נטפליקס רשמה ברבעון השלישי צמיחה יציבה בהכנסות ובמספר המשתמשים, לצד ירידה בשיעור ‏הרווחיות בעקבות הוצאה חריגה של מאות מיליוני דולרים בברזיל. מניית החברה מאבדת 5% במסחר ‏המאוחר בוול סטריט לאחר שהחמיצה את תחזית הרווח.‏
החברה דיווחה הלילה (ג') על הכנסות של 11.51 מיליארד דולר, עלייה של 17% בהשוואה לרבעון המקביל ‏אשתקד, בהתאם לתחזיותיה. אך הרווח התפעולי הסתכם ב-3.25 מיליארד דולר, ירידה לעומת הרבעון ‏הקודם, ושיעור הרווח התפעולי עמד על 28% בלבד, לעומת תחזית של 31.5%. הרווח למניה מדוללת ‏‏(‏EPS‏) היה 5.87 דולר, לעומת ציפיות שעמדו סביב 7-6.9 דולר - החמצה של כ-1.1-1 דולר למניה.‏
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
מנכ"ל נטפליקס, ריד הסטינגס
(צילום: רויטרס)
הסטייה מוסברת בהוצאה חד-פעמית של כ-619 מיליון דולר, שנרשמה בעקבות סכסוך מתמשך עם ‏רשויות המס בברזיל. הסכום מתייחס לתקופה שבין 2022 לרבעון הנוכחי, והוא נרשם כהוצאה עלותית. ‏בנטפליקס הדגישו כי מדובר בהשפעה זמנית בלבד וכי ללא אותה הוצאה החברה הייתה עומדת ואף ‏חורגת מהתחזית. הרווח הנקי עמד על 2.55 מיליארד דולר, עלייה של 9% משנה קודמת, והרווח למניה ‏מדוללת הסתכם ב-5.87 דולר.‏
לרבעון הרביעי צופה נטפליקס הכנסות של 11.96 מיליארד דולר, עלייה של 17% לעומת השנה שעברה, ‏ושיעור רווח תפעולי של 23.9%. תחזית החברה לשנת 2025 כולה עומדת על הכנסות של 45.1 מיליארד ‏דולר – גידול שנתי של 16% – עם שיעור רווח תפעולי שנתי של 29%.‏
הסרטים והסדרות הבולטים ברבעון כללו את העונה השנייה של ‏Wednesday‏, הסדרה הקוריאנית ‏Bon ‎Appétit, Your Majesty‏, והקומדיה ‏Happy Gilmore 2‎‏ שכבשה את צמרת הרייטינג בארה"ב. לצד אלה ‏הפך הסרט ‏KPop Demon Hunters‏ ("ציידות השדים של הקיי פופ") ללהיט הגדול בתולדות החברה, עם ‏‏325 מיליון צפיות. הסרט הוליד תופעת תרבות חובקת עולם, מהשקת אלבום קיי-פופ שכבש את מצעד ‏הבילבורד ועד שיתופי פעולה מסחריים נרחבים. נטפליקס הודיעה כי חתמה על הסכמים עם חברות ‏הצעצועים ‏Mattel‏ ו-‏Hasbro‏ כזכייניות עולמיות, וכי בכוונתה להרחיב את המותג גם לתחומי האופנה, ‏הקוסמטיקה והמזון.‏
בגזרת האירועים החיים, קרב האגרוף בין קאנלו אלברס לטרנס קרופורד משך יותר מ-41 מיליון צופים ‏והפך לקרב הגברים הנצפה ביותר במאה ה-21. ‏
עוד דיווחה נטפליקס על האצה משמעותית בשילוב בינה מלאכותית גנרטיבית (‏GenAI‏) במוצריה ובתהליכי ‏ההפקה. בין היישומים החדשים: מנוע חיפוש אינטראקטיבי שמאפשר למשתמשים לגלות תכנים באמצעות ‏שפה טבעית, מערכות תרגום ולוקליזציה אוטומטיות שמותאמות לשווקים שונים וטכנולוגיות דה-אייג'ינג ‏‏(המאפשרות להצעיר את דמותו של השחקן) מתקדמות שנעשה בהן שימוש בסצנות הפתיחה של הסרט ‏Happy Gilmore 2‎‏.‏