קרפור משתפרת: מגזר קמעונאות המזון של אלקטרה מוצרי צריכה, הכולל את רשת קרפור ומועדון ‏הלקוחות שלה בשותפות בנק הפועלים וכאל, רשם ברבעון הראשון של 2025 רווח מגזרי של 42 מיליון שקל, ‏לעומת 3 מיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. ‏עם זאת, בהשוואה לרבעון ‏האחרון של 2024, מדובר בירידה חדה מרווח מגזרי של 108 מיליון שקל.‏
מגזר קמעונאות המזון של אלקטרה מוצרי צריכה רשם שיפור משמעותי ברבעון הראשון של 2025. הרווח ‏התפעולי של קרפור לבדה הסתכם ב-49 מיליון שקל, ונראה כי הסתיימה התקופה שבה קרפור הייתה נטל ‏על תוצאות אלקטרה.‏
1 צפייה בגלריה
סניף של קרפור בבית שמש
סניף של קרפור בבית שמש
סניף של קרפור
(צילום: שלו שלום)
הרווח כלל גם הכנסה חד פעמית ממכירת שלושה ‏סניפים, והרשת עברה גם תהליך התייעלות, שבמסגרתו פוטרו מאות עובדים, כך שהוצאות השכר ירדו ב-7 מיליון שקל לעומת הרבעון המקביל ב-2024. כמו כן, תרמו לשיפור בהוצאות ‏עליות מחירים ושיפור תנאי הסחר מול הספקים.‏
מגזר המזון הראה שיפור בכל הפרמטרים: המכירות ברבעון הראשון גדלו במתינות ב-1.1% והסתכמו ב-‏‏799 מיליון שקל, המכירות בחנויות זהות עלו ב-1.9%, המכירות למ"ר עלו ב-3.1%, לכ-29.4 שקל ‏למ"ר. שיעור הרווח התפעולי עלה ל-5.3%, לעומת 0.4% ברבעון המקביל ב-2024, ובקרפור בלבד עלה ‏שיעור הרווח התפעולי ל-6.1% מהמכירות. גם עלות המכר השתפרה וירדה ל-66.7% מהמחזור, לעומת 71% מהמחזור ברבעון מקביל אשתקד.‏
גולת הכותרת של הדוחות מבחינתה של אלקטרה צריכה היא שקרפור לבדה (ללא פעילות סניפים שממשיכים לפעול תחת ‏מותגים אחרים) סיימה את הרבעון ברווח נקי של 5.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34 מיליון שקל ברבעון ‏מקביל אשתקד.‏ עם זאת, החוב של קרפור נותר בעינו, והוא מסתכם ב-500 מיליון שקל.
כאמור, ואף שמדובר בתוצאות משופרות לעומת הרבעון המקביל אשתקד, נרשמה ירידה ביחס לרבעון הרביעי ב-2024: ההכנסות כעת עמדו על 799 מיליון שקל, לעומת 845 מיליון שקל ברבעון הרביעי, וגם המכירות למ"ר ירדו מעט, מכ-30 אלף שקל למ"ר.‏ עם זאת, קשה לקבוע מגמה לפי הרבעון הראשון בלבד. תוצאות הרבעון הבא, שיכלול את חג הפסח, ייתנו תמונה נאמנה ומדויקת יותר של ביצועי החברה במחצית הראשונה של השנה.‏
‏"הסיפור הגדול בדוח הוא שקרפור סוף סוף עומדת בציפיות, אולם צריך לעקוב ולראות שלא מדובר ברבעון חד פעמי", ‏אומר רביב כהן, אנליסט ויועץ קמעונאות.

מכירות אדידס: 2 מיליון שקל

מגזר הספורט של אלקטרה עלה במכירות ב-8.3% ל-134 מיליון שקל. מתוך תוספת המכירות של כ-10 מיליון שקל, התווספו 2 מיליון שקל ממכירות אדידס ו-8 מיליון שקל מהמכירות במותגים קולומביה, שבילים, ‏בורדר ליין ואאוטסיידרס לציוד למטיילים.‏
בדוח הנוכחי, אלקטרה מוצרי צריכה לא פירטה את נתוני אדידס בנפרד. החנויות הזהות של מגזר הספורט גדלו ‏ברבעון ב-10% – האטה בחנויות הזהות לעומת הרבעונים קודמים. לדוגמה, ‏ברבעון הראשון של 2024 עלו מכירות המגזר ב-18%.‏
מספר חנויות אדידס ברבעון הנוכחי הוא 37, לעומת 42 חנויות ברבעון שעבר. כזכור, החברה התחייבה לפתוח 46 ‏סניפים בישראל. המכירות למ"ר במגזר הספורט הסתכמו ב-1,579 שקל, והרווח המגזרי של ‏הספורט עלה מ-13 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ל-18 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2025. הרווחיות עלתה ‏ל-13% ממחזור המכירות.‏
בעניין זה יצוין כי אף שמגזר הספורט הוא הקטן ביותר במונחי מכירות ביחס לשאר המגזרים של אלקטרה – ‏הוא הרווחי ביותר.‏
הרווח הנקי של אלקטרה מוצרי צריכה הסתכם ב-25 מיליון שקל, לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל, ‏והוא מהווה 1.4% מהמחזור, שהסתכם ב-1.75 מיליארד שקל. הכנסות החברה עלו ב-2.7% לעומת הרבעון המקביל, בזכות גידול במגזרים קמעונאות חשמל, מזון וספורט.‏