חברות ממשיכות לנסות ולהחזיר את העובדים שלהן למשרדים, אבל לחלקן זה לא מצליח, בעיקר לא בארצות הברית. מה הן לא ניסו, מפיצות ובייגל'ס בחינם ועד מופעי בידור. היו גם חברות שלקחו את הנושא למקום אחר לגמרי עם איומים על פיטורים.
אבל יכול להיות שמה שיוביל בסופו של דבר את העובדים בחזרה למשרד או איום פגיעה בשכרם? ככה לפחות מאמינה פירמת עורכי הדין Davis Polk & Wardwell, שעל לקוחותיה נמנים כמה מהבנקים הגדולים בוול סטריט וחברות נוספות, שהעבירה מסר ברור לעובדיה כי הבונוסים של מי שלא יציית למדיניות ההגעה של לפחות שלושה ימים בשבוע למשרד עלולים להיפגע, כך לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
עבודה מהמשרד
עבודה מהמשרד
עבודה מהמשרד
(צילום: shutterstock)
במקביל, בג'יי פי מורגן הוציאו ביום רביעי האחרון תזכיר למנהלים הבכירים, שעליהם להיות נוכחים במשרד לאורך כל שבוע העבודה (חמישה ימים בשבוע), ולשאר העובדים כי הם מחויבים לנוכחות של שלושה ימים בשבוע. "רובכם מקיימים את המדיניות, אבל יש מספר עובדים שלא עומדים בציפיות הנוכחות, וזה חייב להשתנות", נכתב במזכר. למעשה, מנהלי הצוותים בג'יי פי מורגן יצטרכו לוודא שמדיניות הנוכחות מתקיימת. במקרים בהם העובדים לא עומדים בדרישות, המנהלים יצטרכו לנקוט ב"צעדים מנהליים ראויים שיתקנו את המצב", איום די ברור.
המהלכים החדשים של פירמת עורכי הדין ובנק ההשקעות מראים על הכוונה להגדיר את נוכחות העובדים במשרד כחלק ממדד הביצועים שלהם, שמשפיע ישירות על שכרם. "אנחנו מאוד ממוקדים בדרישה שלנו שהצוות יהיה נוכח במשרד באותו הזמן", הסביר ניל בר, יו"ר ושותף מנהל בפירמת עורכי הדין. "הציפייה היא שתגיע ותתמוך בתרבות החברה בכך שתהיה נוכח".
ג'יי פי מורגן ו-Davis Polk & Wardwell הן ממש לא החברות הגדולות היחידות שהגדילו את כמות הימים בהם נדרשים העובדים להגיע למשרדים. וולט דיסני, למשל, דורשת מהעובדים לארבעה ימי עבודה מלאים מהמשרד, כמו גם יצרנית התוכנה Qualtrics.
לפי בכירים ואנשי משאבי אנוש בחברות, המשרדים בארה"ב מאוכלסים בדלילות רבה במיוחד בשני ושישי (הימים בארה"ב בהם מתחיל ומסתיים שבוע העבודה). כמו כן, על פי נתונים של Kastle Systems, חברת אבטחה שעוקבת אחרי נתוני הכניסה של העובדים למשרדים, תפוסת המשרדים ב-10 הערים הגדולות בארה"ב היא קרוב ל-50% בלבד.