הדולר טיפס היום (רביעי) לשערו הגבוה ביותר מראשית השנה, וחצה כבר את רף 3.53 השקלים - ושערו היציג נקבע על 3.538. זאת, בעוד שהאירו רשם ירידה נוספת במהלך יום המסחר, ושערו היציג נסגר על 3.385 שקלים. עם זאת, אחר הצהריים השער הרציף של האירו חזר לעלות לסביבות 3.401 שקלים. הדולר גם עלה מעט אחרי היציג ל-3.544.
במקביל, הבורסה בתל אביב הגיבה על התנודות בבורסות העולם בימים שלא היה מסחר בישראל בירידות שערים חדות: מדד ת"א 35 ירד ב-2.5%, ת"א 125 ב-2.6%, ת"א בנקים ב-3.3% ות"א נדל"ן ב-3.9%.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
היצואנים לגוש הדולר אמנם מרוצים ומגדילים את הכנסותיהם בשקלים בשבועות האחרונים, אולם היצואנים לגוש האירו דווקא מפסידים מהכנסותיהם בשקלים, מה שעלול לפגוע ביצוא שלהם אם המגמה תימשך.
לעומת זאת הטסים לאירופה בחגים מרוויחים כמובן מהשער הנמוך של האירו, וההפך בדיוק קורה לטסים לארה"ב. כך בכרטיסי הטיסה, שכירת בתי מלון ומכוניות, וקניות המבוצעות בגוש האירו ובארה"ב - אלה מרוויחים ואלה מפסידים.
יצוין שבנק ישראל חדל להתערב בשוק מטבע החוץ בחצי השנה האחרונה הן בשל הביקורת של מבקר המדינה על מידת ההתערבות, והן בשל אי הצורך שנוצר להתערב כדי להחליש את השקל מול הדולר, שכבר צנח עד לשער של 3.04 שקל בראשית השנה.
ביום שני הקרוב יתכן שהשקל ישוב להתחזק גם מול הדולר, כאשר בנק ישראל צפוי להעלות את הריבית במשק על פי רוב ההכרעות בבנקים ובבתי ההשקעות בחצי אחוז, כאשר יש גם מי שמעריכים שהריבית תועלה שוב ב-0.75%, כמו ההעלאה האחרונה שהביאה את הריבית הבסיסית בישראל לשיעור שנתי של 2% ואת ריבית הפריים לשיעור של 3.5%.
פורסם לראשונה: 10:39, 28.09.22