גלידה גולדה שוב העלתה מחירים: מחירו של כדור גלידה בגביע או בכוס יעלה מעכשיו 19 שקל במקום 18 שקל - עלייה של 5.5%. זאת בטענה כי הרשת דואגת לרווחי הזכיינים שנשחקו.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
"רשת גולדה היא עסק ישראלי כחול לבן המהווה מקור פרנסה ל-4,000 עובדים ברחבי הארץ", נמסר בתגובה. "הגלידות ברשת מיוצרות תוך הקפדה על שמוש בחומרי הגלם הטובים ביותר. על רקע התייקרויות עלויות התפעול ובין היתר עלויות חומרי הגלם, האנרגיה והשכר וכתוצאה מכך שחיקה משמעותית ברווחי הזכיינים, אנו נאלצים להעלות את מחירי המוצרים". הרשת מתייחסת בין השאר לעליית מחיר החשמל ועליית מחיר החלב ב-4.9%.
1 צפייה בגלריה
סניף של גלידריית גולדה
סניף של גלידריית גולדה
סניף של גלידריית גולדה
(צילום: ריקי רייכמן)
נזכיר, כי לפני כשנה העלתה גולדה את מחיר הגלידה במשקל במשלוחים ב-3% ל-108 שקל לק"ג, בעקבות העמלה הגבוהה שגובה ממנה וולט.
ומהם המחירים ברשתות גלידה אחרות? בגלידה אוטלו מחיר מנה קטנה שדומה בכמותה לכדור עומד על 21 שקל, מחיר 1 ק"ג יעלה 100 שקל. בגלידה אג'נדה מחיר מנה קטנה עומד על 20 שקל ו-1 ק"ג יעלה 110 שקל. רשת ונילה גובה עבור כדור גלידה 18 שקל ועבור 1 ק"ג - 102 שקל.
מדובר בפער עצום בהשוואה למחיר הגלידות התעשייתיות. כך למשל, 1 ק"ג גלידה בבן אנד ג'ריס עולה 34.5 שקל, 1 ק"ג גלידה של פלדמן בטעם וניל צרפתי עולה 24 שקל, גלידה וניל של המותג שופרסל עולה 12.8 שקל לק"ג, גלידה לקרמרייה של נסטלה עולה 15 שקל לק"ג.
אבל לא מדובר באותו מוצר. בכיר בענף אמר בעבר כי "הגלידריות מוכרות גלידה טרייה עם אורך חיים מוגבל ועם חומרים טבעיים ברמה גבוהה יותר, למשל מחית פיסטוק בגלידה פיסטוק, ולא רק תמציות טעם שמשמשות את התעשייה".