לקוחות פרטנר קיבלו לאחרונה סמס: היי פרטנר, במסגרת הסדר פשרה בתביעה ייצוגית ת"צ 8425-09-17 רוקח נ' חברת פרטנר תקשורת בע"מ, באפשרותך לקבל הטבה עבור כל מנוי שברשותך. ההטבה ניתנת ללא תשלום וללא התחייבות. לפרטים נוספים ולתנאי ההטבות יש להיכנס ללינק הבא: https://www.partner.co.il/n/hesderrokah/.
כניסה ללינק מעלה שפרטנר מחלקת שלוש הטבות חלופיות, במסגרת הסדר משפטי: שובר על סך 60 שקל, לרכישת מוצרים במרכזי המכירה של פרטנר (השובר בתוקף ל-9 חודשים ממועד קבלת השובר, אם לא מנצלים אותו במלואו אין החזר כספי ואי אפשר לצרף מספר שוברים בקנייה אחת), תוספת גלישה סלולרית של 100 גיגה בייט לחודשיים ללא עלות - לכאורה בשווי 59.8 שקל (כשלאחר חודשיים ההטבה תבוטל אוטומטית), או חבילת חיוג לחו"ל עם אלף דקות ל-42 יעדים לשלושה חודשים ללא עלות (שתבוטל אוטומטית לאחר 3 חודשים).
2 צפייה בגלריה
פרטנר ו-HOT
פרטנר ו-HOT
יפצו לקוחות. פרטנר ו-HOT
(צילומים: יאיר שגיא ותומי הרפז)
פרטנר התחייבה שבחנויותיה יש לפחות חמישה מוצרים שמחירם הוא עד 60 שקל והתחייבה להקפיד על כך משך כל תקופת מימוש השוברים. היא התחייבה לכך שהטבת השוברים תנוצל עד סכום של 2 מיליון שקל ושתי ההטבות האחרות ינוצלו עד גובה של 8 מיליון שקל. ניתן להירשם להטבות תוך 8 חודשים מקבלת המסרון (או ההודעה בחשבונית), כל עוד סך ההטבות לא הגיע לסכום של 10 מיליון שקל.

תביעות הוגשו נגד חמש חברות הסלולר

הסכם הפשרה שפרטנר מפצה על פיו את לקוחותיה, הוא אחד ממספר הסכמי פשרה שהוגשו לאישור לאחרונה והושגו לאחר ניהול הליכי גישור רוחבי על ידי שופט בדימוס.
התביעות הוגשו על ידי אברהם רוקח ואחרים נגד פרטנר, פלאפון, הוט מובייל, סלקום וגולן טלקום, על זמני המתנה ארוכים לקבלת מענה טלפוני אנושי לשיחות שהתקבלו במוקדי השירות של החברות ופרסום שיווקי שמושמע לקהל הפונים למוקדי השירות הטלפוני של החברות באופן הנכפה עליהם להאזין לפרסומות האלה.
בעת הגשת התביעה פרטנר הייתה אמורה לענות ללקוחות תוך 3 דקות. כיום תוך 6 דקות. פרטנר טענה להגנתה שהוראות רישיונה מחייבות אותה למענה תוך זמן סביר, דבר שלא הופר על ידה. החוק מאפשר לה לחרוג מהמתנה של 3 דקות בתנאי שהיא מאפשרת ללקוחותיה להשאיר הודעה לשם קבלת מענה במועד מאוחר יותר. לגבי תוכן שיווקי בעת ההמתנה לנציג טענה כי נאסר עליה לשלוח הודעות פרסומיות ללקוחות ללא הסכמתם ופה הלקוח פנה. השופט לא קיבל טענותיה ופרטנר אולצה לפצות לקוחות ב-10 מיליון שקל. חלק מאופני הפיצוי שנויים במחלוקת: הם מהווים בעצמם זרז שיווקי לרכישת שירותים שונים.

פלאפון מפצה באביזרים, תוספת גלישה ושירות ענן

בדומה לפרטנר, HOT מובייל תיאלץ אף היא לפצות לקוחות על המתנה ממושכת בשירות הטלפוני ב-6 מיליון שקל. החברה התחייבה לאפשר ללקוחותיה לבחור בין הטבת שוברים לרכישת מוצרים בחנויות, הטבות לחבילות לנוסעים לחו"ל והטבת הרחבת נפח גלישה: שובר קנייה בסך 50 שקל לרכישת מוצרים במרכזי השירות, הטבה לחבילות שיחות בחו"ל בשווי 30 שקל, תוספת נפח גלישה בשווי 30 שקל במשך שנה בנוסף לתוכנית הגלישה אליה מנויים. החברה הבטיחה להשקיעה 1.2 מיליון שקל לטובת שדרוג אמצעי ההתקשרות כגון מענה באמצעות וואטסאפ וצ'אט דיגיטלי – אמצעים אלמנטריים שאין צורך בפשרה עבור יישומם.
סלקום חויבה כמו פרטנר ב-10 מיליון שקל פיצוי. היא מחלקת אותו מנובמבר באמצעות שתי חלופות: קבלת זיכוי כספי בחשבון לקוחות סלקום על סך שקל אחד בלבד למשך חמישה חודשים; או הטבת שירותי הגנת אינטרנט "רשת בטוחה" (הגנה מפני וירוסים וגניבת מידע) ללא תשלום למשך חמישה חודשים או לתקופה התואמת את שווי ההטבה. מי שרכש כבר את השירות הזה - יקבל אוטומטית את הטבת שקל בחודש.
2 צפייה בגלריה
סלקום 11.7.22
סלקום 11.7.22
סלקום חויבה כמו פרטנר ב-10 מיליון שקל פיצוי
(צילום: אוראל כהן)

פלאפון אולצה לפצות את לקוחותיה ב-8.5 מיליון שקל על אותה הפרה לכאורה של המתנה והשמעת פרסומות. הודעות נשלחו ללקוחות והם עדיין יכולים לבחור שובר בסך 50 שקל לרכישת אביזרים ומכשירים ממגוון המכשירים והאביזרים הקיימים ברשת פלאפון; תוספת של נפח גלישה של 10 גיגה לגלישה בארץ למשך שלושה חודשים ללא תשלום נוסף (הטבה בשווי 60 שקל) או שירות Cloud – גיבוי תכנים בענן למשך 10 חודשים (הטבה בשווי 50 שקל).
גולן טלקום חויבה ב-8 מיליון שקל גם היא על המתנה ממושכת והשמעת פרסומות בעת ההמתנה. גולן תזכה את לקוחותיה ב-2 מיליון שקל וכן תאפשר להם בחירת הטבה בשווי שלא יפחת מ-6 מיליון שקל. חלופה אחת היא 20 דקות שיחה מהארץ לכל אחד מיעדי חו"ל שמוצעים על ידי גולן למשך תקופה של 4 חודשים שווי ההטבה נע בין 16 שקל (במקרה של יעדים שדקת שיחה אליהם מתומחרת ב-0.8 שקלים לדקה) ועד 138 שקל (ליעדים ששיחה אליהם מתומחרת ב-6.9 שקלים לדקה). חלופה שנייה היא הרחבת נפח הגלישה באמצעות מתן שלוש חבילות גלישה נוספות למשך שלושה חודשים רצופים, בשווי העומד על סך כולל של 11.7 שקל (3.9 שקלים לחודש) ובנפח כולל של 3 גיגה (נפח כל חבילת גלישה היא 1 גיגה). חלופה שלישית היא שירות הגנת סייבר לסלולרי בגובה 6.9 שקלים לחודש. בתום ההטבה הלקוחות ינותקו.
בתביעה נפרדת נגד HOT, שעסקה אף היא בהמתנה ממושכת במוקד, החברה התחייבה לפצות לקוחותיה ב-55 מיליון שקל על המתנה ממושכת בשירות הטלפוני. הסכם הפשרה טרם נכנס לשלב היישום אבל זה מה שצפוי ללקוחות: בהתאם לפשרה, תעניק HOT ללקוחותיה בחירה בין זיכוי כספי באמצעות החשבונית החודשית (הסכום שיינתן ללקוחות יחושב בתחילת היישום), לבין שדרוג של ציוד הקצה הקיים בבית הלקוח לציוד תקשורת מתקדם, ללא תוספת עלות (לדוגמא שדרוג ממיר לממיר מתקדם יותר) וכן הטבות תוכן, כדוגמת זכות צפייה בספריות תוכן האוזן וקידס למשך חודש ללא עלות. ללקוחות האינטרנט בלבד, חלופת ההטבה האחרונה תהיה מתן גישה לאפליקציית נקסט טיוי לחודשיים חינם. הודעה על כך תימסר ללקוחות.