זהירות, התינוק עלול ליפול עם האמבטיה: משרד הכלכלה הכריז באיחור על ריקול למעמד מתקפל לאמבטיה לתינוקות ולפעוטות של חברת Shnuggle הבריטית. למעשה הוא רק מיידע את הציבור (באיחור) על ריקול שהוכרז בבריטניה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפני כיומיים אם לתינוקת כתבה בפייסבוק: "בת החודשיים שלי צנחה הלילה עם האמבטיה לרצפה ובמזל גדול זה נגמר ככל הנראה 'רק' בפנס בעין. מה שכן זה היה פחד אלוהים שאני לא מאחלת. אז אם יש לכן כזאת אמבטיה בבית שימו לב למידע בקישור ותנסו להבין אם רלוונטי לכן". היא הפנתה לקישור על ריקול של היצרן הבריטי. אלא שלא הוכרז ריקול בישראל. הייתכן שמשרד הכלכלה לא מכיר את האירוע?
3 צפייה בגלריה
מעמד מתקפל לאמבטיה לתינוקות של Shnuggle
מעמד מתקפל לאמבטיה לתינוקות של Shnuggle
מעמד מתקפל לאמבטיה לתינוקות של Shnuggle
כשפנינו למשרד הכלכלה בשאלה האם הם מכירים את האירוע, כשהפנייה כללה צילומי מסך של סיפורה של האם מישראל, נענינו כי "למוצרי אמבטיה לתינוקות אין תקן רשמי. כרגע. הוכנו במכון התקנים שני תקנים - עזרים לרחצה ואמבטים, מעמדים ועזרים שאינם עומדים בפני עצמם. שניהם בהליך מתקדם לאכרזת רשמיות, בהתאם לתקינה בינ"ל".
בתגובת המשרד לא ניתנה שום התייחסות לאיסוף יזום בישראל.
3 צפייה בגלריה
ריקול מעמד תינוקות
ריקול מעמד תינוקות
הפוסט שפרסמה אחת האמהות
(צילום מסך מהפייסבוק)
עם זאת, כעבור יומיים המשרד הכריז בכל זאת על ריקול והוציא על כך הודעה. נראה כי ההודעה לא יצאה לכאורה אחרי בדיקת המוצרים בישראל, אלא היא העתק-הדבק של הודעת היצרן הבריטי כולל הפניה אליו לבריטניה לקבלת רצועה מתקנת. כן אין התייחסות ליבואנים מישראל. בינתיים לא ברור כמה תינוקות בישראל היו לכאורה בסיכון.
3 צפייה בגלריה
ריקול מעמד תינוקות
ריקול מעמד תינוקות
התגובות לפוסט
(צילום מסך מהפייסבוק)
בהודעה של משרד הכלכלה נמסר היום (ה') כי "הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מבקש להביא לידיעת הציבור את הודעת הריקול שפרסמה חברת Shnuggle הבריטית הקוראת להפסיק את השימוש במוצר מעמד מתקפל לאמבטיה, ברקוד: 5060492570264. במידה והאמבטיה מונחת באופן שאינו תואם למעמד - קיים סיכון לנפילת התינוק מגובה.
"חברת Shnuggle פרסמה ריקול עבור מעמד מתקפל (צבע לבן) המשמש להגבהת גובה האמבטיה. הריקול נוגע לכל האצוות שיוצרו בתאריכים 29.09.2019-07.02.22. ברקוד: 5060492570264. תיאור הסיכון: במידה והאמבטיה מונחת באופן שאינו תואם למעמד, קיים סיכון לנפילת התינוק מגובה. חברת Shnuggle עיצבה רצועת בטיחות המהווה מנגנון בטיחותי נוסף שמטרתו למנוע את הסיכון לנפילה.
"הנחיית החברה: יש להפסיק את השימוש במוצר באופן מיידי ולהזמין רצועת בטיחות בקישור שלהלן.
"להודעה הרשמית של החברה ולפרטים נוספים ניתן להיכנס לקישור.
"על אף שהתקנים הרלוונטיים למוצרי האמבטיה טרם הוכרזו כרשמיים בישראל, הממונה על התקינה במשרד הכלכלה, איגור דוסקלוביץ, מביא לידיעת ציבור ההורים והמטפלים בילדים, ריקול זה של חברת Shnuggle לצורך שמירה על בטיחות התינוקות".