איל התקשורת רופרט מרדוק מעמיד שוב למכירה את הפנטהאוז שלו בניו יורק, אך הפעם במחיר הנמוך בכמעט 24 מיליון דולר, כך לפי דיווח בבלומברג. הטריפלקס, המשתרע על פני 6,500 מ"ר, שוכן בבניין פלאטאיירון בשדרה החמישית במנהטן. מרדוק, הבעלים של תאגיד התקשורת ניוז קורפ, ניסה לראשונה למכור את הנכס ב-2022 עבור 62 מיליון דולר. אולם הוא נאלץ להוריד את המחיר מספר פעמים, בין השאר ביוני 2022 אז ביקש 58 מיליון דולר, ובדצמבר האחרון אז ירד המחיר המבוקש ל-42 מיליון דולר. כעת המחיר המבוקש ירד שוב ועומד על 38.5 מיליון דולר.
"תמחרנו את הנכס ברמה שאנחנו מאמינים שתגדיל את הסבירות לקבלת הצעות הגיוניות. בכוונתנו למכור", אמר קייל בלאקמון מסוכנות הנדל"ן קומפאס שאחראי על המכירה. "הורדת המחיר משקפת את הרצון להגיע לעסקה. הלקוח שלי הוא איש עסקים נבון ביותר, ובכוונתנו לבצע את העבודה עבורו". בחודש שעבר התארס מרדוק, שכבר היה נשוי ארבע פעמים, לבת זוגו הנוכחית, אלנה ז'וקובה.
1 צפייה בגלריה
הפנטהאוז של רופרט מרדוק
הפנטהאוז של רופרט מרדוק
הפנטהאוז של רופרט מרדוק
(צילום: The Corcoran Group ,GettyImages)
מרדוק רכש את הנכס ב-2014 ושילם 57.9 מיליון דולר עבור הטריפלקס ודירה נוספת בבניין בגודל 300 מ"ר, שכוללת 3 חדרי שינה. הטריפלקס חולש על הקומות 58, 59 ו-60 במגדל, וכולל נוף של 360 מעלות של ניו יורק. הקומה הראשונה מיועדת לאירוח, כולל סלון עם תקרה גבוהה, מטבח, חדר אוכל רשמי ומרפסת בגודל 55 מ"ר. בקומה השנייה שוכנים מרבית חדרי השינה, ובקומה השלישית נמצאת הסוויטה הראשית. הדירה כוללת גם מעלית פנימית וכן גרם מדרגות. בסך הכול הנכס כולל 6 חדרי שינה ו-6.5 חדרי רחצה.
ג'ונתן מילר, נשיא ומנכ"ל פירמת השמאות מילר סמואל, הדגיש בריאיון כי הורדות המחיר לא משקפות בעיה בשוק נדל"ן היוקרה של ניו יורק. "אנחנו לא רגילים לראות הורדות מחיר חדות כאלו בשוק היוקרה", אמר לבלומברג. "הפעילות נשארה יציבה למדי מאז טיפסה לשיא ב-2021". כך, ב-2022 בוצעו בעיר 12 מכירות של דירות במחיר של מעל 50 מיליון דולר, ובשנה שעברה בוצעו 10 עסקאות מסוג זה. לפיכך, הוא מעריך שהקושי במכירת הדירה קשור "להיותו של מרדוק דמות שנויה במחלוקת".