סכנה באחד מלהיטי הילדים הגדולים ביותר כרגע: קלפי פוקימון. לפי משרד הכלכלה, הם עלולים לגרום לפציעה. מדובר בקלפים המתכתיים המוזהבים (בדרך כלל) שנמכרים בפיצוציות ורשתות וחנויות צעצועים, אם כי הם הפחות נפוצים, שכן רוב הקלפים הנמכרים עשויים נייר וקרטון.
הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה איגור דוסקלוביץ, הודיע היום (ה') כי הוא מזהיר את ציבור הילדים, ההורים והצוותים החינוכיים מפני סכנת פציעה משימוש בקלפי פוקימון מתכתיים לאור דיווח שהתקבל בגין פציעת ילד כבן 8 בכף ידו, עד כדי כך שנזקק לתפרים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו


1 צפייה בגלריה
קלפי הפוקימון המתכתיים
קלפי הפוקימון המתכתיים
קלפי הפוקימון המתכתיים
"יש להפסיק לאלתר את שימוש הילדים במוצר (ייתכן שהמוצר משווק בצבעים שונים). עם קבלת הדיווח, החל מינהל התקינה בתחקור האירוע ואופן יבוא המוצר והבדיקות בעיצומן", נמסר ממשרד הכלכלה.
"מפקחי משרד הכלכלה והתעשייה נטלו מספר דגמים של הקלף המתכתי שזוהו בשווקים לצורך בדיקת התאמתם לתקן 562 'בטיחות צעצועים'. ממצאי הבדיקה הראשוניים ממעבדת מכון התקנים העלו כי שפות המתכת בקלפים מהוות סיכון בלתי סביר לפגיעה כגון חתך עור עמוק.
"הממונה על התקינה מבקש להביא לידיעת ההורים כי על כלל הצעצועים, לרבות משחקי קלפים, חלה חובת סימון בעברית ובכלל זה: פרטי היבואן על האריזה, שם היצרן, ארץ הייצור, סימון הגיל המומלץ לשימוש ואזהרות. היעדר סימון מעלה חשד כי המוצר אינו מתאים לדרישות התקן בסעיפים חמורים אף יותר.
"הממונה מדגיש כי על פי חוק התקנים אין לייצר, למכור ולייבא מוצר שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי הרשמי החל עליו. מינהל התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה ימשיך לערוך בדיקות שוטפות ויזומות בנוגע למוצרים עליהם חל תקן רשמי, ומי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות, הן במישור המנהלי והן במישור הפלילי".