יבואנית רכבי מאזדה בישראל תחליף אביזרי עור מתקלפים לבעלי רכב זכאים, שמספרם מוערך בעשרות אלפים. בית המשפט המחוזי בלוד אישר השבוע בקשה לאישור הסדר פשרה מתוקן. הבקשה הוגשה במסגרת תובענה ייצוגית משנת 2021 נגד דלק מוטורס ונגד Mazda Motor Corporation.
במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית, שהוגשה ב-2021, טענו המבקשים באמצעות עורכי הדין דוד מזרחי ורון סולן כי קיים פגם אסתטי וסדרתי בכמה מדגמי מאזדה, ובהם מאזדה 6, מאזדה CX-3 ומאזדה CX-5, המתבטא בדהייה או בקילוף של העור המכסה את גלגל ההגה, ידית בלם היד וידית ההילוכים. בקשת האישור נתמכה בתצהירי המבקשים שהתלוננו על קיום הפגם ברכבם.
בתשובה שהגישו החברות ב-2022, הן דחו את טענות המבקשים וטענו כי אין מדובר בפגם סדרתי, אלא לכל היותר בתופעה שעלולה להיגרם בחלוף שנות השימוש כתוצאה ממגע ידני באביזרים ב"סביבת הנהג", כלשונן. עוד טענו החברות כי במהלך תקופת האחריות ואף מעבר לה מחליפה דלק מוטורס, באישור מאזדה, אביזרים בסביבת תא הנהג שבהם קיימת אותה תופעה של קילוף או דהייה. הצדדים פנו להליך גישור, וביולי 2023 הם הגישו לביהמ"ש בקשה לאישור הסדר פשרה, בהתאם להמלצת המגשר.
במסגרת הסדר הפשרה המתוקן שאישרה השופטת יעל טויסטר ישראלי, הוסכם כי דלק מוטורס תחליף לזכאים באמצעות מרכזי השירות שלה את גלגל ההגה, ידית מוט ההילוכים וידית בלם היד שבהם קיימת תופעה של קילוף או דהייה, וזאת ללא תמורה. ההטבה תינתן לרכבי מאזדה שגילם אינו עולה על שש שנים ממועד מסירת הרכב, בתנאי שלא גמאו יותר מ-160 אלף קילומטר.
כמו כן, הוסכם כי במשך תשעה חודשים מהמועד שבו פסק הדין יהפוך לסופי, אפשרות ההחלפה תורחב גם לכלי רכב שגילם אינו עולה על שמונה שנים (ובלבד שלא נסעו יותר מ-160 אלף קילומטר). יודגש כי ההחלפה תתאפשר פעם אחת בלבד לכל אביזר.
החברות יפרסמו באתר האינטרנט הרשמי של מאזדה ישראל ובאתר של דלק מוטורס הודעה שלפיה כל אחד מבעלי כלי הרכב שהוא חבר הקבוצה זכאי לאפשרויות ההחלפה. ההודעה תימצא באתרים תחת הלשונית "שירות", כך שכל בעל רכב יוכל לבדוק בהקלדת מספר רכבו אם הוא זכאי להחלפה במסגרת הסדר הפשרה. על פי הערכה, ההסכם נוגע לעשרות אלפי כלי רכב.