פקקי האוניות שממתינות לפריקה בנמלי ישראל שוב מתארכים ומזכירים את שיירות האוניות שחיכו בים ‏בתקופת הקורונה. ובשעה שעשרות אוניות ממתינות עם הסחורה עליהן יצאו הבוקר עובדי נמל אשדוד ליום ‏גיבוש והודיעו ללקוחות: היום לא תתבצע פריקת סחורות.‏
האבסורד בנמלי ישראל מחריף והיבואנים מאשימים את שרת התחבורה מירי רגב שלא מסדירה את ‏החוסר ברציפים לפריקה "כהגנה" על עובדי נמל אשדוד שעדיין בבעלות ממשלתית. אתמול בבוקר יצאו ‏עובדי הנמל ליום גיבוש והודיעו לחלק מהלקוחות כי לא תתבצע פריקת סחורות. בתכתובת בין מנכ"ל נמל ‏אשדוד ניסן לוי ליבואן, שהגיע ל"ממון", כותב לוי: "ליום ראשון הפומיס והגופרית (סוגי חומרי גלם) לא ‏מקבלות פריקה בגלל הגיבוש, יכולנו לתת להם משמרת ב' אך לא רצו". בינתיים נמסר ליבואן כי גם היום ‏לא תתבצע פריקה לשלוש אוניות, בגלל סבב ימי הגיבוש. היבואן מכחיש כי הציעו לו משמרת ב'.‏

1 צפייה בגלריה
 מכולות בנמל אשדוד
 מכולות בנמל אשדוד
מכולות בנמל אשדוד
(צילום: נועם ריין)
"כל ‏חודש מגיעה אוניית צובר שלנו לנמל אשדוד", אמר ל-ynet ול"ממון" שלומי אנגל, בעלי חברת פומיס ישראל, שמייבאת חומרי בנייה מיוון זה 28 שנה. "האחרונה הגיעה ב-21 בינואר, אבל היא נכנסה לעבודה רק לפני עשרה ימים. ‏הפריקה נמשכת המון זמן, וביום שישי הודיעו לארבע אוניות שלא תהיה משמרת ראשון בבוקר, כי יש יום גיבוש ‏לעובדים. כל יום כזה שאונייה עומדת עולה לנו עשרות אלפי שקלים. אונייה חוכרים בדרך כלל לעשרה ימים, ‏ואנחנו כבר בחכירה מעל שלושה שבועות, כי ממתינים לפרוק. החברה שלנו שילמה ‏בשלוש וחצי השנים האחרונות יותר מ-8 מיליון שקל על ימי המתנה, בנוסף לדמי החכירה הרגילים".‏
מנכ"לית איגוד לשכות המסחר גילית רובינשטיין מתחה ביקורת חריפה על ההתנהלות בנמלים: "הפקק בנמלים מטיל עלויות כבדות ‏ומיותרות לחלוטין על הציבור. למשרדי הממשלה יש את הכלים לפתור זאת – להפעיל רציפים מושבתים, להסיר את כלל המגבלות על הנמלים ולתת לתחרות לעשות את שלה". ‏
בנמל לא התייחסו ליום הגיבוש, אולם מסרו: ״הנמל פועל בעומסים חריגים, בין היתר בשל ימים ‏בשבוע שעבר שבהם הפעילות לא התאפשרה בעקבות אילוצי מזג האוויר החריג. לפיכך, הנמל נאלץ השבוע ‏לצמצם פערים, בהתאם לכללי התור התפעולי. לאונייה של פומיס הוצע עם הגעתה לתגבר משמרות, בשלב שבו עוד יכולנו לעשות זאת, והיא סירבה".‏