ענקית הספורט הבינלאומית-בריטית JD Sports, משווקת ציוד ואופנת ספורט, שסניפי הדגל שלה פועלים ברחוב אוקספורד בלונדון ובטיימס סקוור במנהטן, מגיעה לישראל. ל-ynet ו"ממון" נודע כי גדעון מוליוב, השותף באדידס ישראל ובעלי חברת MGS, מיבואניות הספורט הגדולות בארץ (זכיינית קונברס, דיאדורה, קאפה מרל ועוד) ובעלת מגה ספורט ורשת אליטל לנעלי ספורט, חתם על הסכם שותפות עם החברה הבריטית לפתיחת חנויות של הרשת בישראל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרשת הבריטית, שמחזור עסקיה השנתי מגיע לכ-5 מיליארד ליש"ט, מפעילה תחת המותג שלה 690 חנויות בעולם, ובהן מגוון מותגים בולטים בתחום הספורט כמו אדידס, פומה, נייק ועוד לצד מותגים פרטיים. הרשת תפתח כבר בחודשים הקרובים שלוש חנויות בישראל: באוקטובר תיפתח חנות דגל בכיכר ציון בירושלים במקום סניף בנק הפועלים בעיצוב דומה לסניף בטיימס סקוור, חנות נוספת תיפתח בראשל"צ ליד סינמה סיטי, שם פועלות חנויות דקתלון, נייקי, אדידס וג'סט ספורט של פוקס, וחנות שלישית בדיוטי פרי בנתב"ג. משרדי MGS ומטה הרשת הבריטית יעברו לבניין חדש ומודרני בחולון.
1 צפייה בגלריה
JD SPORTS
JD SPORTS
JD SPORTS
(צילום: Hannah Mckay)
מוליוב אמר ל-ynet ו"ממון": "לא מדובר בזיכיון, אלא בשותפות נדירה עם הרשת הבריטית, שיש לה אולי עוד אחת כזאת באוסטרליה. נפתח בישראל חנויות גדולות וקטנות בהתאם למיקום. הרשת תביא לישראל את כל המגוון שלה ותהיה מעורבת מאוד בשוק המקומי. הם מתלהבים לבוא לישראל ורואים בה פוטנציאל גדול. זה כבוד גדול שבחרו בי. התחלתי בבסטה שמכרה זיופים של אדידס בשוק הבדווי בבאר שבע, ועכשיו הגעתי להיות שותף של חברה גלובלית. אפילו לא חלמתי על זה פעם. זה בלתי נתפס".
ענף אופנת הספורט תפס תאוצה בשנים האחרונות, בעיקר בתקופת הקורונה, בין היתר על רקע החולשה המתמשכת של ענף האופנה והמעבר לאופנה ספורטיבית כחלק מהלבוש היומי. בנוסף, כחלק מטרנד הבריאות, מספר העוסקים בספורט ורוכשים בגדי ספורט נמצא בעלייה.
כניסתה של רשת בינלאומית בתחום הספורט היא בשורה לתחרות בענף. בארץ פועלת רשת בינלאומית נוספת, דקתלון, אבל לא מדובר במתחרה ישירה לרשת בריטית משום שהרשת הצרפתית מוכרת בארץ את המותג הפרטי שלה בלבד, בדגש על ציוד ספורט מקצועי.
כניסת הרשת הבריטית כעת תהיה תחרות מול איש העסקים שזיהה בשלב מוקדם את המגמה של אופנת ספורט ובעל מובילות בשטח - הראל ויזל עם פוט לוקר ונייקי. לאחרונה קיבלה פקטורי 54 קיבלה את המותג פומה ופתחה חנות דגל שלו בנמל תל-אביב. בנוסף, פועלות בתחום חנויות עצמאיות של אדידס.