אל על סיימה את הרבעון הראשון של 2025 ברווח נקי בסך 96 מיליון דולר, עלייה של 19% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2024, אך פחות מהרבעון האחרון בשנה החולפת, בו עדיין לא חזרו החברות הזרות, אותו סיימה ברווח נקי של 130 מיליון דולר.
חזרתן ההדרגתית של חברות התעופה ברבעון ראשון של 2025 ניכרת בנתח השוק של אל על בנתב"ג, שהסתכם ברבעון זה ב-44% לעומת 67% ברבעון מקביל אשתקד. יש לציין כי לרווח תרמו ברבעון הנוכחי ירידה של 15% במחיר הדלק הסילוני לעומת הרבעון קודם ו-14 מיליון דולר שנוספו מגידול בהכנסות מימון מריבית על המזומנים הגדלים בקופת החברה, שלא נרשמו ברבעון המקביל.
בנוסף, החוב של אל על ממשיך להצטמצם בעקבות רווחיה הגלדים, והוא עומד כיום על 1.4 מיליארד דולר. ברבעון הנוכחי החוב צומצם ב-330 מיליון דולר.
ההכנסות אלעל ברבעון הסתכמו ב-774 מיליון דולר, עלייה של 5% לעומת הרבעון הקודם, כשברקע חל גידול בנוסעים לחו"ל ברבעון ראשון עם חזרתן החלקית של חברות התעופה, שבינתיים, מאז נפילת הטיל החות'י באיזור נתב"ג הודיעו כי לא ישובו לישראל בתקופה הקרובה.
כאמור, העלייה בהכנסות וברווחיות נובעת בעיקרה מגידול בשיעור התפוסה, שעלה ל-94.3%, לעומת 92.6% ברבעון המקביל אשתקד, וכן מגידול בהיצע המושבים משוקלל ק"מ (ASK) שעלה בכ-7%, בין היתר הודות להגדלת מצבת המטוסים החכורים.
החברה מדווחת כי הרבעון השני לשנת 2025 כולו או חלקו צפוי גם הוא להתאפיין במגמה שבה היצע המושבים בנתב"ג מוגבל ביחס לביקוש, על כן היא צופה כי תמשיך לפעול בשיעורי תפוסה גבוהים.
דינה בן-טל גננסיה, מנכ"לית אל על: "אנו מסכמים רבעון נוסף של צמיחה ושיפור ברווחיות. בשבוע שעבר נחת בישראל מטוס הדרימליינר ה-17 שיצטרף לצי המטוסים רחבי הגוף, ובנוסף החליטה החברה להשמיש במהלך 2026 את מטוס ה-777 השישי שבבעלותה, שיוסב לתצורת דרימליינר. כמו כן, רכשנו מספר מטוסים שהיו עד כה בחכירה יבשה. אנו ממשיכים להתמקד במנועי הצמיחה ורושמים ברבעון זה גידול בבסיס חברי המועדון ומחזיקי האשראי, בהזמנות לטווח רחוק ובהכנסות המימון".







