אם תזמינו משלוח אונליין מחו"ל בימים אלה ספק אם הוא יגיע בפרק הזמן שהורגלתם אליו. ישראל היא מעצמת קניות אונליין, שנכנסה למצב קיפאון ב-7 באוקטובר. אף אחד לא חגג פה את פריים דיי של אמזון, שהתקיים אחרי הטבח, וכרגע ספק אם חגי הקניות של נובמבר, יום הרווקים הסיני, בלאק פריידיי וסייבר מאנדיי, עוררו פה עניין גדול כמו בשנה שעברה.
האתרים ששולחים באופן סדיר יחסית לארץ הם שני האתרים הבריטיים אסוס ונקסט. יש עיכובים במשלוחים גם משם, אבל לא גדולים, ונקסט אפילו פרסמו הודעה באתר שלה שכוללת הבעת אמפתיה ללקוחותיה הישראלים: "אנחנו חושבים על הלקוחות והעמיתים שלנו בתקופה קשה זו".
7 צפייה בגלריה
 שינויים בצורת השילוח באתר הפופולרי ליידי מייקאפ
 שינויים בצורת השילוח באתר הפופולרי ליידי מייקאפ
שינויים בצורת השילוח באתר הפופולרי ליידי מייקאפ
7 צפייה בגלריה
עיכובים במשלוחים
עיכובים במשלוחים
עיכובים במשלוחים
7 צפייה בגלריה
 עיכובים גם בנקסט
 עיכובים גם בנקסט
עיכובים גם בנקסט
גם במרקס אנד ספנסר מזהירים מפני עיכובים במשלוח "באזור", ללא פירוט. גם אתר אייהרב שולח לארץ בעיכובים לא גדולים. לעומת זאת, אמזון ביטלה חלק מהמשלוחים לארץ והחזירה כסף לצרכנים. כעת אין ביטולים מצידה, אבל נראה שרוב המשלוחים שלה מעוכבים. מי שהזמין באוקטובר יקבל את החבילה שלו בדצמבר, ככל הנראה.
עלי אקספרס הסיני לא מבטל משלוחים לארץ, אך זמן ההגעה מהאתר הפופולרי ביותר על ישראלים לשופינג אונליין התארך משבועיים לחודש. לחברה יש גם מחסנים בארץ שהיו משלחים תוך שלושה ימים, כעת השילוח הזה נמתח לשבוע.
"עלי אקספרס שריינה צי של מטוסים לנובמבר לכבוד יום הרווקים כדי שלא ייווצר צוואר בקבוק, אבל למי יש חשק לקנות", אומר יניב פורת מ-Alibuy, שעובד באופן קבוע מול האתר ומפרסם את מוצריו תמורת עמלה. "אין לי חשק לפרסם בכלל. אני מפרסם רק מוצרים נחוצים: פנסים, או מעילים, מחשבים ניידים ומשחקים לילדים. בסוף אנשים צריכים דברים - אז לפחות שייקנו בזול".
ויש גם את בדיקת האהדה לישראל. בעוד שהאתר הפולני (ליידי מייקאפ) מציג באתר את דגל ישראל כהבעת הזדהות, צרכניות זעמו על אתר שיאין (SHEIN) שמכר דגל פלסטין ולא ישראל. הדגל הזה הוסר מהאתר והתווסף לו דגל ישראל ושרשראות מגני דוד. זה לא עזר.
שמועה שהאתר הפסיק לעבוד עם משפיעניות ישראליות, סחפה את קבוצות הפייסבוק והזעם שוב עלה. גם פה יש הסבר: בשיאין רצו לכבד את גודל השעה, או הבינו שאין טעם בקידום מכירות כרגע, והחליטו לדחות פעילות שיווקית. בנוסף, נעלם משלוח החינם של שיאין ביום ראשון משום שהשילוח לארץ נעשה יקר וקשה. הוא חזר מאז, אבל זה לא עזר ורבות טוענות שהן מחרימות את האתר הסיני.
גורם המקורב לשיאין אמר ל-ynet כי "הקמפיינים רק נדחו לא בוטלו, המשלוח החינמי בוטל זמנית והוחזר כי לא היו מספיק טיסות תיירים לארץ אליהן מצרפים את המשלוחים. רק טיסות פרטיות של חברות שילוח התנהלו כסדרן. מה שכבר מגיע לישראל, אם עלה כ-5 דולר לק"ג לפני כן, כיום קפץ ל-10 דולר לק"ג".
מקרה נוסף היה סרטי ההדבקה של שיאין בצבעי אדום ירוק שמזכירים את דגל פלסטין. שיאין הגיבו לזה בצורה מסודרת: הצבע האדום זה צבע המסמל את חברת ההפצה שאליה ממוינת החבילה. הצבע הירוק זה מאיפה יוצא המשלוח, מאיזה שדה תעופה. כך למשל חברת אי פוסט שעובדת איתם מקבלת סרט הדבקה אדום וחברת המשלוחים GCX מקבלת סרט הדבקה צהוב. זה צירוף מקרים זה הכל. זה קיים כבר לפני כן. עכשיו הצבע הוחלף בשחור.
7 צפייה בגלריה
 סרט ההדבקה שגרם למהומה
 סרט ההדבקה שגרם למהומה
סרט ההדבקה שגרם למהומה
7 צפייה בגלריה
 התשובה של שיין
 התשובה של שיין
התשובה של שיין
האם זה פגע בשיאין? קשה לומר כי המלחמה עצמה פגעה בהזמנות. חוסר חשק, מיעוט הטיסות וגל השמועות. ההורדה של ישראל ממפות ששיאין מפרסמת אונליין רק הוסיפו אש למדורה.
גורמים בענף המשלוחים אומרים שיש ירידה בהזמנות הפנים ארציות והבינלאומיות. יש עיכובים גם במשלוחים בארץ בגלל אזעקות ומגויסים.
בעוד ששיאין לא באמת תומכת בצד מסוים, יש מותגים שהביעו תמיכה מובהקת או עמומה באחד הצדדים. כך למשל בעולם האיפור. חובבות איפור בישראל שחברות בקבוצה באתר הפולני וכל מה שחם ברשת, החליטו להחרים את הודא ביוטי, מותג של משפיענית אמריקאית ממוצא עיראקי, אחרי שהתבטאה בגנותנו. הודא ביוטי הוא מותג אהוב מאוד על ישראליות.
עוד במוחרמים: המותג סימי הייז של התאומות ממוצא פלסטיני סמא והייא חאדרה, שמפיצות מידע אנטי ישראלי מוטה. גם המותג רוד של היילי ביבר ברשימת המומלצים לחרם של חובבות האתר, משום שאשתו של ג'סטין קראה לתרום לשיקום עזה. בין המותגים שהביעו תמיכה בישראל: שאנל וארין של אסתי לאודר.