לובי המתוכנן למפגשים חברתיים, חדר כביסה, שכולל מייבש ובסמוך חדר משחקים, חדר כושר משוכלל ומאובזר, סאונה רטובה, יבשה ומתחם למפגשים וחוגים, בית כנסת, אולם כנסים שכולל מסך טלוויזיה לסטודנטים במשותף, הקרנת סרטים ומפגשים, ספריה ומתחם לימודים משותף, מתחם הגג הכולל פטיו ישיבה והופעות, בריכה ומסעדה תחת כיפת השמים".
יצוין כי בפרסומים בתקשורת נכתב כי מדובר בפרויקט עם 1,300 יחידות דיור שנמכרות בסכום של כ-499 אלף שקל, כאשר בשלב הראשון הרוכשים מתבקשים לספק 7% מהסכום. עוד נכתב בפרסומים בתקשורת כי מתוך כלל יחידות הדיור, 700 דירות בהיתר ובדרך לבנייה. אלא שלפי הודעת משרד השיכון, כאמור, בירור עם עיריית חיפה העלה כי הפרויקט טרם אושר במוסדות התכנון.
את תגובת היזם ג'פרי פיטוסי לא ניתן היה להשיג. את תגובת קבוצת פסגות בית השקעות לנדל"ן ואת תגובת הבעלים לא ניתן היה להשיג.