רשת הסופרמרקטים של המותג הצרפתי קרפור סיימה את הרבעון הרביעי של 2024 ברווח נקי של 3 מיליון שקל, לאחר שאת הרבעון שלפניו סיימה ברווח נקי בסך 800 אלף שקל. אך את כל שנת 2024 החברה סיימה עדיין בהפסד בסך 43 מיליון שקל. עם זאת, החברה רשמה ב-2024 עלייה של 10.1% במכירות שהסתכמו ב-3.3 מיליארד שקל. כך לפי הדוחות הכספיים שפרסמה היום (ראשון).
יצוין, כי בשנה הקודמת חלק מהסניפים לא עבדו במלואם או נסגרו בשל שיפוצים והסבות סניפים מגה לקרפור. כמו כן, העלאות המחירים תרמו את חלקן. ברבעון הרביעי הצמיחה נעצרה כשהמכירות עלו ב-1.1% בלבד. לטענת קרפור, ברבעון מקביל אשתקד נרשמו תוצאות יוצאות דופן בשל הצטיידות הציבור בגין המלחמה. בחנויות הזהות נרשמה עלייה שנתית של 5.7% לעומת 12% בכל 2023.
נקודת החולשה: שיעור הרווח התפעולי של החברה מסך מכירותיה הסתכם ב-2024 ב-1.5%, נתון נמוך מאוד ביחס לשיעור הרווח התפעולי הממוצע של מתחרותיה, מרמי לוי ועד שופרסל, שעמד על 5.6%. ברבעון הרביעי חל שיפור - ושיעור הרווח התפעולי עמד, לדברי החברה, על 4.5% מהמכירות.
בנוסף, בהערכת השווי של החברה שמצורפת לדוחות, צופה המעריך - הגוף המקצועי, כי הרשת תגיע לרווח תפעולי של 3% מסך המכירות בעוד כמה שנים, שכאמור גם הוא נמוך משמעותית בהשוואה למתחרים ופחות אטרקטיבי לבעלי המניות והמשקיעים.
לדברי צביקה שווימר, מנכ"ל חברת האם אלקטרה מוצרי צריכה, "הערכת השווי שמרנית והתבצעה על בסיס תוצאות של תחילת 2024. אני שמח שברבעון רביעי נרשם שיעור רווח תפעולי גבוה מהמצוין בהערכת השווי".
עוד עולה מהערכת השווי כי הפעילות של קרפור שווה 1.2 מיליארד שקל, יותר משוויה בספרים - 1.09 מיליארד, ולכן אין צורך לבצע הפחתת שווי. לגבי הצמיחה של החברה והתוצאות שלה בשנים הקרובות, מצוין בהערכה כי רק ב-2026 שולי רווח תפעולי יגיעו ל-2.5%, ורק בעוד שנתיים-שלוש ל-3%.
ברבעון הרביעי של 2024 השתפר הרווח הגולמי והסתכם ב-34% מול 26%. סך הכל מפעילה כיום הרשת 145 סניפים: 61 היפר, 80 שכונתיים ו-4 אחרים. 126 סניפים הוסבו לקרפור וייפתחו השנה עוד חמישה סניפים.
2 צפייה בגלריה
סניף של קרפור בבית שמש
סניף של קרפור בבית שמש
סניף של קרפור בבית שמש
(צילום: שלו שלום)
נתון מעניין הוא שחלקם של ההיפרים הגדולים גדל בהשוואה לשטחם של השכונתיים שהצטמצם, למרות שהרווחיות בהם גדולה יותר. הרשת לא מספקת נתונים לגבי פעילות האונליין שלה.
קרפור ממשיכה להגדיל את הוצאות השכירותץ שלה ל-248 מיליון שקל לעומת 221 מיליון בשנת 2023, עלייה של 12.2%. כמו כן, עלות שכרו של מיכאל לובשיץ, מנכ"ל הרשת, כ-3.5 מיליון שקל.
הרווח המגזרי של קרפור תרם לסך כל תוצאות חברת אלקטרה מוצרי צריכה, 41 מיליון שקל מול 26 מיליון בשנה מקבילה. אמ"צ תחלק דיבידנד בסך 40 מיליון שקל, לעומת שנה שעברה בה לא חולק דיבידנד משום הפסד בסך 120 מיליון שקל בשנת 2023. הרווח הנקי של כל אמ"צ הסתכם ב-2024 בסך של 74 מיליון שקל.