בית המשפט המחוזי בירושלים הוציא לאחרונה צו עיכוב הליכים ומינה מנהל הסדר ל"יקבי עמק האלה (עדולם)". השופט אף הורה למנהל ההסדר להגיש דוח ראשוני שהוגש היום (ראשון) לבית המשפט. מהדוח עולה כי מצבת החובות שלמעשה ברובה אינה במחלוקת היא בהיקף של כ-2.5 מיליון שקל.
השופט, אביגדור דורות, קבע בהחלטתו למנות לתפקיד מנהל ההסדר את עו"ד אילן שביט ממשרד חיים צדוק ושות'. בהחלטתו שניתנה לפני כשבועיים כתב השופט כי "המבקשות (הכוונה לחברות יקבי עמק האלה (עדולם) וכרמים-החזקות וניהול (עדולם) - ל.ד) ניהלו מו"מ עם מספר משקיעים ורוכשים פוטנציאלים ויש לאפשר את מיצוי המהלך בתקופת עיכוב ההליכים". החברות הציגו במסגרת בקשת עיכוב ההליכים שהגישו בספטמבר כי בכוונתן לפרוע את מלוא חובותיהן.
1 צפייה בגלריה
יין אדום - אילוסטרציה
יין אדום - אילוסטרציה
יין - אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
במסגרת הדוח הראשון שהגיש היום מנהל ההסדר באמצעות עו"ד חן סדבון הוא מציין כי "נכון למועד זה וברקע מצב החירום המיוחד לנוכח המלחמה והחל מאירועי הדמים ב-7 באוקטובר, קיימת בחברות ביתר שאת מצוקה תזרימית וכאשר המשך קיומן כעסק חי כרוך ותלוי למעשה בכניסתו של רוכש/משקיע, במספר משאים ומתנים אשר עודם מתנהלים על ידי החברות בעת הזו". ממכתב ששלח למנהל ההסדר מנכ"ל יקבי עמק האלה (עדולם), יריב שמרון (אשר גויס למילואים) ואשר צורף לדוח עולה כי מספר יקבים, ובהם יקב גדול מתעניינים בהשקעה ביקב.
מנהל ההסדר ביקש מבית המשפט לאפשר לחברות למצות את המאמצים והפעולות למשא ומתן לצורך רכישה ו/או השקעה בחברות לא יאוחר מסוף נובמבר.
יש לציין כי מנהל ההסדר וצו עיכוב ההליכים ניתן לחברות יקבי עמק האלה (עדולם) וכרמים-החזקות וניהול(עדולם). מהדוח עולה כי מניות החברות מוחזקות באמצעות תאגיד זר שכפי שנטען בעל השליטה הוא יעקב אלי בוקר ספרא. מנהל ההסדר מציין כי החברות פועלות בשיתוף פעולה לצורך הכנה ומכירה של יין ושמן זית מזה יותר מ-20 שנה בקיבוץ נתיב הל"ה. עוד מצוין בדוח כי "על פי החברות, היקף ההשקעה בפעילות מתחילת שנות האלפיים ועד היום מוערך בכ-14 מיליון דולר".
בשתי החברות מועסקים כ-15 עובדים. עוד עולה כי החברות נקלעו לקשיים בין השאר כי במהלך השנים התמודדו עם וירוסים שונים בכרמים אשר השפיעו על היקף היבול והיקף המכירות. כמו כן מגיפת הקורונה וקיטון בפעילות מרכז המבקרים הביאו לפגיעה עסקית.