שר התקשורת שלמה קרעי מנסה להדיח את יו"ר הדואר מישאל וקנין שמונה לתפקיד בידי קודמו יועז הנדל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
קרעי ניסה למנות שלושה דירקטורים מטעמו ברשות הדואר כדי להבטיח את הצלחת המהלך. הוא נבלם בידי שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לאור התנגדות נחרצת של ראש אגף תקציבים יוגב גרדוס, החשכ"ל יהלי רוטנברג, ומנהלת רשות החברות מיכל רוזנבוים. בצמרת האוצר סבורים שהדחתו של וקנין בעת הזו עלולה להיות הרסנית לדואר.
1 צפייה בגלריה
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
מימין: שר התקשורת שלמה קרעי ויו"ר הדואר מישאל וקנין
(צילום: אבי אוחיון לע"מ, אוראל כהן)

וקנין והמנכ"ל דוד לרון, שנכנסו לתפקידם לפני שנה, הובילו מהלך הבראה בהיקף של 1.7 מיליארד שקל שהציל את החברה מפשיטת רגל. התוכנית כללה פיטורים והסכמי פרישה עם 1,100 עובדים, סגירת סניפים ותהליכי התייעלות נוספים. אלה כללו גם ניקוי אורוות לכאורה של פיטורי בכירים בעלי אוריינטציה פוליטית.
אחד הבכירים שפוטרו הוא ראובן מרדכי, שב-2020 קודם לתפקיד סמנכ"ל הסיכונים של הדואר בשכר בעלות של 42 אלף שקל לחודש - יותר מכפול משכרו הקודם. וקנין, בתיאום עם מנכ"ל האוצר דאז רם בלינקוב, ביטל את תקן הסמנכ"ל של מרדכי וארבעה תקנים נוספים. בנוסף הודח מנכ"ל השירות הבולאי של הדואר אלחנן שפירא, ששימש כעוזרו של שלמה פילבר כמנכ"ל משרד התקשורת.
לכלכליסט נודע כי קרעי זימן את וקנין לפגישה היום בה הודיע לו על כוונתו להחליפו באיש אמונו. וקנין אמר לשר בתגובה כי המהלך מנוגד לדין, עומד בניגוד לטובת החברה ועלול להביא לקריסת מהלך ההבראה וההפרטה של החברה שהוא והמנכ"ל לרון מובילים, שכן מהלך כזה יביא להתפטרות של המנכ"ל וחלק מחברי ההנהלה.
וקנין האשים את קרעי כי הצעד מונע מהעובדה שניקה את החברה ממינויים פוליטיים כמו של מרדכי.