בהמשך למעקב "ידיעות אחרונות" ו-ynet באשר לתופעת פיטוריהם של חיילי המילואים, חוק קיצור הליכים שיאפשר חתימה של שר העבודה על צו הרחבה לתקופת ההגנה על משרתי המילואים מפני פיטורים כבר ביום רביעי השבוע עבר הערב (ב') בקריאה ראשונה בכנסת. מדובר בין היתר בהארכת תקופת ההגנה מפיטורים מ-30 ימים ל-60 ימים למשרתי מילואים ובנות זוגן.
בדרך כלל יש להעמיד את הצו למשך 30 יום להערות הציבור, אך כדי לקצר הליכים לטובת המשרתים ולעשות את זה תוך חמישה ימים, הוגשה הצעת החוק לקיצור תהליכים. ללא קיצור התהליך למעסיקים היה כמעט עוד חודש שלם כדי לפטר משרתי מילואים.
1 צפייה בגלריה
(צילום: זיו קורן)

הצעת החוק לקיצור תקופת הזמן להערות הציבור בזמן חירום שיזם שר העבודה יואב בן צור אושרה כאמור בוועדת השרים לחקיקה ובמשאל טלפוני של כל שרי הממשלה. לאחר דיון בוועדת העבודה והרווחה היא צפויה לעלות בכנסת לקריאה שנייה ושלישית ביום רביעי ולאחר שהחוק יעבור, השר יחתום באופן סופי. אז תקופת ההגנה של 60 ימים מפיטורים תיכנס לתוקף וכך נשות משרתי המילואים גם ייכנסו בחוק להגנה מפיטורים.
ההטבות נוספות אשר ינתנו בעקבות צו הרחבה: עד 8 ימי העדרות בתשלום להורים לילד עד גיל 14 ובנוסף ככל שלא התאפשר לעובד/ת לנצל צבירת חופשה בשנת 2024 בשל מלחמת חרבות ברזל, יתאפשר לנצלם ב-2024 (גרירת החופשה, שאינה מותרת כיום).