מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות מוצרים חדש, יבחן בכל פעם מוצר אחר וייתן לכם את דעתו האובייקטיבית. המוצר הראשון שנבדק: מכונת קרח ביתית ניידת בנפח 2.2 ליטר מדגם FCALM-22 של חברת King. טווח המחירים: 789-689 שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
מכונת קרח ביתית ניידת של King מדגם FCALM-22
מכונת קרח ביתית ניידת של King מדגם FCALM-22
מכונת קרח ביתית ניידת של King מדגם FCALM-22
(צילום: יח"צ)
קרח הפך למוצר צריכה בסיסי. אם אין לכם במקפיא מקום לחמישה מגשי קרח או שהוא מייצר קרח בעצמו, יכול להיות שמכונת קרח היא הפיתרון עבורכם.
מכונת הקרח של קינג מגיעה עם מיכל מים של 2.2 שאינו דורש חיבור למקור מים. לפי היצרן, היא מייצרת תשע קוביות קרח בשש עד תשע דקות, שזה שווה ערך לכ-60 קוביות קרח בשעה. לא ספרנו קוביה-קוביה, אבל אחרי שעה בהחלט יש בתוכה בהחלט כמות נאה של קוביות. הקוביות מגיעות בשני גדלים: קטן וגדול - אולם גם הגדול, לא ממש גדול. מי שאוהב למלא כוס גדולה בקוביות קרח, יצטרך בערך חצי מכמות קוביות הקרח שנאספה כדי למלא כוס אחת.
הקוביות עצמן נוצרות במעין צורת כדור אקדח והן חלולות ומלאות אוויר, דבר הגורם להן להתמוסס יחסית מהר. במשקאות אשר לא לוגמים בשלוק אחד, כמו קפה קר, רוב הסיכויים שתישארו עם נוזל דליל יותר לקראת סוף כוס המשקה בגלל הקוביות שנמסו. הדבר מבאס במיוחד בכוסות של משקה מוגז, שהופך לפחות מוגז וליותר מימי.
על הקוביות הקטנות אין הרבה מה לומר, משום שהן כה קטנות ונמסות כה מהר שקשה לחשוב על שימוש עבורן פרט לקישוט של קערת פירות מפונפנת. צבע הקוביות אטום בגלל האוויר שבתוכן, אבל זה לא משהו שמשפיע על הטעם. לעומת זאת, בניגוד לטענות היצרן, הקרח אינו משפר את טעם המים מהם הוא נוצר.
היבט מאכזב נוסף בייצור הקרח הוא העין האלקטרונית האחראית להודיע למכונה שיש מספיק קרח ולא לייצר יותר. פעמים רבות אין הרבה קרח, אבל תלולית של קרח הצטברה כך שהיא מסתירה לעין וייצור הקרח נעצר למרות שהמיכל בקושי חצי מלא.
2 צפייה בגלריה
מכונת קרח ביתית ניידת של King מדגם FCALM-22
מכונת קרח ביתית ניידת של King מדגם FCALM-22
פשוטה לשימוש אך רועשת ועם קוביות שנמסות מהר
(צילום: יח"צ)
גודל המכשיר הוא 242x358x328 מ"מ, לא גדול, אך גם לא קטן - והוא מצריך מקום פנוי על השיש שיישב עליו. משקלו תשעה קילו, והזזתו מנקודה לנקודה אינה קשה במיוחד. לפי היצרן, מדובר במכשיר שקט עם טכנולוגיית "Super Silent" ללא הפרעה בעת השימוש. בפועל, בהחלט שומעים את מאוורר הקירור של המכשיר. כל עוד הוא דלוק, תשמעו רחש הדומה למדיח כלים בזמן פעולתו.
הפעלת המכשיר פשוטה מאוד: רק למלא את מיכל המים (שאינו נשלף, מה שמקשה על המלאכה), לבחור את גודל הקוביות וזהו. למכונה יש גם מכסה שקוף דרכו ניתן לצפות במתרחש בתוך המכשיר ואם זה שיקול עבורכם - בהחלט יש אפקט מרגיע משהו לצפייה בקוביות הקטנות ניקוות במגש ואז נדחפות לאזור הקרח בעזרת המגב הפנימי הקטן. קיימת גם נוריות חיווי המודיעות כאשר מיכל המים התרוקן וכאשר מגש הקרח מלא. כאשר המגש מלא, המכשיר עובר למצב המתנה, אבל באופן מפתיע הוא לא הופך לשקט יותר.
ניכר שגם ספר ההוראות המגיע עם המכשיר לוקה מעט בחסר. לדוגמא, בהערה על הצורך בניקוי המכשיר נאמר "לניקוי נכון עברו למקטע על ניקוי המכשיר", אך קטע זה אינו קיים. בנוסף, כל החוברת כתובה משמאל לימין, מה שיוצר תחושה של חוברת שתורגמה מהר וכלאחר יד.
יחד עם המכשיר תקבלו גם מגש לקוביות קרח מעוצב וכף קרח ידנית. זה נחמד אם רוצים להביא את הקרח לשולחן ולא רוצים שכל אחד ייקח לבד עם היד מהמכונה. בתחתית המכשיר יש פתח לניקוז המים למקרה שהם עמדו יותר מדי זמן במכשיר, או אם תרצו לנקות אותו. אם כי, למה שתרצו? כולה מים.
הערות: המכשיר, אותו ניתן לרכוש ברשת א.ל.מ ובאתר P1000 ב-789-699 שקל, נבדק במשך כשבוע ימים ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הספציפי וייתכנו אופציות זולות או טובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.