בשיתוף ידיעות הנדל"ן



מחירי הדירות בישראל רק עולים, ובתל אביב, המחירים כבר בשמיים. כולם מחפשים את המקום הבא לקנות דירה ונכון להיום יש עוד הזדמנויות. איפה? מה קשורה הרכבת הקלה? ומה עתיד להשתנות בכניסה הדרומית לתל אביב? אורי ענב, סמנכ"ל המכירות בחברת אקרו נדל"ן שמשווקת את פרויקט go יפו תל אביב, פרויקט משותף עם חברת אשדר, ושמאי המקרקעין, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין לשעבר ומומחה הנדל"ן, אוהד דנוס, הגיעו לאולפן ידיעות הנדל"ן כדי להשיב על השאלות הללו.
"אנחנו יכולים לראות שכמו בכל עיר מטרופולינית גדולה בעולם כאשר המחירים במרכז העיר גבוהים, מעגל הביקושים הולך ומתרחב, ההיצע דל והמרכז עובר דרומה", כך ענב. "יכולנו לראות את זה בשכונות כמו פלורנטין, לבונטין, בצפון יפו ועכשיו בדרום תל אביב. גם משקיעי הנדל"ן והרוכשים מזהים את המגמה ויש צפי לעליות מחירים, הודות לעידוד ופיתוח מסיבי של עיריית תל אביב בכל מה שקשור לתשתיות, תעסוקה, תחבורה, מסחר, תרבות וחינוך". הפרויקט של אשדר ואקרו נדל"ן יכלול 350 יחידות דיור בנות 2 עד 5 חדרים ב- 5 בניינים בני 15-17 קומות עם חנויות בקומת הרחוב.
ומה השוני במחירים בין הצפון והמרכז לדרום? על כך משיב דנוס: "במילה אחת, מטורף. המחירים מתפתחים, הם עדיין לא נמצאים במחירים שהצפון הישן למשל מייצר או שמייצרים מקומות נוספים במרכז העיר תל אביב, אבל מהר מאוד הם מגיעים לשם. זו תולדה של השקעה עצומה בתשתיות, תכנון שהוא סופר מודרני ועכשווי, שמתאים למשפחות צעירות ולמי שמחפש איזשהו ערך מוסף במקום שהוא גר בו. אתה מסתובב באזור הזה ואתה נהנה, אתה כמו בהונג קונג. יש לך שילוב של קצת מסחר, קצת מלאכה קלה, קצת מגורים - והכל ביחד מתערבב עם רמה גבוהה מאוד של הדירות".
נשאלת השאלה למי מתאים האזור, משקיעים? זוגות צעירים? משפחות? "לדעתי, גם וגם וגם", כך ענב. המתייחס לפרויקט go יפו תל אביב של החברות אשדר ואקרו נדל"ן שיבנה לאורך ציר היינריך היינה בדרום העיר, "קודם כל תל אביב עוברת מהפכה תחבורתית יוצאת דופן. סלילת 360 ק"מ של שבילי אופניים, הרכבת הקלה, הקו האדום וגם הקו הירוק, רכבת ישראל, נתיבי איילון. הדבר השני זו הקרבה לכל מוקדי הבילוי התוססים של העיר אם זה שוק הפשפשים, שוק לוינסקי, נמל יפו, חוף הים, שדרות ירושלים. וגם מערכת חינוך יוצאת דופן עם בנייה של בתי ספר חדשים, גנים חדשים, תיכון הייטק חדשני, בית הספר לטבע, המכללה האקדמית תל אביב יפו. רואים את הפרש המחירים אפילו בין דרום תל אביב לצפון יפו, בטח לגבי מרכז העיר, והמחירים האלה הם אלו שמושכים את אותם רוכשים להגיע לדרום העיר".

"עיבוי של מערכות התחבורה ואזורי תעסוקה משופרים"

"אני חושב שאנחנו נראה עיבוי של מערכות התחבורה ואזורי תעסוקה משופרים עם בנייה של עירוב שימושים", כך דנוס בהקשר של תכנון עתידי של דרום העיר. "אני חושב שהמקום הזה מתאים באמת למישהו שמחפש משהו שונה. זה לא הצפון המנומנם של העיר, זו תהיה עיר מודרנית. התוכניות הן חדשות, הביצוע הוא עכשווי וזה אומר שנראה חיים מודרניים בעיר אבל ברמה גבוהה ובאיכות חיים מאוד גבוהה, עם איזושהי מחשבה גם על קיימות ועל כל מה שמקובל היום. כל מי שמגיע לדרום נפעם מכמות הפיתוח והעשייה שמתבצעת באזור ומהכיוון שהדברים הולכים אליו".
2 צפייה בגלריה
 פרויקט go יפו תל אביב
 פרויקט go יפו תל אביב
פרויקט go יפו תל אביב
(הדמיה: Viewpoint)
לסיכום גם ענב התייחס להתפתחות דרום העיר ולהזדמנויות שנמצאות היום על הפרק : "כדאי לזהות את המגמה כבר היום ואת ההזדמנות, בטח לאור צמצום תקני החנייה וזמני החנייה שהולכים ומתארכים. נגישות לתחבורה ציבורית בקו הרכבת הקלה הופכת להיות משמעותית מאוד ורגע לפני עליית המחירים הצפויה בכל אזור דרום העיר - שווה לא לפספס את הרכבת ולעלות עליה עוד היום".
בשיתוף ידיעות הנדל"ן