קיבלתם דירה בירושה ואתם מעוניינים להשכיר אותה אך לא יודעים כיצד להגן על עצמכם מפני שוכרים שלא ישלמו בזמן? רכשתם דירה להשקעה ואתם מעוניינים להשכיר אך חוששים ממצב בו השוכרים יגרמו לנזק משמעותי בדירה. אם בעבר הבטוחות המקובלות שעמדו לרשות בעלי הנכסים היו בעיקר שטר חוב וצ'ק ביטחון, פתרונות שסיפקו מענה חלקי בלבד מפני שוכרים בעייתיים, הרי שכיום הולכת ותופסת לה תאוצה הבטוחה בעלת ההגנה הרבה ביותר עבור בעלי הנכסים – הערבות הבנקאית.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
על מה מדובר בעצם וכיצד היא מגנה עליכם? הערבות הבנקאית, כשמה כן היא, הינה ערבות אשר ניתנת על ידי הבנק לשוכר במטרה להעבירה למשכיר. צ'ק הערבות הוא למעשה צ'ק פיקדון פתוח הניתן לפירעון מידי מול הבנק. על פי החוק בישראל, ברגע שהשוכר הפר את חוזה השכירות בכך שלא שילם שכר דירה למשל או גרם נזק לרכוש, יש למשכיר הזכות לגשת עם המסמך לבנק ולדרוש את סכום הכסף הנקוב בו. מרגע שקיבל הבנק דרישה זו, הוא מחויב להעביר למוטב את הסכום במלואו, בלי שיצטרך לבקש ממנו לנמק או להוכיח את דרישתו, וללא צורך לקבל אישור לתשלום מבית המשפט או מלשכת הוצאה לפועל.
עד כאן נשמע שהכל מצוין. אתם מוגנים לגמרי ובמקרה הצורך תוכלו לממש את הערבות. אז זהו, צריך לזכור שיש צד שני למשוואה, ואלו השוכרים. בסופו של יום כל המטרה שלכם היא להשכיר את הדירה ולהניב ממנה רווחים קבועים - ובקשה למתן ערבות בנקאית יכולה להתקבל ברתיעה על ידי שוכרים לא מעטים. מדוע? בעיקר בגלל שתי סיבות עיקריות: סכום הפיקדון אותו יצטרך השוכר "לשריין" בבנק מבלי שהוא יוכל להשתמש בו לצרכיו השוטפים, והעמלות הגבוהות אותן יצטרך לשלם השוכר, שמצידו היה שמח לוותר על כל העניין.
נתחיל בסכום הפיקדון. סכום הערבות הבנקאית עומד בממוצע על שלושה חודשי שכירות כך שאם נניח סגרתם על דמי שכירות בסך של 4500 ₪ לחודש הרי שסכום הערבות יעמוד על 13.5 אלף ₪. מדובר על סכום לא קטן ועבור השוכרים גם כאב ראש לא קטן, כי כל הסכום הזה "יינעל" על ידי הבנק עד תום תקופת השכירות. זה אומר שהשוכר לא יוכל לעשות שום שימוש בכסף הזה לפחות למשך שנה תמימה, המון זמן, לכל הדעות.
הסיבה השנייה נוגעת לעמלות: הבנקים כגופים כלכליים מבקשים להניב רווחים ובמקרה של ערבות בנקאית ידרשו מהשוכר שלכם עמלת ערבות , דמי עריכת מסמכים ועוד חיובים שונים המגיעים לעלות שנתית המגיעה עד 3 אחוזים מסכום הערבות ויותר , כלומר במקרה שלנו 405 ₪. בשורה התחתונה השוכר שלכם יצטרך להוציא מכיסו כ-13.9 אלף₪ לפני שהוא בכלל נכנס לדירה, לא דבר של מה בכך.
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
התוצאה של כל זה היא שהדירה שלכם עלולה לעמוד ריקה למשך זמן לא קצר, בעיקר בשל רתיעתם המובנת של השוכרים מ"לשריין" סכום כסף גדול בבנק תוך תשלום עמלות כספיות לא מעטות. אז מה עושים? איך גם משכירים בביטחון וגם מושכים את השוכרים האיכותיים אליכם?
הכירו את המהפכה הצרכנית של חברת הפינטק OBLI המאפשרת לשוכרים לקבל ערבות דיגיטלית בטוחה ומתקדמת, בלי פיקדון כלוא (כן, ממש כך) ובלי צורך להגיע לבנק ולחכות לפקידים בתור המתיש. במקום להיפרד מ-13.9 אלף ש"ח בערבות בנקאית תשלמו כ-73 ש"ח בערבות אובלי כפול 12 תשלומים. איך זה? המודל אותו בנתה החברה מבוסס על ערבות ללא פיקדון תמורת עמלה בגובה 6.5% ובפריסה של עד 12 תשלומים חודשיים. כל התהליך נעשה באמצעות פלטפורמה דיגיטלית בטוחה ומתקדמת והוא אורך דקות ספורות. עם סיום ההליך מקבלים השוכרים למייל קובץ ערבות דיגיטלית מובטחת, אותו הם יכולים לשלוח אליכם במהירות ובכך להשלים את התנאים המקדימים להשכרת הדירה.
על מנת שתוכלו לישון טוב בלילה נוכל לספר כי הערבות של OBLI היא ערבות אמינה ובטוחה בדיוק כמו הערבות הבנקאית. ערבות OBLI מונפקת ע"י חברת גולדנרוד פיננסים, ח.פ. 513578674 בעלת רישיון מס‘ 56403 למתן אשראי מורחב מטעם רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון ועומדת בכל תנאי הרגולציה המחמירים ביותר. כמו כן יש לחברה שני שותפים פיננסים מוסדיים חזקים, אחת מחברות הביטוח הידועות במשק וגוף מוסדי נוסף, והיא גם קיבלה את תמיכת משרד הכלכלה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים. יתר על כן OBLI במסגרת תהליך חיתום חדשני ומתקדם החברה מאמתת את פרטי האשראי של המתעניין בדירה, ומעניקה את הערבות שלה אך ורק למבקשים שעוברים בהצלחה תהליך שאישר יכולת החזר אשראי. היה ותצטרכו לממש את הערבות תוכלו לעשות זאת בקליק!
3 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בסופו של יום, בעלי דירות להשכרה שבוחרים בערבות OBLI משחררים את השוכרים שלהם מהפקדת ערבות, ולמעשה נותנים להם הטבה בשווי אלפי שקלים. אם אותם שוכרים יצטרכו לבחור בין דירה עם פיקדון או בלי, הם יבחרו בנכס שמגיע עם ערבות OBLI. יתירה מכן, במידה ואתם בעלי נכסים נוספים, החברה תנהל עבורכם את תחום הערבות לכלל הנכסים שלכם, בעזרת מערכת תפעול, בקרה והפקת דו"חות ישירות למחשב שלכם. השירות הדיגיטלי חינמי לחלוטין והוא יפטור אתכם מהתעסקות עם מסמכים מיותרים ויבטל את הסיכון וההפסד של איבוד שטר הערבות.