קימברלי קלארק ישראל לא מסתפקת בהתייקרות אחת בשנה: החברה הודיעה היום (ב') כי היא תעלה מחירים בשיעור של בין 5.5% ל-9.6% על מרבית מוצריה, כשרק מוצרים בודדים לא יתייקרו. ההתייקרות שמיועדת לרשתות השיווק והמרכולים תיכנס בתוקף ב-14, באוגוסט. ברשתות השיווק עדיין לא קיבלו פירוט מהחברה בכמה יתייקר כל מוצר ומוצר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
חיתולי האגיס
חיתולי האגיס
חיתולי האגיס
(צילום: מירב קריסטל)
הרשתות לא חייבות לאשר את ההתייקרות, אבל מדובר באחת החברות הגדולות בסופר עם שליטה בקטגוריות כמו חיתולים, נייר טואלט ומגבוני ניקוי. היא מוכרת מותגים כמו לילי, שמורת טבע, ניקול, קלינקס, האגיס וטיטולים. יחד עם זאת, יש לה מתחרים בכל קטגוריה שהודיעו שכרגע אין אצלם עליית מחירים.
מניאופרם נמסר כי מחירי חיתולי בייביסיטר שמתחרים בהאגיס - לא עולים בשלב זה. יבואנית ומפיצת חיתולי פמפרס פרוקטר אנד גמבל ודיפלומט סירבו להגיב, אבל ברשתות השיווק אמרו ל-ynet שאין התייקרות בפמפרס כרגע. "נתח השוק שלהם כל כך קטן שהם יתכווצו עוד יותר אם יעלו מחירים", טענו באחת הרשתות. גם חיתולי המותג הפרטי של סופר-פארם לא יתייקרו.
בנייר טואלט המתחרות של קימברלי הן סנו ושניב שמייצרת גם למותגים הפרטיים של הרשתות. סנו מסרה שאין התייקרות.
לעומת זאת, בשניב אמרו ל-ynet: "ההתייקרות של קימברלי קלארק מוצדקת. היו ועדיין יש התייקרויות מטורפות ודרמטיות בנייר. אנחנו בוחנים התייקרות, אבל עוד לא קיבלנו החלטה, כי אנחנו מנסים לאזן בין צרכי הלקוחות והאחריות כלפיהם לבין צרכי החברה. דווקא כשהמוצר שלך יותר זול ההתייקרות יותר משמעותית".
ואכן, לטענת קימברלי קלארק ההתייקרות באה "עקב העלייה המתמשכת במחירי האנרגיה, יבוא הסחורות והשינוע הימי ובמקביל להמשך עליה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם של מוצריה (בפרט תאית לנייר, חומר ספיגה לחיתולים ועוד)".
לטענת החברה, זוהי "עליית מחירים מתונה יחסית להתייקרויות הללו, בשיעור של בין 5.5% ל- 9.6%. יתייקרו קטגוריות הנייר, החיתולים, המגבונים, ההיגיינה ומוצרי טיפוח וניקיון הבית. המחיר הסופי לצרכן נקבע על-ידי הקמעונאים בלבד".