משרד התקשורת אישר הבוקר את עסקת הסיבים האופטיים בין פרטנר לבזק, עליה הכריזו החברות בחודש שעבר. זאת, בתום דיונים עם בזק במסגרתם התחייבה החברה להפחית ב-15.5% את התעריף שהיא גובה מחברות בעבור שימוש בסיבים האופטיים שלה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
בדצמבר האחרון הודיעו שתי חברות התקשורת על עסקה במסגרתה תרכוש פרטנר זכות שימוש ל-15 שנה ב-120 אלף קווי סיבים אופטיים של בזק, בעלת של 574 מיליון שקל. לצד דמי תחזוקה שנתיים של 23 מיליון שקל ובתוספת ריבית והצמדה, הוערך שווי העסקה במיליארד שקל בסך הכל.
1 צפייה בגלריה
עבודות הנחת תשתיות סיבים של פרטנר
עבודות הנחת תשתיות סיבים של פרטנר
עבודות הנחת תשתיות סיבים של פרטנר
(צילום: ישראל שם טוב)
בעקבות הסיכום בין החברות, פנה משרד התקשורת לבזק והעלה חשש שההסכם יפגע בתחרות עם שוק הסיבים. זאת, מכיוון שהוא יציב בעמדת נחיתות את השחקנית השלישית הגדולה בתחום, Unlimited, שנמצאת בבעלות חלקית של סלקום. בתום דיונים בין המשרד לבזק, סוכם שהחברה תפחית את התעריך שהיא גובה מחברות בעבור שימוש בסיבים האופטיים שלה ל-72 שקל (ללא מע"מ), במקום 85.2 שקל כיום. "בהתאם להפחתת התעריפים והנגשת ההסכם לכל דורש ולאחר בחינה מעמיקה של הנושא, משרד התקשורת אינו מוצא לנכון להתערב בהסכם", נמסר ממשרד התקשורת.
בזק עצמה מסרה בהודעה לבורסה: "ביום 16.1.2023 הודיע המשרד לחברה, כי לאחר שהביא בחשבון את הפחתת המחיר כאמור, את חובתה של החברה לפעול באופן שיוויוני וללא הפליה וכן את העמדת ההסכם על ידי החברה כחלופה זמינה לכל דורש, נחה דעתו שאין בהסכם כדי ליצור חשש לפגיעה משמעותית בתחרות. בהתאם, המשרד לא מתנגד להסכם". החברה הוסיפה שלאור המספר הרב של קווי סיב אופטי שהיא מפעילה כיום, להפחתת מחירי הקווים הבדידים לא צפויות להיות מהותיות על תוצאותיה העסקיות.