על רקע הגידול בהיקף תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות, ולאור עזיבת ריינאייר את ישראל ומחירי הכרטיסים הגבוהים, רשות שדות התעופה יצאה במכרז חדש להפעלת מסעדה אסייתית בפוד קורט שבאזור הדיוטי פרי שבטרמינל 3, ובמכרזים להקמת פיצרייה בטרמינל 1 ובתי קפה באולם הציבורי בטרמינל 3. זאת אחרי שטאטי זכו במכרז בזרוע b ו-c, ומסעדת מוזס נפתחה היום.
המסעדה האסייתית תשתרע על שטח של כ-78 מ"ר במקום לה גופרה, ואמורה להציע בין היתר, סושי, מוקפצים, מנות בשריות, אגרולים ובאנים. במכרז יכלו להשתתף חברות המפעילות ומנהלות רשתות ארציות של מסעדות אסייתיות. במכרז להפעלת הפיצרייה, שתשתרע על שטח של כ-90 מ"ר, יוכלו להשתתף חברות המפעילות ומנהלות רשת פיצריות. הזוכה במכרז ימכור פיצות בהכנה במקום במגוון גדלים ותוספות, פוקצ'ות במגוון תוספות, לחם שום ושתיה קרה קלה, בין היתר.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 נתב"ג
טרמינל 3 בנתב"ג
(צילום: shutterstock)
במקביל, מפעילת רשת בתי המאפה לה פרינה זכתה שוב במכרז להפעלת בית המאפה באולם מקבלי הפנים של טרמינל 3. בית המאפה במתכונתו החדשה צפוי להיפתח לנוסעים לקראת הקיץ.
רשת בתי הקפה אילן'ס זכתה במכרז להפעלת ההסעדה באולם הנוסעים היוצאים של טרמינל 1. אילן'ס תפעיל את שני בתי קפה המרכזיים באולם הנוסעים היוצאים הבינלאומי של טרמינל 1 ותחליף את רשת ארומה.
בכל בתי ההסעדה ימכרו חמישה מוצרים הנכללים ב"סל המוצרים הבסיסי" אותו קבעה רש"ת: אספרסו ומים מינרליים ב-8 שקלים וקפה הפוך (בגודל קטן) וקרואסון גדול ב-12 שקל.
מרשות שדות התעופה נמסר כי "כמו במכרזים אחרונים שהוצאו, מחירי המוצרים שימכרו בשתי המסעדות לא יעלו על המחירים בהם מוכרת הרשת את אותם המוצרים בסניפים ברחבי הארץ. ענף ההסעדה בנתב"ג גלגל ב-2023 מחזור של כ-343 מיליון שקל. המכרזים החדשים יוצאים על רקע סיום תקופת ההתקשרות של המפעילים הנוכחיים, והינם לתקופה של חמש שנים עם אפשרות הארכה לתקופה נוספת של שלוש שנים".
בנושא אחר, טרמינל 1 עדיין סגור בעקבות הצטמקות הפעילות בנתב"ג וגיוס מילואים של חלק ניכר מהעובדים. הוא צפוי להיפתח שוב עם גידול בנפח הפעילות. בימים אלה פעילות טרמינל 3 מגיעה לכ-30 אלף נוסעים ביממה והביקושים עולים לקראת פסח. כרטיסי הטיסה עדיין יקרים, גם לנוכח ביטול פעילות ריינאייר בישראל, למרות שוויז נכנסה עם 130 טיסות שבועיות.