הושקה אפליקציית מוניות חדשה בשם TAXIGO המבטיחה לשנות את כללי המשחק בשוק המוניות בישראל, שנשלט בשנים האחרונות כמעט לחלוטין על ידי גט טקסי (Gett). הנהגים, שהפכו לקהל שבוי עם עמלות גבוהות ותעריפי הנסיעה שהפכו פחות משתלמים, מקבלים כעת אלטרנטיבה המבקשת לא רק להתחרות, אלא לבנות מודל חדש המבוסס על הוגנות, שקיפות ונגישות. החברה הודיעה על מעל ל-4,000 נהגי מוניות שהצטרפו לשירות עוד לפני שהאפליקציה עלתה לאוויר, עדות ברורה לרעב של השוק לשחקן נוסף ולשינוי המצב הקיים.
TAXIGO פותחה במשך כשנתיים וחצי, בהשקעה של יותר מ-4 מיליון שקלים, ומתבססת על שיתופי פעולה עם מאות נהגים שלקחו חלק פעיל בבנייתה ובבדיקות השטח. בעוד שאפליקציית YANGO, שניסתה להתחרות בגט טקסי, נכשלה בין היתר בשל מספר נהגים נמוך שלא הצליח לתת שירות רחב, יוזמי האפליקציה החדשה נחושים להתרחב כמה שיותר. אחת הדרכים היא ההקלה הכלכלית על הנהג - בניגוד למתחרה הדומיננטית, הנהגים אינם נדרשים לשלם דמי מנוי, העמלה עומדת על 8% בלבד כולל מע"מ, ובסופי שבוע ובחגים כלל לא נגבית עמלה.
אחד המהלכים החשובים הוא ביטול הבלעדיות: נהגים יכולים להמשיך לעבוד עם כמה אפליקציות במקביל ולבחור את הנסיעות המשתלמות עבורם. בכך TAXIGO מנסה לתקן את תחושת המחנק שחשים רבים מהנהגים בתקופה האחרונה ולהחזיר להם את החופש לנהל את עבודתם.
לדברי החברה מדובר בבשורה גם עבור הצרכנים, עם גישה חדשה ופשוטה יותר לשימוש: הזמנה בלחיצה, מעקב בזמן אמת ותשלום במזומן או דרך האפליקציה. בנוסף, במהלך ההשקה ייהנו המשתמשים מ-5% החזר כספי מידי לשימוש בנסיעה הבאה, הטבה שנועדה לייצר ערך מוחשי כבר מהפעם הראשונה. לצד הממשק הדיגיטלי, החברה מפעילה מענה אנושי מלא 24/7, מתוך הבנה שחלק מהמשתמשים מבקשים עזרה אנושית ממשית ולא צ’ט אוטומטי. השילוב בין טכנולוגיה ושירות אנושי הוא אחד המרכיבים שמייחדים את TAXIGO ומעניקים לה מימד שירותי שחסר כיום בשוק.
TAXIGO גם מבדילה את עצמה מהמתחרים בכך שהיא אינה רואה בעצמה רק אפליקציית מוניות, אלא תשתית שירות שמתחברת אל חיי היומיום של הצרכן והעסק. בשיתוף פעולה עם Verifone יוטמע כפתור להזמנת מונית או משלוח ישירות בקופות של יותר מ-38,000 בתי עסק ברחבי הארץ, כך שהזמנת נסיעה תתבצע מתוך המערכת הקיימת של החנות, ללא צורך בפתיחת אפליקציות נוספות.
1 צפייה בגלריה
TAXIGO
TAXIGO
(צילום: TAXIGO)
במקביל, הפלטפורמה משתלבת גם באפליקציות מסעדות דרך OnTopo, ומאפשרת להזמין מונית להגעה למסעדה בלחיצת כפתור ישירות מתוך דף המסעדה עצמו. בנוסף, TAXIGO תשיק שירות חדשני נוסף: ״הכספומט הנוסע״, שיאפשר לצרכנים למשוך מזומן ישירות מהמונית עד 400 שקלים, בשיתוף פעולה עם Open Finance. שילוב בין תחבורה, קמעונאות ופיננסים מעניק לאפליקציה יתרון מובהק שאינו קיים כיום בשוק.
החברה תחל את פעילותה באזור המרכז, מגדרה ועד חדרה, ובתוך חודשים צפויה להתרחב לפריסה ארצית מלאה. גרי זיתון, היזם ומי שעומד מאחורי TAXIGO אמר כי ״אנחנו מביאים לשוק המוניות בישראל בשורה אמיתית גישה חדשה, הוגנת ושקופה. TAXIGO מציעה אלטרנטיבה ישראלית חזקה, המשלבת אקו-סיסטם אחד לנהגים, לנוסעים ולעסקים, עם תחבורה חכמה ושירות שהוא מעל הכל. אנחנו רואים בנהגים שותפים".