חברת שגריר תשלם פיצוי בסך 2,000 שקל ללקוח אשר רכבו נגרר לאחר כמעט שבע שעות. כך עולה מפסק דין שאישר את ההסכמות אליהן הגיעו חברת שגריר והלקוח פרץ גולדשטיין בהמלצת הרשם הבכיר אבנר יפרח מבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב.
גולדשטיין טען בתביעה שהגיש, כי ב-5 באוגוסט 2021 בדרכו לעבודה נתקע עם רכבו לערך בשעה 5:45. בתביעה ציין, כי החברה התחייבה לגרור את הרכב למוסך תוך שעתיים עד חמש שעות ובסופו של דבר הרכב נגרר אחרי שבע שעות. בהמשך טען כי על פי כתב השירות שלו מול שגריר החברה הייתה צריכה לגרור את רכבו תוך שעתיים.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו

1 צפייה בגלריה
שבע שעות המתנה לגרירה
שבע שעות המתנה לגרירה
שבע שעות המתנה לגרירה
(צילום: shutterstock)
בדיון בבית המשפט אמר, כי "השתדלתי להחנות במקום בטוח, יש לי בית מלאכה ושירות מוסכי רכב. ניסיתי ליצור קשר עם שגריר, שיחה ראשונה נותקה, שיחה שנייה המתנתי יותר משש דקות. הם אמרו שאם אני הולך (הכוונה - לא יישאר ליד הרכב, ל.ד) זה לא יהיה שעתיים. השארתי את הרכב שם והלכתי לעבודה. השירות מבחינתי זה לא רק מרגע שמרימים את הרכב, השירות מתחיל כשאני מתקשר ואני מצפה שיענו לי תוך שלושה צלצולים וזה לא קורה. בפועל אם לא ישלמו זה יעודד אותם להמשיך כך. אם זה היה מספיק חשוב יכלו לקחת קבלן משנה".
במהלך המשפט לא הייתה מחלוקת שהרכב לא נגרר בתוך שעתיים עד חמש שעות אלא בשעה 13:00, כלומר כמעט אחרי שבע שעות משיחת הטלפון הראשונה. גולדשטיין טען כי מגיע לו פיצוי בגין הפרת חוזה הגרירה ואי עמידה בחוק שש הדקות (חוק המגביל את מתן המענה האנושי בזמן לשש דקות).
במסגרת כתב ההגנה טענה חברת שגריר כי כתב התביעה קנטרני וקטנוני. עוד טענה, כי בהתאם לכתב השירות זמן הגעת רכב השירות לגרירה יתבצע בתוך פרק זמן שלא יעלה על חמש שעות אלא אם תואם אחרת בין הצדדים. לטענת שגריר, "בסופו של יום, ועקב העובדה כי סוכם עם התובע על הותרת המפתחות ברכב, גרר מטעם שגריר הגיע בסביבות השעה 13:00 לאסוף את הרכב לאחר כשבע שעות ממועד פתיחת הקריאה. שגריר לא הפרה את ההסכם שבין הצדדים והיא לא מחויבת לפצות את התובע בדבר".
נציג החברה ציין בדיון בבית המשפט כי "תיאמו איתו חמש שעות הגעה". הרשם שאל בדיון: "לפי כתב שירות אתה צריך להגיע בזמן מקסימלי של שעתיים?". הנציג של החברה השיב: "אני מסכים שנעשה מאמץ שזה יהיה שעתיים. אין מחלוקת שפינינו את הרכב בשעה 13:00. אני דיברתי עם התובע לאחר המקרה, התנצלתי בפניו אמרתי שהיה איחור. אמרתי שיש חוק הטכנאים. אם לא הגיעו בכלל זה 600 שקל. התובע הלך לעבודה, לא המתין בחוץ. הסברתי לו כי חוק שש הדקות לא חל על שגריר".
יצוין, כי הצדדים הגיעו להסכמות מבלי להודות באחריות ולצרכי פשרה בלבד. התביעה שהוגשה נגד חברת הביטוח נדחתה בהסכמה. חברת שגריר שימשה בזמנים הרלבנטיים כספק שירותי דרך וגרירה עבור חברת הביטוח דרכה ביטח הלקוח את רכבו.
לדברי גולדשטיין, "הסכום שנפסק לי הוא לא סכום שהתעשרתי ממנו ולא התכוונתי להתעשר ממנו. חשוב שהציבור יידע את זכויותיו וכי הוא זכאי לפיצוי על איחור".
משגריר נמסר בתגובה: "מדובר במקרה חריג מתוך למעלה מ-35 אלף שירותים אשר מספקת החברה בחודש ומצירה על חוסר הנוחות הנגרם ללקוח. רק השבוע דיווחו מרבית אמצעי התקשורת כי קיימת עלייה של עד כ-30% ואפילו כמעט 50% בימי שיא בשיעור הפקקים בכבישי ישראל ולצערנו גם רכבי השירות של החברה עומדים באותם הפקקים ועל כן קיימים עיכובים באספקת השירות. המצב האבסורדי שנוצר הוא שרכבי החילוץ של החברה נאלצים לעמוד בפקק שלעיתים נגרם ע"י הרכב אותו הם אמורים לחלץ".