בשיתוף אתר "המקצוענים"
הפתרון הטוב ביותר שיעזור לכם להרחיק את היתושים הוא ללא ספק התקנת רשת. הרשת, מאפשרת כניסה של אוויר ושל אור טבעי אל החדר, ומונעת באופן מוחלט את כניסתם של היתושים.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
קיים מגוון רחב של רשתות נגד יתושים, כאשר חלקן נמצאו יעילות יותר וחלקן נמצאו פחות יעילות. לכל רשת יתרונות וחסרונות.
אז איזו רשת תעניק לכם את ההגנה הטובה ביותר ואיך תוכלו לדלג על הזמנת המתקין? לפניכם המדריך.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

פופולרית וקלה לתחזוקה: רשת האלומיניום

היתרון: רשת האלומיניום היא הרשת הנפוצה ביותר שקיימת ברוב הבתים. היא עמידה ומחירה נמוך יותר משאר סוגי הרשתות הקיימים בשוק. רשת האלומיניום מהווה פתרון יעיל – היא קלה להתקנה והיא נשלפת במהירות לצורך ניקוי או תיקון.
החיסרון: לרשת נטייה להיקרע משימוש אגרסיבי מדי או ממשחק ילדים. לכן, אם אתם רוצים להתקין רשת בחדר הילדים או במקום בו יש תנועה רבה, היא תהיה פחות ומומלצת.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

שקופה ויעילה: רשת הפיברגלס

היתרון: רשת הפיברגלס הופכת להיות פופולרית יותר ויותר בעיקר בגלל היתרונות הרבים שלה. רשת זו חזקה וגמישה מאוד ומעניקה מראה אסתטי לפנים הבית.
הרשת שקופה ומאפשרת כניסה של אוויר ואור. ניתן לראות דרכה את הנוף והיא ניתנת להתקנה גם בחלונות וגם בדלתות הזזה. בנוסף, הרשת עמידה יותר, שכן אינה נוטה להיקרע במהירות, מה שהופך אותה ליעילה בפתחי יציאה למרפסת ובחלונות של חדרי ילדים.
החיסרון: ברשת זו, השקיפות היא גם החיסרון וגם היתרון. מצד אחד, יש שרואים בשקיפות יתרון אסתטי חשוב ומצד שני, על רשת זו האבק שמצטבר גורם לה להיות הרבה פחות שקופה ומחייב אתכם להקפיד על ניקיונה אם אתם רוצים להמשיך ליהנות מהשקיפות שלה.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

חזקה ועמידה לזמן רב: הרשת הגרמנית

היתרון: הרשת הגרמנית היא הרשת האיכותית ביותר מבין כל סוגי הרשתות. היא מומלצת מאוד להתקנה בקרב מתקיני הרשתות בעיקר בגלל החוזק שלה. בנוסף, הרשת שקופה ומספקת כניסה טובה של אוויר ואור לחדר.
החיסרון: מבין כל סוגי הרשתות, הרשת הגרמנית נחשבת לרשת היקרה ביותר. הסיבה לכך, טמונה באיכויות שלה ובחוזק שהופכים אותה ליקרה ולפיכך לפחות פופולרית.

יש לכם חיות מחמד בבית? תוכלו להתקין רשת ייעודית ועמידה יותר

היתרון: כל מי שיש לו חתול או כלב בבית התמודד לפחות פעם אחת עם קרע ברשת. ובכן, הבשורה המשמחת היא שיש רשת שמתאימה בדיוק למקרים האלה. הרשת עבה יותר מרשת רגילה והאפשרות למצוא בה קרעים, נמוכה. הרשת עשויה מסיבי אלומיניום עבים מאוד שניתן לקרוע רק באמצעות סכין חדה.
החיסרון: גם כאן, היתרון הופך לחיסרון. העובי החזק של הסיבים אומנם מספק הגנה, אולם, הסיבים הופכים את הרשת לכהה הרבה יותר. כך שאם בחרתם להתקין אותה בדלת הרשת בכניסה או בחדר השינה, החדרים האלה יהיו פחות מוארים.

אידיאלית להתקנה בחדרי ממ"ד: רשת גלילה

היתרון: בחלונות הממ"ד לא ניתן להתקין רשתות קבועות או רשתות הזזה. לכן, הפתרון נמצא ברשתות הגלילה. הרשת כוללת קופסה בחלקה העליון, שמאפשר לה תזוזה מעלה ומטה באמצעות קפיץ.
החיסרון: רשת הגלילה נוטה להיקרע במהירות וזמן התיקון שלה ארוך במיוחד. בשונה מרשתות האחרות, הרשת מגיעה בחלקים וזה הופך את התיקון שלה למורכב וכזה שדורש פירוק והרכבה של כל חלק בנפרד. בנוסף, הרשת יקרה מרשתות אחרות בצורה משמעותית, שכן היא עולה פי 4 משאר הרשתות, בגלל מנגנון הגלילה שלה.

מבנה החלון וסוג החלל: הפרמטרים שיעזרו לכם לבחור נכון

לפני שאתם מזמינים מתקין רשתות, תצטרכו לקחת בחשבון כמה פרמטרים שיעזרו לכם לבחור את הרשת המתאימה לכם.
בשלב הראשון, כדאי לבחון את מבנה החלון שלכם, ולראות אם יש צורך בהכנה מתאימה לרשת. ברוב המקרים, תהיה מסילה מתאימה עבור רשת הזזה.
אולם, יהיו מקרים שבהם תצטרכו להוסיף מסילה, ועל כן זכרו ליידע את המתקין על כך מראש, לפני שאתם מבקשים הצעת מחיר ולצלם לו את המסילות שכבר קיימות בביתכם.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בשלב השני, תצטרכו לבחור את סוג הרשת שתרצו להתקין תוך כדי התאמתה לסוג החדר. לדוגמה, אם בחרתם להתקין רשת נגד יתושים בחדר השינה, העדיפו רשת שקופה, שתאפשר כניסה של אור ואוויר ושתוכלו לראות דרכה את הנוף מהחלון.
לבסוף, תאמו את ההתקנה לעונות המעבר ואל תחכו לעונת הקיץ העמוסה. כך, תוכלו להזמין מתקין בזמינות גבוהה יותר ובעלות נמוכה יותר. טווח המחירים הנהוג בתחום זה הוא בין 250 ל-300 שקל לכל מ"ר. פערי המחיר נובעים מסוג הרשת, גודל הפתח, מורכבות ההתקנה והתמחור של בעל המקצוע.
6 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

עשו זאת בעצמכם: כך תחסכו את ביקור המתקין

מלבד סוגי הרשתות שציינו למעלה, תוכלו למצוא גם רשתות נגד יתושים שמיועדות להתקנה עצמית. לרשתות אלה, מספר סוגים כמו: רשתות מגנטיות הניתנות להדבקה על אדן החלון ורשתות בצורת וילון אותן תוכלו לתלות מעל החלון.
גם ברשתות אלה תוכלו למצוא יתרונות וחסרונות. מחד, התקנתם קלה, מאידך, רשתות אלו צפופות ואטומות מדי, וחלקן זולות מאוד ומתבלות מהר. ואולם, זה יכול להיות פתרון ביניים מיידי, קל ליישום וזול יותר.
אם אתם מעוניינים ברשתות שיישארו אתכם זמן ארוך, העדיפו התקנה של מתקין רשתות מקצועי, ובחרו ברשתות איכותיות.