יזמי הנדל"ן צחי ועידו חג'ג' נכנסים לראשונה לתחום המלונאות. באמצעות קבוצת חג'ג', שבשליטתם, הם מצטרפים לשותפות ברשת ההוסטלים והמלונות הבינלאומית סלינה בישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
קבוצת חג'ג' תהיה חברת הנדל"ן של סלינה - תממן, תרכוש או תחכיר נכסים עבור סלינה, שאותם תסב למלונות ולאתרי גלמפינג בכל רחבי הארץ, בהשקעה של עד כ-580 מיליון שקל. היעד - הפעלת והקמת 30 אתרי מלונאות בישראל בשנים הקרובות, מה שאומר שסלינה מתכוונת להפוך לגורם משמעותי בענף התיירות בארץ.
1 צפייה בגלריה
האחים צחי ועידו חג'ג'
האחים צחי ועידו חג'ג'
האחים צחי ועידו חג'ג'
(צילום: טל צ'יקורל)
כאמור, זוהי דריסת רגל ראשונה של חג'ג' במלונות פעילים בישראל. בעקבות ההסכם, החברה תהפוך להיות השותפה המקומית הבלעדית של סלינה בארץ. שיתוף הפעולה כולל שני מסלולי השקעה - האחד לרכישת מבנים והשני להתאמת המבנים למלונאות בנכסים שסלינה תשכור מצד שלישי, כאשר קבוצת חג'ג' תבצע על חשבונה את המרת הנכסים לפעילות מלונאית.
קבוצת חג'ג' תחליף את חברת אמפא של איש העסקים שלומי פוגל, מבעלי מספנות ישראל, שהיתה עד כה חברת הנדל"ן הבלעדית של סלינה, וכעת השותפות הסתיימה. על פי הסכם השותפות, סלינה מתחייבת לשכור מקבוצת חג'ג' את הנכסים לתקופה של 7-10 שנים ותשלם עבורם תשואה ממוצעת של 8% לשנה בתוספת 20% מרווחי הפעלתם.
בכוונת השותפות החדשה להקים בשנה הקרובה עוד עשרה מלונות בישראל, ובהם הסבת הבית הסקוטי ביפו למלון, הקמת מתחם גלמפינג ולאחריו מלון ברמת הגולן, וכן השקה קרובה של מתחם אירוח בחוף גינוסר בכנרת.
צחי חג'ג' אמר היום ל-ynet: "אני מאמין שהתיירות בישראל ובתל אביב תחזור לפרוח. לסלינה יש רשימת המתנה של שלושה חודשים לאתרי האירוח שלה. אנחנו נביא לידי ביטוי את התמחותנו ברכישת והשבחת נדל"ן בפריים לוקיישנים גם בתחום המלונאות והאירוח. התשואה בגובה 8% לשנה שמעניקה השותפות היא תשואה מצוינת. שיתוף הפעולה ארוך הטווח עם סלינה, מגדיל את פיזור הפורטפוליו של הקבוצה, שנהנית מאפשרויות השקעה באחד התחומים הצומחים בעולם".
מסלינה נמסר: "שיתוף הפעולה עם קבוצת חג'ג' יאפשר לחברה את ההתרחבות המהירה לה היא שואפת בישראל, ואת היכולת שלה להתמקד בצד האופרטיבי של האירוח וביצירת חוויות משמעותיות לכלל האורחים שלה. סלינה רואה בישראל כמדינת דגל בהתפתחות החברה, ומצאה כאן התאמה מושלמת בין המטיילים הישראלים לחוויית האירוח הייחודית של החברה".
סלינה נוסדה בקוסטה ריקה על ידי שני היזמים הישראלים רפי מוסרי ודניאל רודוסבסקי, שהקימו שם הוסטל משודרג מכוון לנוודים דיגיטליים, שהעניק גם עמדות עבודה עם שירותי אינטרנט מתקדמים וגם תוכן לשוהים. כיום, לאחר גיוס מאות מיליוני דולרים ממשקיעים פרטיים, ביניהם אדם נוימן מייסד wework, יזם ההייטק גיגי לוי ואחרים, סלינה היא אחד ממותגי המלונאות והאירוח בעלי קצב הצמיחה המהיר בעולם עם 112 אתרים ברחבי העולם.
בישראל החלה החברה לפעול בשנת 2020, בתחילת משבר הקורונה, עם השקת מלון בנווה צדק במבנים ההיסטוריים של הטמפלרים. לאחר מכן, פתחה גלמפינג במכתש רמון ובנוסף, בשותפות עם המוסיקאי מוש בן ארי והשחקן אורי גוטליב, הקימה את תת-הרשת מנתור בבית אורן ובמעלה החמישה.
קבוצת חג‘ג‘ מחזיקה בפורטפוליו של עשרות פרויקטי נדל"ן בעיקר בתל אביב. בין הפרויקטים ניתן למנות את מגדל שד"ל בשדרות רוטשילד, המתנשא לגובה של 43 קומות, רחוב שלם בצפון תל אביב (איינשטיין) הכולל 2 מגדלים בני 30 קומות כל אחד וכן בניינים מרקמיים בני 14 קומות מעל שדרת מסחר, מתחם MOMA בשכונת פלורנטין - פרויקט מגורים הכולל שני מגדלים ושני בניינים מרקמיים מעל שדרת מסחר, מגדלי הארבעה - שני מגדלי משרדים בני 40 קומות שנמסרו לפני כשנתיים, מגדל Tower-H רסיטל, שנמסר לאחרונה, פרויקט המלון במרינה הרצליה, הקמת שני מגדלי יוקרה בשכונת בבלי ועוד.