חברת סנו תשלם 16.3 מיליון שקל לאוצר המדינה "על הפרות סעיפים בחוק המזון העוסקים בהתערבות בשטחי תצוגה אצל קמעונאים, בהמלצות מחיר לקמעונאים ובהעברות תשלומים לקמעונאים, בכסף ובשווה כסף, שלא כהנחות למוצרים אותם היא מוכרת להם", כך נמסר הבוקר (רביעי) מרשות התחרות. הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, פרסמה את כוונות החיוב להערות הציבור.
סנו נחשדת שהכתיבה לרשתות לתת בולטות למוצריה באמצעות הצבתם בקווי קופה, וסטנדים (מעמדים פרסומיים של מוצרים לדם קידום מכירות) בכניסה וברחבי החנות. כן נטען שהמליצה לקמעונאים בכמה למכור לצרכן את מוצרי סנו. היא גם העבירה לכאורה כסף לקמעונאים והעניקה להם סטנדים חינם, באופן שנוגד את החוק. לפי החוק, מותר לה להעביר כסף רק כהנחה על יחידת מוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
מפעל סנו
מפעל סנו
מפעל סנו
(צילום: אוראל כהן)
בכך מצטרפת יצרנית מוצרי הניקיון לשטראוס, תנובה, אסם, יוניליוור, אנג'ל, שסטוביץ וליימן שליסל, שנקנסו על הפרות חוק קידום התחרות בענף המזון.
העיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה על התחרות עם סנו מאפשרים קיצור ההליך המשפטי נגדה, בדומה לעיצומים המוסכמים אליהם הגיעה הממונה בעבר עם אותם ספקים גדולים.
מהרשות נמסר: "ב-2022 פתחה הממונה על התחרות בבדיקה רוחבית של כלל ההסכמות הקיימות בין ספקי המזון הגדולים לקמעונאי המזון הגדולים (ספקים וקמעונאים גדולים כפי שמוגדרים ברשימות המפורסמות על-ידי הממונה). הבדיקה התמקדה בהתנהגות הספקים ובחנה את מכלול היחסים המסחריים שבין כל אחד מהספקים הגדולים לבין כל אחד מהקמעונאים הגדולים ואת עמידתם בהוראות חוק המזון. לבסוף, הגיעה הממונה להסכמות לפני כשנה עם מרבית הספקים הגדולים שעלה חשש כי הפרו את חוק המזון, ובמסגרתן ספקי המזון שילמו במצטבר מעל 23 מיליון שקל לאוצר המדינה".