חברת "אנונימה סחר", הפועלת מזה כ-30 שנה בשיווק והפצת מוצרים ממותגים לילדים, פנתה היום (שני) לבית משפט המחוזי בתל אביב בבקשה לצו עיכוב הליכים. זאת, לאחר שצברה חובות של כ-18 מיליון שקל.
במסגרת הבקשה טוענת החברה באמצעות עוה"ד בת חן רחמים ואוהד הראל כי היא עוסקת בעיקר בשיווק מוצרים מתחום הגלגלים (אופניים וגלגינועים). עיקר לקוחות החברה הם חנויות ורשתות חנויות צעצועים ומוצרים לילדים.
נטען כי "בשנים האחרונות גלגלה החברה מחזורים שנתיים בסדר גודל של כ-20 מיליון שקל והיא משמשת יבואנית ובעלת זיכיון למותגים בינלאומיים מהמובילים בעולם, לרבות Disney, LOL, Marvel, Warner Bros., Hello Kitty ועוד, כאשר ערב המלחמה הודיעה חברת דיסני על הפסקת ההתקשרות עם החברה עקב חוב שנוצר כלפיה".
1 צפייה בגלריה
ארה"ב חברת וולט דיסני פלורידה
ארה"ב חברת וולט דיסני פלורידה
נטען כי "ערב המלחמה הודיעה חברת דיסני על הפסקת ההתקשרות". חברת וולט דיסני
(צילום: AP)
במסגרת הבקשה נטען כי מספר אירועים שונים הביאו למבוי סתום מבחינת החברה שאילץ אותה לבחור להגיש את הבקשה לבית המשפט. "בין היתר נצברו לחברה בשנים האחרונות חובות אבודים בסכום כולל של מיליוני שקלים עקב קריסת לקוחות, החברה נאלצה להחליף מספר ספקים לוגיסטיים, כאשר כל מעבר כזה הסב לחברה נזקים של מאות אלפי שקלים, החברה ספגה עלייה מטאורית במחירי התובלה בשנת 2022 ( בשנה זו בלבד, קפצה עלות הובלה של מכולה אחת בכ- 700% (!), מסך של כ- 2,500 דולר בתחילת שנה זו לסך כ- 18,000 דולר בסופה) ולכל אלו יש לצרף את עליית הריבית במשק, אשר הביאה להאמרת עלויות המימון והמלחמה שפרצה בישראל, אשר הביאה לירידה דרסטית בהיקפי מחזור הפעילות של החברה בחודשים אוקטובר-נובמבר. החברה, אם כן, בעלת יכולות כלכליות מוכחות, אולם שלל המשברים שחוותה בשנים האחרונות , אינם מאפשרים לה להמשיך את פעילותה ללא ארגון מחדש של חובותיה".
עוד נטען כי לפני כחודשיים, ערב פרוץ המלחמה, הודיעה חברת דיסני, בעלת שני המותגים המרכזיים עמם פעלה החברה, דיסני ומארוול, על הפסקת ההתקשרות עמה ואי-הארכת החוזים המתמשכים של למעלה מעשור עם החברה וזאת עקב חוב תמלוגים שיצרה החברה. "יוער כי כמחצית מהחוב נוצר באופן פתאומי ובבת אחת עקב טעות שהתגלתה בדיעבד בהנהלת החשבונות של דיסני, וטרם עלה בידי החברה לשלמו עקב המשבר הכלכלי אליו נקלעה", נטען.
החברה שנמצאת בבעלות שי נחום ומעסיקה 10 עובדים מציינת כי אופן פעילותה הוא בכך שהמעצבת שמעסיקה החברה מכינה דוגמאות למוצרים שהחברה מבקשת לייצר ולשווק ולאחר אישור הדוגמאות מול בעלות המותג, בראשן דיסני, מייצרת החברה את המוצרים בחו"ל, לרוב בסין, מייבאת אותם ארצה ומשווקת אותם לחנויות הצעצועים השונות ובראשן, הלקוחות העיקריים של החברה, טויס אר אס, כפר השעשועים, הפיראט האדום, עידן 2000 ועוד.
החברה מדגישה כי "המלחמה שפרצה לפני כחודשיים המיטה כיליון מוחלט על כל אפשרות שהייתה לחברה לנסות ולהסדיר את התחייבויותיה מחדש שלא באמצעות הליך משפטי...יודגש כי במהלך תקופה טרופה זו, הזרים בעל המניות מאות אלפי שקלים לחברה וזאת במטרה לייצב את פעילותה ולאפשר את המשך חיותה על אף שלל המשברים שנגרמו לה בעיקרם עקב נסיבות חיצוניות ובלתי צפויות, וזאת מתוך אמונה מלאה בערך הרב שיש בפעילותה במשך קרוב ל- 30 שנה. כך, נכון להיום חבה החברה לבעל המניות סך כולל של כ- 2.5 מיליון שקל בגין הלוואות בעלים שלא הושבו לו".
החברה מציינת כי נכס מהותי שלה כאמור טמון "בהסכמים נמשכים, על פני למעלה מ- 12 שנה, של החברה עם מותגי על בתחום הילדים, לרבות Disney, LOL, Marvel, Warner Bros., Hello Kitty ועוד אשר באמצעותם רשאית לייצר, לייבא ולשווק בישראל מוצרים שונים הנושאים את הדמויות הפופולריות בקרב קהל הלקוחות הצעיר".