חיסון חובה: גוגל הודיעה היום (ד') על כוונתה לחייב את עובדיה להתחסן. כמו כן, החברה דוחה בחודש וחצי את החזרת עובדיה למשרד.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
גוגל הודיעה על מדיניות החיסונים שתחייב את מרבית עובדיה להתחסן לקראת הפתיחה המחודשת של המשרדים. במייל שנשלח היום ללמעלה מ-130 אלף עובדי החברה, ציין המנכ"ל סונדר פיצ'אי כי גוגל מכוונת להשבת רוב העובדים למשרדים החל מ-18 באוקטובר, במקום תאריך היעד המקורי שהיה ה-1 בספטמבר.
1 צפייה בגלריה
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי
סונדר פיצ'אי, מנכ"ל גוגל
(צילום: AP)
"דחיית המועד תאפשר לנו לשוב לעבודה תוך מתן גמישות לאלו שזקוקים לה", כתב פיצ'אי, והוסיף כי בעת הפתיחה המלאה של המשרדים נדרשים עובדי החברה להיות מחוסנים. הדרישה תחול ראשית על משרדי גוגל בארה"ב, ולאחר מכן ב-40 מדינות נוספות בהן החברה פועלת.
פיצ'אי ציין כי חובת החיסונים תותאם לחוקים ולרגולציה בכל לוקיישן, וחריגה מהמדיניות תיקבע לפי נסיבות רפואיות. "חיסון הוא אחת הדרכים החשובות ביותר לשמור על כולנו ועל בריאות הקהילות שלנו", הסביר פיצ'אי. לא ברור, בשלב זה, כמה מעובדי גוגל טרם התחסנו, אולם פיצ'אי ציין במייל כי מדובר בשיעור גבוה מקרב העובדים.
ההחלטה של גוגל להאריך את תקופת העבודה מרחוק באה על רקע ההודעה של חברת אפל כי היא דוחה את השבת העובדים למשרדיה מספטמבר לאוקטובר. המהלך של שתי החברות עשוי להשפיע על מעסיקים גדולים אחרים לנקוט באמצעי זהירות דומים.
בנוסף, העלייה המהירה במקרי הקורונה בחודש האחרון גרמה לבעלי תפקידים בבריאות הציבור לדרוש צעדים מחמירים, כחלק מהמלחמה נגד הדיסאינפורמציה והסקפטיות לגבי החיסונים. בקליפורניה, למשל, בחודש הבא תחול דרישת חיסון על למעלה מ-240 אלף עובדי ממשל.