בעקבות הגאות בתעשיות הביטחוניות הישראליות, התעשייה האווירית (תע"א) מאיצה את הפעילות בחו"ל ומקימה לראשונה חברות בת בהודו, גרמניה ובריטניה. אלו מדינות שחשיבותן בפוטנציאל הגדול שלהן לרכישת מוצרים ביטחוניים.
החברה שתוקם בהודו היא שותפות חדשה בין התעשייה האווירית, שתחזיק 60%, לבין החברה הציבורית ההודית BEL, שתיתן שירותי תמיכה ואחזקה למערכות אלקטרוניות צבאיות שמכרה תע"א להודו, ותתמוך בדרישת הממשלה ההודית להרחבת הייצור המקומי של תע"א.
1 צפייה בגלריה
טיל חץ 3 התעשייה האווירית תע"א
טיל חץ 3 התעשייה האווירית תע"א
טיל חץ 3 של התעשייה האווירית תע"א
(צילום: תע"א)
כזכור, בשנים האחרונות מכרה תע"א, בעסקת ענק מערכות הגנה אווירית מסוג "ברק" לחיל הים של הודו, מל"טים בהיקף של חצי מיליארד דולר ועוד.
ל-ynet נודע כי להרחבת הפעילות בחו"ל קדמה החלטת ממשלה שהתקבלה לאחרונה, שבה אושרה מדיניות דירקטוריון תע"א להקמת חברות בת חדשות, ביצוע מיזוגים ושותפויות. זאת במטרה להאיץ ולהגדיל את פעילותה וניצול הפוטנציאל של השוק הביטחוני העולמי, שמאז מלחמת אוקראינה זוכה לביקושי שיא ולחימוש מחודש של מדינות.
במקביל להודו, יוקמו חברות בנות בבריטניה ובגרמניה (IAI EUROPE) שיהיו בבעלות מלאה של התעשייה האווירית. אלה יהוו משרד מכירות ושיווק קדמי לפעילויות העסקיות במדינות וביבשת עבור מוצרים ושירותים של התעשייה האווירית וחברת הבת שלה, אלתא.

רוכשת חברות בארץ

בנוסף, בחודשים האחרונים נכנסה תע"א לשותפות עם חברות ישראליות. ל-ynet נודע כי החברה רכשה 50% מחברה המפתחת פתרון ייחודי בתחום המיגון לרכבים צבאיים.
כמו כן תקים תע"א, בשיתוף חברה ישראלית, את חברת Ironbrain, אשר תפתח ותייצר פתרונות בינה מלאכותית (AI) למערכות החברה.
בחודש מאי האחרון, פירסמה התעשייה האווירית כי חתמה על עסקה לרכישת חברת INTRACOM DEFENSE, החברה הביטחונית הפרטית המובילה ביוון, ואשר פעילה גם במדינות נאט"ו, שמשולבת כעת בפעילות העסקית של התעשייה האווירית ביוון בפרט ובאירופה בכלל.
בועז לוי, מנכ"ל התעשייה האווירית, אמר כי תע"א ממשיכה לתת מענה ללקוחותיה ושותפיה בחו"ל, ומקדמת עסקאות ומיזמים אשר יגדילו את היצע הפתרונות שהיא יכולה לספק. "חברות הבת והחברות בארץ, יספקו תמיכה ברמה הגבוהה ביותר בתחומי פעילות החברה במקומות שבהם היא פועלת ויתרמו להישגים ולפריצות דרך חדשות", אמר לוי.
סמנכ"ל פיתוח עסקים וחברות בנות, חזי ישראל: "למרות התקופה המאתגרת אנו מאיצים, מקימים ורוכשים חברות. העסקאות החדשות ירחיבו את שיתופי הפעולה ברחבי העולם. בימים אלו אנו מקדמים עסקאות נוספות באירופה, באסיה ובארה"ב, אשר יעמיקו את הפעילות העסקית של החברה".
שנת 2023 הייתה שנת שיא עבור תע"א עם מכירות שהסתכמו בסך 5.3 מיליארד דולר וצבר הזמנות בשיא של כל הזמנים בסך 18 מיליארד דולר. 71% מפעילותה של תע"א מיועדת ליצוא שהסתכם ב-2023 ב-3.8 מיליארד דולר.