מחירי הנדל"ן בניו יורק אמנם רשמו "קיץ חם", אך עדיין לא התאוששו לחלוטין בהשוואה לתקופה שלפני מגיפת הקורונה. לפי כתבה באתר Business Insider, רובע מנהטן אף נשר לראשונה מרשימת 20 איזורי המיקוד (ZIP codes) היקרים ביותר בארה"ב בשנה הנוכחית. הנתונים מתבססים על דיווח של חברת PropertyShark.
>> >> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מנהטן נחשבה לאחד ממוקדי הקורונה בשנה שעברה, ולמרות ההתאוששות והעובדה שלפחות 83% מתושביה חוסנו לפחות פעם אחת נגד המחלה, הדו"ח החדש מגלה שההון האמריקאי עובר למקומות אחרים. לפיכך, לעיר ניו יורק יש רק שישה איזורי מיקוד ברשימת 100 איזורי המיקוד היוקרתיים, לעומת עשרה אשתקד.
1 צפייה בגלריה
מנהטן
מנהטן
מנהטן
(גטי)

איזורי המיקוד היקרים ביותר נמצאו באזור האמפטונס שבלונג איילנד, כששכונת סגאפונאק (Sagaponack) היא השלישית היקרה ביותר בארה"ב עם מחיר בתים חציוני של 5 מיליון דולר. ירידת קרנן של השכונות במנהטן לטובת האמפטונס משקפת את נהירתם של תושבים שביקשו להימלט מהצפיפות בעיר בתקופת המגיפה.
עם זאת, יש לציין כי איזור מיקוד 10013, שכולל חלקים משכונות טרייבקה, סוהו, איטליה הקטנה וכיכר האדסון, ניצב במקום ה-22 ברשימה עם מחיר חציוני לבית של 3.2 מיליון דולר. מדובר אמנם בעלייה של 7% מהשנה שעברה, אך שיעור זה לא מסייע להתאוששות מלאה מהצניחה בסך 19% שנרשמה ב-2020.
איזור מיקוד מספר 10007, הכולל חלקים מדאונטאון מנהטן, טרייבקה וסוהו, ניצב במקום ה-25 עם מחיר חציוני של 3.1 מיליון דולר לבית. מדובר בירידה של 14 מקומות מהשנה שעברה.
שאר הדו"ח מראה כי לא חלו שינויים משמעותיים במהלך ההתאוששות מהקורונה. איזור Bay Area שבאת'רון, קליפורניה, נותר בצמרת הדירוג זו השנה החמישית ברציפות עם מחיר חציוני לבית שעומד על 7.5 מיליון דולר לעומת 7 מיליון בשנה שעברה. מדובר באיזור העירוני היקר ביותר עם 47 איזורי מיקוד בין 100 הראשונים.
מחוז לוס אנג'לס כלל 21 איזורי מיקוד מהיקרים ביותר במדינה, כשבוורלי הילס 90210 ו- Pacific Palisade נמצאים בעשירייה הראשונה.