חברת אבן קיסר, יצרנית משטחי קוורץ למטבחים, מפטרת 200 עובדים, כ-10% מכוח האדם שלה. רוב הפיטורים יתבצעו בארצות הברית, שם מעסיקה החברה כשליש מעובדיה. בישראל היא מעסיקה 700 עובדים.
החברה שבשליטת קיבוץ שדות ים וקרן ההשקעות טנא (35%), ואחת מהיצרניות הגדולות בעולם למשטחי קוורץ, סובלת מחולשה בשווקים בארה"ב, קנדה ואוסטרליה, בעקבות האטה בשוק הדיור, זאת לצד תחרות גוברת מצד יצרנים מסין.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
משרדי אבן קיסר בישראל
משרדי אבן קיסר בישראל
משרדי אבן קיסר בישראל
(צילום: זהר מדר)
השוק האמריקני (לחברה מפעל בארה"ב), שמהווה 50% מהכנסותיה, נפגע בעקבות האינפלציה ועליית הריבית על המשכנתאות, שהורידו את מספר העסקאות בשוק הנדל"ן המקומי ופגעו בשוק השיפוצים, זאת לצד החולשה בשאר השווקים בחו"ל, גרמו לאבן קיסר להודיע לפני חודשיים על הורדת תחזיות. במקביל, המניה שלה ירדה מתחילת השנה בכ-40% (נסחרת בנאסד"ק).
ההרעה בתוצאותיה בלטה ברבעון השלישי של 2022 בו הציגה החברה הפסד של 400 אלף דולר בהשוואה לרווח של 6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. אבן קיסר הסבירה את ההרעה בתוצאות בין השאר גם בגלל עלייה בשער הדולר ועלייה במחיר הסחורות והמשלוחים. בעקבות כך הורידה את תחזיות הכנסותיה ל-2022 ל-690 מיליון דולר בהשוואה לתחזית קודמת שצפתה הכנסות בסך של כ-710 מיליון דולר.
אבן קיסר מסרה בתגובה: "כחברה החשופה לתנאי השוק הגלובלי על תנודותיו, נדרשנו להתאים את היקף הפעילות שלנו על מנת להתמודד עם האטה - מיתון וירידה בביקושים למשטחי עבודה למטבח בקרב צרכנים פרטיים ובפרויקטים מסחריים בעולם. כפי שהודענו, החברה החלה ביישום הליך התייעלות הכולל שורה של צעדים, כשאחד מהם הוא הפחתה של 10% מכוח האדם שלנו, חלק קטן מהם בישראל והמסה העיקרית במתקני החברה בעולם.
"בנוסף, אנחנו מבצעים גם מהלכים של התייעלות תפעולית, העלאות מחיר, מיקוד במנועי צמיחה ועוד. נדגיש כי אבן קיסר הוא מותג גלובלי חזק עם נאמנות צרכנים גבוהה, דבר שייסע לנו להתמודד טוב יותר עם השלכות התקופה".