איש העסקים חוסה אליאס, בעלים של רשת הקמעונאות לה סירנה ואחד מאנשי העסקים העשירים בספרד, חשף לאחרונה שיטה יוצאת דופן שבה הוא בוחן את נאמנותם של מנהלים חדשים בחברה. אליאס, שהונו מוערך בכ-650 מיליון אירו לפי מגזין פורבס, סיפר כי הוא נוהג להתקשר למנהלים חדשים בשעה 23:00 בסוף השבוע הראשון לעבודתם - וסופר כמה צלצולים עוברים עד שהם עונים.
בריאיון בפודקאסט שלו, "Búscate la vida", אמר אליאס כי תוכן השיחה כלל אינו חשוב מבחינתו. לדבריו, עצם המענה המהיר לטלפון הוא המדד המרכזי למחויבות של המנהל כלפיו. "זה מראה לי עד כמה הם מרגישים מחויבים אליי", הוא הסביר.
לדבריו של אליאס, ראיונות עבודה אינם מספיקים כדי להבין עד כמה מועמד רציני. "אפשר להבטיח הרבה דברים בראיון, אבל מבחנים כאלה מראים לי מי באמת מחויב", אמר. הוא אף הוסיף אמירה חריפה: "אם אני צריך להתקשר למנכ״ל שלי ב-23:00 ביום שבת והוא לא עונה - הוא חסר תועלת בשבילי".
חוק שעות העבודה שהונהג במדינות שונות באירופה, ביניהן גרמניה, מאפשר לעובדים לא להיות זמינים לפרק זמן מוגדר לאחר שעות העבודה, למעט מקרי חירום. הגנות אלו חלות גם על מנהלים, למעט קבוצות מצומצמות של בכירים ביותר, שגם עבורם לא מונחת זמינות תמידית כברירת מחדל.
היזם הספרדי אינו יוצא דופן, גם אם שיטותיו נתפסות כמנוגדות למגמות נוכחיות בשוק העבודה. סאם אלטמן, כיום מנכ"ל OpenAI ובעבר מנהל תוכנית הסטארטאפים Y Combinator היה בוחן יזמים בתוכנית לפי המהירות שבה הם משיבים לאימיילים.






