קרפור משתפרת: מגזר קמעונאות המזון של אלקטרה מוצרי צריכה, הכולל את רשת קרפור ומועדון הלקוחות שלה בשותפות בנק הפועלים וכאל, רשם ברבעון הראשון של 2025 רווח מגזרי של 42 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, בהשוואה לרבעון האחרון של 2024, מדובר בירידה חדה מרווח מגזרי של 108 מיליון שקל.
מגזר קמעונאות המזון של אלקטרה מוצרי צריכה רשם שיפור משמעותי ברבעון הראשון של 2025. הרווח התפעולי של קרפור לבדה הסתכם ב-49 מיליון שקל, ונראה כי הסתיימה התקופה שבה קרפור הייתה נטל על תוצאות אלקטרה.
הרווח כלל גם הכנסה חד פעמית ממכירת שלושה סניפים, והרשת עברה גם תהליך התייעלות, שבמסגרתו פוטרו מאות עובדים, כך שהוצאות השכר ירדו ב-7 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2024. כמו כן, תרמו לשיפור בהוצאות עליות מחירים ושיפור תנאי הסחר מול הספקים.
מגזר המזון הראה שיפור בכל הפרמטרים: המכירות ברבעון הראשון גדלו במתינות ב-1.1% והסתכמו ב-799 מיליון שקל, המכירות בחנויות זהות עלו ב-1.9%, המכירות למ"ר עלו ב-3.1%, לכ-29.4 שקל למ"ר. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-5.3%, לעומת 0.4% ברבעון המקביל ב-2024, ובקרפור בלבד עלה שיעור הרווח התפעולי ל-6.1% מהמכירות. גם עלות המכר השתפרה וירדה ל-66.7% מהמחזור, לעומת 71% מהמחזור ברבעון מקביל אשתקד.
גולת הכותרת של הדוחות מבחינתה של אלקטרה צריכה היא שקרפור לבדה (ללא פעילות סניפים שממשיכים לפעול תחת מותגים אחרים) סיימה את הרבעון ברווח נקי של 5.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד. עם זאת, החוב של קרפור נותר בעינו, והוא מסתכם ב-500 מיליון שקל.
כאמור, ואף שמדובר בתוצאות משופרות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה ביחס לרבעון הרביעי ב-2024: ההכנסות כעת עמדו על 799 מיליון שקל, לעומת 845 מיליון שקל ברבעון הרביעי, וגם המכירות למ"ר ירדו מעט, מכ-30 אלף שקל למ"ר. עם זאת, קשה לקבוע מגמה לפי הרבעון הראשון בלבד. תוצאות הרבעון הבא, שיכלול את חג הפסח, ייתנו תמונה נאמנה ומדויקת יותר של ביצועי החברה במחצית הראשונה של השנה.
"הסיפור הגדול בדוח הוא שקרפור סוף סוף עומדת בציפיות, אולם צריך לעקוב ולראות שלא מדובר ברבעון חד פעמי", אומר רביב כהן, אנליסט ויועץ קמעונאות.
מכירות אדידס: 2 מיליון שקל
מגזר הספורט של אלקטרה עלה במכירות ב-8.3% ל-134 מיליון שקל. מתוך תוספת המכירות של כ-10 מיליון שקל, התווספו 2 מיליון שקל ממכירות אדידס ו-8 מיליון שקל מהמכירות במותגים קולומביה, שבילים, בורדר ליין ואאוטסיידרס לציוד למטיילים.
בדוח הנוכחי, אלקטרה מוצרי צריכה לא פירטה את נתוני אדידס בנפרד. החנויות הזהות של מגזר הספורט גדלו ברבעון ב-10% – האטה בחנויות הזהות לעומת הרבעונים קודמים. לדוגמה, ברבעון הראשון של 2024 עלו מכירות המגזר ב-18%.
מספר חנויות אדידס ברבעון הנוכחי הוא 37, לעומת 42 חנויות ברבעון שעבר. כזכור, החברה התחייבה לפתוח 46 סניפים בישראל. המכירות למ"ר במגזר הספורט הסתכמו ב-1,579 שקל, והרווח המגזרי של הספורט עלה מ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-18 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025. הרווחיות עלתה ל-13% ממחזור המכירות.
בעניין זה יצוין כי אף שמגזר הספורט הוא הקטן ביותר במונחי מכירות ביחס לשאר המגזרים של אלקטרה – הוא הרווחי ביותר.
הרווח הנקי של אלקטרה מוצרי צריכה הסתכם ב-25 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל, והוא מהווה 1.4% מהמחזור, שהסתכם ב-1.75 מיליארד שקל. הכנסות החברה עלו ב-2.7% לעומת הרבעון המקביל, בזכות גידול במגזרים קמעונאות חשמל, מזון וספורט.







