אלביט פרסמה היום (ג') את נתוניה הכספיים לרבעון השני, המשקפים ירידה ברווח הנקי, קיפאון בהכנסות, אבל עלייה בצבר ההזמנות, שעברו לראשונה את רף ה-14 מיליארד דולר, לשיא של כל הזמנים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הכנסות אלביט הגיעו ל-1.303 מיליארד דולר, מיליון דולר יותר מאשר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי ירד ב-24% ל-81.2 מיליון דולר, בזמן שהרווח התפעולי ירד ב-2% ל-115.1 מיליון דולר. עם זאת צבר ההזמנות עלה ב-2.9% ל-14.1 מיליארד דולר. העלייה בפועל הייתה מעט גבוה יותר, שכן עם מכירת חלקה של אלביט בעשות אשקלון לקרן פימי, נגרעו מהצבר 100 מיליון דולר.
1 צפייה בגלריה
כטב"מ
כטב"מ
כלי טיס של אלביט
(צילום: באדיבות אלביט )
בין השאר דיווחה אלביט ברבעון האחרון על חוזה בסך 660 מיליון דולר למערכות מודיעין עבור מדינה באירופה, על חוזה בסך 548 מיליון דולר לאספקת יכולות לוחמה רשתית רב ממדית למדינה באסיה פאסיפיק ועל חוזה בסך 220 מיליון דולר לאספקת ערכות הנחייה בלייזר לחימוש אווירי עבור מדינה באסיה פאסיפיק.
"חשוב להסתכל על המגמה, ועל המעבר של אלביט מחברה של חוזים קטנים ובינוניים לחברה של מגה פרויקטים", אמר נשיא ומנכ"ל אלביט בצלאל (בוצי) מכליס ל-ynet. "הכרזנו על כמה חוזים כאלה ברבעון האחרון, ויש לנו עוד כמה בקנה. השוק הביטחוני ממשיך לייצר הזדמנויות, לאור שלושת מוקדי המתיחות הגלובליים, המלחמה באוקראינה, ההתחזקות של סין והפעילות האיראנית, שבזכות הסכמי אברהם יצרה לנו הזדמנויות חדשות. יותר ויותר מדינות מגדילות כעת את תקציבי הביטחון כדי להבטיח לעצמן יכולות עצמאיות מול האיומים השונים".
אלביט חשפה ביוני מכ"ם טקטי חדש, נגד רחפנים, מזל"טים ובני אדם, ויכולת ייחודית לאתר בו זמנית מגוון מטרות, ולא להתמקד בכל פעם בסוג מטרות אחר, המחייב הפעלה שונה, כמו במכ"מים אחרים. מדובר בכניסה לתחום שנשלט בארץ מסורתית בידי חטיבת אלתא של התעשייה האווירית, המהווה כשליש מההכנסות שלה.
לפני כשבועיים מל"טים ומערכות מודיעין שלה השתתפו בשירות צה"ל במבצע "עלות השחר" בעזה, ביניהם מל"טי הרמס 450 ו-900 חמושים מתוצרת החברה, שמבצעים כיום את עיקר הפעילות ההתקפית ברצועה.
"אנחנו צריכים מכ"מים לרבים מהפרויקטים שלנו, והיכן שזה כדאי נייצר אותם בבית", הוסיף מכליס. "עוד לא חשפנו את כל הפורטפוליו שלנו בתחום, יש לנו גם מכ"ם שמותקן במל"טים שלנו ומאפשר להם לטוס בנתיבי טיסה אזרחיים".
הדוח מייצג רבעון שבו עמד שער הדולר על סביבות 3.5 שקל, כאשר מאז התחזק השקל ל-3.2 לדולר. במקביל מתמודדת גם אלביט מול העלייה בריבית, שהתבטאה בעלייה בסך 30% בהוצאות המימון שלה ברבעון האחרון ל-9.3 מיליון דולר.
יוסי גספר, סגן נשיא בכיר באלביט ומי שהיה מנהל הכספים שלה, אמר כי "רכשנו הגנות לשינויים בשערי המטבע, כך שהתחזקות השקל לא תשפיע עלינו יותר מדי. ובעניין הריבית, גייסנו לפני שנה 1.9 מיליארד שקל בתנאים מצוינים, שאנחנו נהנים מהם כעת".
דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך 0.50 דולר למניה בגין הרבעון השני של שנת 2022.