מיי-סופרמרקט (mySupermarket) נסגר זמנית: רגע לפני פסח, חג השוואות המחירים, נסגר אתר השוואות הסלים והמחירים ברשתות השיווק. בהודעה באתר נכתב כי "לאחר עשר שנות פעילות, אתר מיי-סופרמרקט ישראל יוצא לחופשה עד להודעה חדשה", עם הבטחה: "נחזור בקרוב".
האתר הוקם בבריטניה ב-2006 על-ידי חברה ישראלית שקיבלה מימון של 32.8 מיליון דולר, בין היתר מקרן פיטנגו, גריילוק וחברת הפרסום WWP. כשקמעונאיות מזון ישראליות החלו להשיק אתרי מכירות אונליין, האתר החל לפעול גם בארץ, וכשחוק קידום התחרות בענף המזון חייב את הרשתות לשקיפות מחירים ב-2014, האתר הוסיף השוואת מחירים בין סניפים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
ההודעה באתר מיי-סופרמרקט
ההודעה באתר מיי-סופרמרקט
ההודעה באתר מיי-סופרמרקט
(צילום מסך)
הרשתות הגדולות מחויבות לפרסם ולעדכן מדי שעה את מחירי כל המוצרים בכל הסניפים שלהן כדי להקל על צרכנים להשוות מחירים. ב-2020 נמכרה הפעילות הישראלית בכמה מאות אלפי דולרים לחברת וואן טכנולוגיות, חברת מחשוב של קופות, שנותנת שירותים למספר רשתות גדולות. הגרסה הבריטית שלו עדיין פעילה, כך נראה.
מיי-סופרמרקט התחרה באתרי ואפליקציות השוואות מחירים כמו פרייסז ו-CHP, כשהמודל שלו היה בניית סל באתר, בדיקת מחירי הסל ברשתות השונות ורכישת הסל דרך האתר. שירות הרכישה התייתר מאז שהרשתות פיתחו מאוד את האתרים שלהן, וצרכנים מעדיפים לבנות את הסל ישירות דרכן. כמו כן, רוב הצרכנים עדיין לא משווים מחירים בין רשתות לפני שהם יוצאים לקנייה או קונים אונליין.
לעומת זאת, המודל העסקי של פרייסז בנוי בעיקר על מתן שירותי מידע עסקי וניתוחי דאטה לקמעונאים גדולים וספקי מזון, וכן על פרסומות וקהילת גולשים, ו-CHP מספק שירותי וניתוחי מידע לקמעונאים קטנים, ספקי מזון וגופי מחקר. גם מיי-סופרמרקט סיפקה שירותי מידע, ואף הקימה והפעילה אתרי סחר, אך פרייסז ו-CHP מצליחים מאוד בקרב גופים עסקיים, בעוד שמיי-סופרמרקט הצטיין בבהירות ונגישות מידע לצרכנים.
בוואן טכנולוגיות סירבו להגיב לפניות ynet.