הירידות בבורסה המקומית התמתנו לקראת סיום יום המסחר (א'): מדד ת"א 35 ירד ב-0.3%, ת"א 125 בכ-0.8% ות"א נדלן ב-2.2%. ת"א בנקים הותיר מאחור חמישה ימים אדומים וטיפס ב-0.2% אחרי שבשפל היומי הגיע לנפילה של 3.2%.
המסחר במט"ח יתחדש מחר אחרי שביום שישי השקל המשיך להיחלש משמעותית מול הדולר שהגיע במסחר הרציף כבר ליותר מ-3.53 שקלים - שיא של יותר מחודש. השקל נחלש גם מול האירו שהגיע ליותר מ-3.77 שקלים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
ירידות בבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
המסחר היום מושפע גם מהמחאה הגוברת נגד תחילת חקיקת הרפורמה המשפטית. מחר יציגו ראשי משרד האוצר את עיקרי תקציב המדינה וחוק ההסדרים לראש הממשלה ויתכנו בהם שינויים. ביום רביעי יפורסם מדד המחירים לצרכן שיהיה הראשון שיתייחס לחודש שבו כיהנה ממשלת נתניהו הנוכחית.
התחזית למדד המחירים של ינואר בישראל עומדת על עלייה חודשית של 0.1%-0.3% ואינפלציה שנתית של 5.4%-5.2%, לעומת 5.3% בדצמבר.
עוד ברקע למסחר היום בשוק המקומי, הנעילה המעורבת של שישי בניו יורק, דאו ג'ונס עלה ב-0.5%, נאסד"ק ירד ב-0.6%, ו-S&P 500 עלה ב-0.2%.
גם מחירי אגרות החוב הממשלתיות לטווח הארוך יורדים על רקע החשש מפריצה תקציבית, מפגיעה אפשרית בדירוג האשראי ומעלייה באינפלציה בעקבות הפיחות בשקל כלפי הדולר כאשר אלה הצמודות למדד, שמשך החיים הממוצע שלהן הוא 27 ו-20 שנים, יורדות ב-1.02% וב-0.69%, בהתאמה, והתשואה עליהן עולה ל-0.931% ול-0.874%, בהתאמה. אגרות החוב השקליות הלא צמודות, שמשך החיים הממוצע שלהן הוא 19.5 שנים ו-16 שנים, יורדות ב-1.87% וב-1.78%, בהתאמה, והתשואות עליהן עולות ל-3.73% ול-3.666%, בהתאמה.
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות: "למרות שתשומת הלב התקשורתית מופנית בעיקר לסביבה הפוליטית, כדאי לשים לב שהשוק הישראלי משלים פערים ביחס לשוק האמריקאי. על אף חיבתנו הברורה לדרמות כדאי לזכור שרק לפני חודש וקצת תשואות האג"ח היו גבוהות יותר מרמתן כיום ושבסך הכל מאז אוקטובר אין שינוי מהותי בתשואות. כמו שלשער הדולר יש השפעה נוספת על האינפלציה, לעלייה בתשואות האג"ח יש כמובן השלכות רחבות יותר מאשר בשוק ההון. הריביות בשוק האשראי, בעיקר אלו לטווח ארוך כמו בשוק המשכנתאות מושפעות באופן ישיר מרמת התשואות בשוק האג"ח. במובן הזה, אם שער הדולר תומך כרגע בעליה בציפיות האינפלציה והריבית הרי שעליית תשואות האג"ח תומכת במהלך הפוך שכן היא בעצם הבבואה בשווקים של עליית הריבית".
פורסם לראשונה: 10:32, 12.02.23