שופט בית המשפט המחוזי בבאר שבע יעקב פרסקי מינה היום (ה') שני נאמנים, עו"ד מור נרדיה ורו"ח עומר סרבינסקי, לחברת האם של קבוצת הקנאביס הוותיקה BOL, ברת' אוף לייף אינטרנשיונל, שצברה חובות של כ-35 מיליון שקל ופנתה השבוע להגנת ביהמ"ש. אם בהמשך יוגשו בקשות נפרדות על ידי חברות נוספות בקבוצה הנאמנים צפויים להתמנות גם להן.
קבוצת הקנאביס הוותיקה BOL הגישה בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בבאר-שבע בקשה לצו פתיחת הליכים ומינוי נאמן לאחר שבבקשה שהוגשה בשם 7 חברות בקבוצה נטען כי חובות הקבוצה נאמדים בכ-35 מיליון שקל. בנוסף נטען כי לקבוצה התחייבויות לחלק מבעלי מניותיה בגין הלוואות שהוענקו לה בסך של כ-18 מיליון שקל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
החברות בקבוצה שהגישו הבקשה הן: ברת' אוף לייף אינטרנשיונל, ברת' אוף לייף ישראל, ברת' אוף לייף גנטיקת קנביס ישראלית, ברת' אוף לייף אגרו טק, ברת' אוף לייף קאנביס מניופקשרין אוף מדיקל פרודקט, בי.או.אל מסחר ושירותים בישראל ובי.או.אל פארמסי. מהבקשה עולה כי חברת האם , ברת' אוף לייף אינטרנשיונל , הוקמה בשנת 2015 על ידי תמיר גדו וחגי אילמן. חלק מחברות הקבוצה נמצאות בבעלות חברת האם בלבד וחלק נמצאות בבעלות משותפת עם צדדי ג'. איש העסקים ליאון קופלר(סופר פארם) הוא בין המשקיעים בחברה.
1 צפייה בגלריה
קנאביס
קנאביס
גידולי קנאביס רפואי
(שאטרסטוק)
בימי שיא פעילותה העסיקה הקבוצה כ-125 עובדים ושירתה כ-18 אלף מטופלים בעלי רישיונות. ברבעון האחרון של שנת 2023, מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, נותרו בקבוצה כ-20 עובדים. "כיום, לקבוצת BOL לא נותרו יתרות מזומנים וצפי תקבולים המאפשרים לה להמשיך ולנהל את עסקיה מעבר לחודש נוסף", נטען בבקשה. הבקשה הוגשה לאחר שקבוצת BOL והנהלתה "עשו מאמצים נכבדים על מנת לגייס השקעות נוספות לקבוצה, להבריאה ולייצבה פיננסית, אך לדאבון ליבם מאמציהם עלו בתוהו ובנסיבות הקיימות לא נותרה לה כל אפשרות מעשית אחרת זולת הגשת בקשה זו".
יש מחברות הקבוצה שעוסקות במחקר ופיתוח ויש שעוסקות בשיווק מוצרים בתחום הקנאביס הרפואי. בבקשה נטען כי בשנים 2021 -2023 היוו מוצרי הקבוצה נתח משמעותי ממוצרי הקנאביס שנמכרו בבתי המרקחת בישראל. עוד עולה כי "במחצית השנייה של שנת 2022 לאחר שקבוצת בול הגבירה את פעילותה בשוק המקומי, נקלעה הקבוצה לקשיים כלכליים. קשיים אלו נבעו, בין היתר, מאחזקת מלאי מיובא גדול אשר נרכש לצורך ביצוע מכירות עתידיות, וזאת עקב חשש קבוצת בול כי שינוי הרגולציה לא יאפשרו עוד ביצוע יבוא. בנוסף, על אף פעולות קבוצת BOL להרחבת פעילותה בשוק המקומי, כמות המטופלים בישראל לא גדלה בהתאמה לעלויות ולהוצאות של קבוצת BOL שנבעו מהרחבת פעילותה בשוק המקומי. לפיכך, נוצר מצב שבו קבוצת BOL מחזיקה ברשותה מלאי אשר אין לו דורשים מיידיים ואשר אין באפשרותה לשווקו ולהשיב את ההשקעה שנדרשה לצורך רכישתו בטווח זמן קרוב". עוד עולה מהבקשה כי בראשית 2023 נסגרה החווה החקלאית ועובדיה פוטרו. במרץ 2023 קיבלה הקבוצה החלטה גם על סגירת המפעל על מנת לצמצם את עלויות התפעול.
השופט יעקוב פרסקיהשופט יעקוב פרסקיצילום: הנהלת בתי המשפט


לבקשה צורף תצהיר של יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי, המשמש דירקטור בחברת האם, ממנו עולה כי בחודשים ינואר-מרץ 2024 הייתה קבוצת BOL בגירעון רבעוני של כ-1.7 מיליון שקל. עוד עולה כי יתרת המוזמנים של הקבוצה במועד הגשת הבקשה עומד על כ-330 אלף שקל.
דובי אמיתי טרם הגיב.
פורסם לראשונה: 11:51, 01.04.24