בתי קפה ומסעדות נסגרו היום (שבת) לנוכח האירועים והקניונים לא ייפתחו הערב. בנוסף, חלק מסניפי רשתות השיווק והפארם לא ייפתחו הערב באזור הדרום. בערים רבות הייתה אווירת נכאים ולא נפתחו סניפים של בתי עסק שבדרך כלל פתוחים בשבת כמו אמ:פם ופיצוציות.
"אני לא יודע אם יפתחו גם מחר את המסעדות", אמר ל-ynet שי ברמן מאיגוד המסעדנים. "בתי קפה ומסעדות לא נפתחו כי מהבוקר הבנו שיש פה משהו שונה וחריג ממה שהכרנו עד היום. לכן לא פתחו את העסקים ולא יודע אם יפתחו מחר. נערכים לסגירה ממושכת".
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו, האזינו לפודקאסט הכלכלי היומי "כסף חדש", וסמנו "כלכלה" בהתראות אפליקציית ynet
3 צפייה בגלריה
קניון עזריאלי סגור
קניון עזריאלי סגור
קניון עזריאלי סגור
(צילום: מוטי קמחי)
לפי ברמן בתי עסק שכן עבדו, פעלו בעיקר עבור הפצועים וכוחות הביטחון. "ראשון שהתגייס לסייע במזון לאיכילוב היה אבולעאפיה נמל ת"א, ששלח 400 מאפים לאיכילוב לתור של תורמי הדם, וגם r2m של רותי ברודו ועוד המון מסעדנים שלחו אוכל לאיכילוב ולתל השומר".
רווית יוספי, אחת מהבעלים של לולה מרטין בהרצליה, אמרה ל-ynet: "לא פתחנו היום את המסעדה. לא הייתה אפשרות ולא הייתה שום שאלה. כשהתעוררנו לחלום בלהות הזה, היה ברור לנו לגמרי שנשארים סגורים. שלחנו הודעות לכל מי שהזמין מקומות שהמסעדה תהיה סגורה. היו המון הזמנות. היו אירועים שהיו צריכים להתקיים.
3 צפייה בגלריה
לולה מרטין
לולה מרטין
לולה מרטין
"אנחנו בעיקר בוכים, כואבים ועצובים עם הטרגדיות, שעוד לא הגענו לשיאן כנראה. אנחנו לא יודעים מה יולד יום. סביר שנהיה סגורים עד שהנשימה תחזור. האירוע הוא עדיין אירוע מתגלגל. אנחנו מזועזעים".
אביבית פריאל הבעלים של אוזריה בת"א לא פתחה את בית העסק שלה בשבת והצהירה: "מחר לא נפתח בלי קשר למה שיאמרו בפיקוד העורף. מי מסוגל בכלל לארח ולשמח. נראה בחוץ כמו יום כיפור. תרתי משמע. אנחנו במלחמה שגם העורף מעורב בה וזה המצב רוח הכללי וקשה לומר מתי נפתח בכלל. אנחנו עומדים בפני יום של לוויות המוניות. אי אפשר להתנהג בו כרגיל".
3 צפייה בגלריה
תרומות מאפים מאבולעפיה לאיכילוב
תרומות מאפים מאבולעפיה לאיכילוב
תרומות מאפים מאבולעפיה לאיכילוב
בקפה גן סיפור הודיעו כי המטבח כן ייפתח מחר, בסניף חולון, אך "לטובת אנשי כוחות הביטחון שלנו עם תפריט מיוחד לתמיכה בכוחות הביטחון בהצגת תעודת שוטר, חייל, לוחם אש, צוות רפואה, פקח עירייה, עובדים סוציאליים ועוד. שעות הפתיחה יהיו 12.00-16.00. ניתן לשבת במקום או לקחת הביתה. המסעדה תמשיך להיות סגורה ללקוחות".
בקניונים החליטו שלא לפתוח את המסחר במוצ"ש. בקניוני עופר מסרו: "בשל המצב הבטחוני, קניוני עופר יהיו סגורים במוצ״ש. אנו נמצאים בקשר עם גורמי הביטחון הרלוונטים ונפעל על פי הנחיותיהם.
"יחד עם כל עם ישראל אנו מתפללים לבשורות טובות ומחזקים את צה״ל וכוחות הביטחון בפעילותם. אנו משתתפים בצער משפחות ההרוגים ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. שנדע ימים טובים יותר".
בעזריאלי מסרו: "נוכח המצב הביטחוני קניוני עזריאלי ישארו סגורים במוצ״ש. אנו פועלים בתאום עם גורמי הבטחון השונים ונפעל ע״פ הנחיותיהם. אנו מחזקים את כלל תושבי המדינה וכוחות הבטחון, ומשתתפים בצערם של משפחות ההרוגים".
בדיזנגוף סנטר מסרו: "בשעה קשה זו אנו מבקשים לעדכן כי בהתאם להנחיות פיקוד העורף, הסנטר לא יפתח במוצ״ש. אנו ממתינים להנחיות נוספות ולהבנת התמונה המלאה, על מנת לקבל החלטות לגבי מחר בבוקר. ליבנו עם משפחות הנרצחים, ואנו מאחלים החלמה מהירה לפצועים. כולנו מאוחדים כרגע ושולחים חיזוק לכוחות הביטחון ובתקווה להחזיר את השליטה והשקט לתושבי עוטף עזה ולשאר הארץ".
מקניון TLV נמסר: "לאור המצב הבטחוני, קניון TLV יעבוד במתכונת מצומצמת ויפעלו בו רק העסקים שיבחרו לעשות כן. הקניון פועל על פי הוראות גורמי הביטחון והמרחבים המוגנים פתוחים לרווחת הציבור".