בשיתוף אתר "המקצוענים"
נתפס לכם הצוואר, כואב לכם הגב או הראש בעקבות צפייה ממושכת במסך הטלוויזיה? ייתכן שכל מה שצריך לעשות הוא לשנות את מיקומה ולתלות אותה נכון. מה חשוב לברר לפני ההתקנה? כמה זה אמור לעלות ומה יכול להקפיץ את המחיר? לפניכם המדריך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

האם לקנות לבד את מתקן התלייה או דרך בעל מקצוע?

אם מדובר בטלוויזיה בגודל סטנדרטי, הרי שעלות המתקן תסתכם בכמה עשרות שקלים, ותוכלו למצוא אותו כמעט בכל חנות לתחזוקת הבית.
ואולם, אם מדובר במסך טלוויזיה גדול במיוחד, ובייחוד אם תרצו לסובב אותה מדי פעם, ולהתאים את הזווית שלה לצופים, חשוב להתאים את המתקן למכשיר. גם אם אתם רוכשים את המתקן בעצמכם, כדאי לתאם זאת מול בעל המקצוע (הנדימן או טכנאי טלוויזיה). ייתכן שתוכלו לקבל מחיר טוב וגם למנוע מכם את ההתרוצצות.
טעות בבחירת המתקן, יכולה לעלות לכם ביותר: כשבעל המקצוע יגיע, תצטרכו לרכוש ממנו מתקן חלופי או להתפשר על מתקן לא נוח לשימוש, במקרה הטוב, ועל נזק למסך, במקרה הרע, אם היא לא תהיה תלויה בצורה מספיק יציבה ובטיחותית לשימוש.

מהם סוגי מתקני התלייה של מסכי טלוויזיה?

ישנם שני סוגים עיקריים.
צמוד קיר: כשמו כן הוא, מצמיד את המסך של הטלוויזיה לקיר.
מתקן זרוע: דינמי יותר ומאפשר תזוזה של הטלוויזיה, כך שניתן יהיה לסובב אותה ולאפשר צפייה בה מזוויות שונות.

האם לסוג הקיר השפעה על מתקן הטלוויזיה?

בהחלט כן. קיר בלוקים או קיר בטון, יתאימו לתליית מסך טלוויזיה גדול במיוחד, ואף יאפשרו התקנה של זרוע מתכווננת עליו. לעומת זאת, קיר גבס, יחזיק בעיקר מסכי טלוויזיה קטנים, ומוטב להסתפק במתקן צמוד קיר.
אם אתם מתעקשים על מסך גדול יותר, תצטרכו לפתוח את קיר הגבס ולהוסיף חיזוקים מאחוריו, דבר שיגרור עלויות נוספות, ויחייב הזמנת בעל מקצוע מתחום הגבס לפני כן.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באיזה גובה מומלץ לתלות את מסך הטלוויזיה בסלון?

ישנם מספר כללי אצבע שכדאי מאוד להיצמד אליהם, לגבי מיקום מסך הטלוויזיה. אם מדובר בסלון, הרי שלרוב הצפייה היא תוך כדי ישיבה או מקסימום רביצה על הספה, ולא במצב שכיבה.
לכן, הגובה המומלץ לא מחושב רק בסנטימטרים, אלא בהתאם לגובה הספה ולגודל המסך.
הרעיון הוא שכשאתם יושבים לצפות במסך, העיניים שלכם ימוקמו במרכז המסך.
כלומר, ככל שהמסך גדול יותר, כך סביר להניח שהוא יהיה תלוי נמוך יותר.
מרבית בעלי המקצוע יאמרו לכם שהגובה המומלץ הוא 80-90 ס"מ מקו הרצפה.
אל תתפשרו על הנחת המסך על גבי מזנון נמוך מדי או גבוה מדי. מוטב להחליף מזנון ולא להרוס את שלד הגוף שלכם ושל יקיריכם.
רבים מזלזלים בחשיבות של בחירת הגובה המתאים לצפייה. המחיר שמשלמים הוא גבוה מאוד, שכן צוואר וגב תפוסים, כאבי עיניים וכאבי ראש בעקבות צפייה ממושכת, הרבה פעמים כלל לא מקושרים לעובדה שהמסך תלוי בגובה ובזויות לא נכונים.
העדיפו את שיקול הנוחות, על פני השיקול האסתטי. הרבה יותר חשוב שהמסך ימוקם בזווית נוחה ביחס לספות ולכורסאות, מאשר שהוא יהיה ממורכז לפי קיר או שידה מסוימים. הסימטריה משנית לעומת איכות החיים שלכם. תמיד ניתן לפתור את בעיית הסימטריה, באמצעות פריטים שמייצרים אשליה אופטית של סימטריה.
לא בטוחים? השאירו את המסך מונח על גבי רהיט כלשהו, למשך שבוע, ואז החליפו את מיקומו ותרגישו את ההבדל לאחר כמה שעות צפייה בודדות.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באיזה גובה מומלץ לתלות את מסך הטלוויזיה בחדרי שינה?

לרוב, צופים בטלוויזיה בחדרי שינה תוך כדי שכיבה. לכן, גם במקרה זה כדאי לחשוב על בחירת מיקום נוח לצפייה. כזה שיתחשב יותר בכם ופחות בעיצוב החדר.
פעמים רבות מוטב לשנות את מיקום המיטה או הארון, ולא להתפשר בעניין זה, אם אתם פריקים של צפייה בטלוויזיה לפני השינה.
לרוב, נהוג לתלות את מסך הטלוויזיה בגובה של בין 120 ל-140 ס"מ מקו הרצפה. אם אינכם בטוחים, הניחו בריסטול בגודל הטלוויזיה על גבי הקיר, והתנסו בשכיבה על המיטה תוך כדי בהייה בו. אל תסכימו לתליית טלוויזיה בקו מקביל לקיר, אלא התעקשו על הטייתה בזווית הנוחה לצפייה.

באיזו זווית מומלץ לתלות את מסך הטלוויזיה בחדר השינה?

מומלץ לא לתלות בזווית גדולה יותר מ-30 מעלות מהקיר, כשמרבית האנשים יטענו שנוח להם לצפות במסך בזווית של 10-15 מעלות מקו הקיר.

איך מוודאים שמסך הטלוויזיה תלוי בקו ישר?

אל תתיישרו עם קו הקיר וגם לא עם הרצפה. בישראל, דירות רבות מדי כוללות ליקויי בנייה, ומוטב להסתמך על פלס ולא על התשתית הקיימת. צפייה במסך עקום, תגרום לכם לסטייה קבועה של הראש. לאורך זמן, תרגישו את הנזק.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה עולה התקנה של טלוויזיה?

מחיר התקנת מסך טלוויזיה הוא 250-350 שקל. מחיר זה מתייחס אך ורק למסך בגודל סטנדרטי של עד 42 אינץ' ואינו כולל את הזרוע עצמה.

מה יכול לייקר את עלות ההתקנה?

כל דבר שחורג מהתקנה בסיסית יחויב בנפרד. למשל, אם יש צורך בקידוח בקיר בטון, בהכנת תשתיות לחיזוק קיר גבס, בחיבור טלוויזיה למזנון עץ, למשטח שיש או לכל אלמנט חריג אחר, הדבר יגרור תוספת תשלום שכדאי לתמחר אותה מראש. אחרת, כשבעל המקצוע כבר בביתכם, במועד ההתקנה, ידו על העליונה וכמעט שאין לכם שום יכולת מיקוח.

מהן התוספות שמומלץ להוסיף במעמד אותו הביקור?

ראשית, ככל שתתלו יותר מסכי טלוויזיה במעמד אותו ביקור, כך עלות ההתקנה לכל מסך תהיה נמוכה יותר.
שנית, כדאי שתדאגו מראש לא רק למתקן תלייה בטרם הגעתו, ובכך תימנעו מתשלום דמי תיווך עבור המתקן, אלא גם תרכשו מדף להנחת הממיר או כל אביזר אחר המשמש אתכם להפעלת הטלוויזיה.
עלות תליית המדף, תחושב לרוב כתוספת שולית למחיר, מאשר אם תזמינו הנדימן בנפרד לצורך התקנה נוספת זו.