בשיתוף אתר "המקצוענים"
מתי אין טעם להשקיע בחידוש, איך יודעים מהו הציפוי המתאים ומה ההבדל במחירים? לפניכם המדריך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

טפט או מגנט? כך תקבלו החלטה שתתאים לכם

אם אתם רוצים לחדש את דלת הכניסה הישנה שלכם, אבל לא מעוניינים להחליף אותה לגמרי, הרי שאתם בטח מתלבטים בין ציפוי שלה באמצעות טפט לבין ציפוי עם מגנט.
אין תשובה אחת נכונה והכל תלוי בתקציב שלכם, בסגנון העיצוב האהוב עליכם, בשאלה אם מדובר בדירה בבעלותכם או בדירה שכורה וכן הלאה.
סוג הדלת: ציפוי מגנטי לדלת, מתאים רק לדלתות פלדלת וברזל. לעומת זאת, דלתות כניסה מעץ, לא יחזיקו את המגנט, מן הסתם. לכן, אם אתם מחדשים דלת כניסה מעץ, מעבר לכך שמוטב להשקיע בשיוף הדלת ובצביעה שלה, לצורך תוצאה מעוצבת יותר, הרי שאם תבחרו לצפות אותה, תוכלו לעשות שימוש רק בטפט שמיושם בהדבקה.
פתרון זמני או קבוע? אם אתם מעוניינים בפתרון מיידי לטווח קצר, משום שאתם אוהבים להתחדש לעתים קרובות ולשנות את עיצוב הבית שלכם, הרי שציפוי מגנטי יתאים לכם יותר.
כמו כן, אם אתם ניידים ומחליפים דירות בקצב גבוה, הרי שממילא סביר להניח שבעל הדירה לא יסכים לכם לערוך שינויים מרחיקי לכת בדברים קבועים בדירה (דלת כניסה, היא דוגמה מובהקת לכך).
ציפוי מגנטי הוא רב-פעמי, וניתן להסרה ולשימוש חוזר. ואולם, זה רלוונטי רק אם גם הדלת הבאה היא בדיוק באותן המידות, או אם לא אכפת לכם שיישארו אזורים מעט חשופים בדלת הבאה שתצפו.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
אופן ההתקנה ומורכבותה: ההתקנה של ציפוי מגנטי פשוטה יחסית, ולא מחייבת הזמנה של בעל מקצוע. יתרון נוסף, שאין צורך לפרק ולהרכיב את הדלת לצורך התקנת הציפוי המגנטי.
זאת, בשונה מהדבקת טפט עם דבק, שמצריכה פירוק של הדלת, ניקוי יסודי שלה, פירוק מנגנונים וניסיון. יש צורך בשיוף ובהכנת תשתית טובה להדבקה ועבודה מאוד מדויקת, זאת משום שהדבקת הטפט לא משאירה מקום לטעויות.
על הטפט להיות מודבק באופן אחיד, ללא אפשרות הסרה. בכדי שלא ייווצרו בועות אוויר מכוערות ובולטות, כדאי מאוד שההדבקה תתבצע על-ידי בעל מקצוע מנוסה. ההתקנה מתבצעת בעזרת מגב לחיצה ייעודי, שמאפשר הוצאות האוויר שמתחת לטפט.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
עמידות ותקציב: אין ספק שציפוי טפט בהדבקה, נחשב לאיכותי ועמיד יותר. לכן, כפתרון ארוך טווח, אולי זה יעלה לכם יותר בשלב הרכישה וכרוך בעלויות התקנה, אך בחישוב כולל הרי שלא בטוח שזה יקר יותר מלהחליף ציפוי מגנטי בתדירות גבוהה יותר. ועדיין, זכרו שלכל אחת מהאפשרויות יש הבדל בין זול ליקר. לכן, לעתים ציפוי מגנטי איכותי ומפואר, יכול לעלות לכם יותר מציפוי טפט פשוט ברמה נמוכה יחסית.
שימו לב, שאם מדובר בדלת החשופה לשמש ולגשם, הרי ששום טפט לא יחזיק מעמד זמן רב מדי. אמנם טפט לדלת יהיה עמיד יותר לתנאי חוץ, אך גם הוא לא פתרון של קבע, ותידרשו להחליף אותו אחת לשנה-שנתיים, ככל הנראה.
במקרה כזה, מוטב להשקיע בגגון מעל דלת הכניסה, אשר יספק צל ויגן על הדלת לאורך זמן. מעבר לכך, הרבה יותר נוח להיכנס ולצאת מדלת עם גגון, בימים גשומים. בכל מקרה, לחיפוי חיצוני של דלת כניסה החשופה לשמש, מוטב לבחור בגוון בהיר, שכן הוא פחות מתחמם והבלאי שלו פחות גבוה מאשר של טפט כהה.
אם אתם מתגוררים בדירה, הרי שממילא הכניסה לדירה אינה חשופה לשמש, ומבחינה זו, הציפוי (ציפוי מגנטי או טפט בהדבקה) יתבלו הרבה יותר לאט.
רמת גימור: אמנם ציפוי מגנטי הוא קל ומהיר יותר להתקנה, אך הוא אינו כולל גימור מושלם. הוא אינו מגיע לקצוות, ויהיה צורך בהדבקה של דבק דו-צדדי חזק בקצוות (או סרט הדבקה שחור בחלקים הצדדיים ובפינות. אלו, מתקלפים בשלב מסוים, ויש צורך לחדש אותם. העובדה שהציפוי אינו חומר גמיש, גורמת לו להיות מוגבל ברמת הכיסוי שלו בקצוות. לעומתו, טפט הוא יותר מדויק בהתקנה, ומכסה את הדלת מכל הכיוונים (כולל קנטים ואינסרט).
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

מה ההבדל במחיר?

לאור ההיצע והמגוון הגדול בשוק, הרי שפערי המחיר כ"כ גדולים, כך שניתן למצוא בכל רמת מחיר (זול עד יקר) את שני הסוגים. ועדיין, טפט בהדבקה נחשב לזול יותר לרכישה, אך כרוך בעלויות התקנה בד"כ. לעומתו, ציפוי מגנטי לדלת כניסה, עולה מעט יותר (יכול להגיע להפרש של כמה מאות שקלים עבור 2 צדי הדלת), אך ניתן להדביק אותו עצמאית והוא רב-פעמי.
כמו כן, אם טעיתם בהדבקה, הרי שטפט בהדבקה ייזרק לפח אם תנסו להסיר ולתקן אותו. לעומת זאת, טפט מגנטי יאפשר לכם להזיז ולחתוך אותו, ללא הגבלה, עד שתמקמו אותו לשביעות רצונכם.