רפאל מסיימת את שנת 2023 עם שיא במכירות בהיקף של כ-14 מיליארד שקל - עלייה של 21% בהשוואה לשנה קודמת. צבר ההזמנות של החברה מסתכם השנה ב-52 מיליארד שקל - עלייה של 47% לעומת השנה הקודמת: 57% מההזמנות מלקוחות בחו"ל והיתר (43%) מישראל. יש לציין כי בשנת 2023 נוספו הזמנות חדשות בסך 30 מיליארד שקל מתוכם 17 מיליארד מלקוחות מחו"ל. הרווח הנקי הסתכם בסך 588 מיליון שקל, עלייה של 17%. הרווח הגולמי הסתכם ב-2.9 מיליארד שקל, עלייה של 19% לעומת השנה המקבילה.
סיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הרבעון הרביעי של שנת 2023, בו פרצה מלחמת חרבות ברזל, היה גם הוא רבעון שיא בהיקף הפעילות. ברבעון זה לבדו התקבלו ברפאל הזמנות חדשות בסך 14.5 מיליארד שקל, לעומת 5.7 מיליארד שקל ברבעון המקביל (כאשר למעלה מ-61% מהזמנות אלה היו הזמנות מהעולם בעקבות השלמת עסקאות ייצוא גדולות). היקף המכירות ברבעון הרביעי עמד על 4.5 מיליארד שקל, עלייה של כ-19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
בשנה החולפת ביצעה רפאל עסקאות ענק, בהיקף של 1.3 מיליארד שקל של מכירת "קלע דוד" לפינלנד, עסקת יצוא ראשונה של הטיל לחו"ל, עסקת מכירת טילי הספייק ליוון, ועוד.
1 צפייה בגלריה
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים של כיפת ברזל מעל אשקלון
(צילום: REUTERS/Amir Cohen)
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ: "אנו מסכמים את שנת 2023 כשנת שיא בפעילות המקצועית והעסקית ברפאל עם פריצות דרך מבצעיות טכנולוגיות מתקדמות ביותר. את השפעות מלחמת חרבות הברזל על תוצאות רפאל נראה בעיקר בשנת 2024 ".
מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "רפאל עומדת בפני שנה מאתגרת של צמיחה ופיתוח, וממשיכה למצב עצמה כמובילה עולמית בתחום מערכות ההגנה האווירית ולהעצים את נוכחותה בשווקים. בשנה הקרובה, אנו צפויים לקלוט כ-2,000 עובדים חדשים".
בחודש יוני חשפה החברה את הטיל המיירט "קלע חד"- (sky sonic), הפיתוח הייעודי כנגד טילים היפרסונים הראשון מסוגו בעולם, ולקראת סוף השנה קיימה ניסוי מורכב בתצורה החדשה של מערכת הספיידר AiO שיירט כטב"מ במצב מאתגר. בנוסף המשיכה רפאל בפיתוח של מערכת "מגן-אור"- מערכת לייזר רב-עוצמה ליירוט איומים אוויריים, שמהווה פריצת דרך טכנולוגית ברמה העולמית בתחום היבשה.
"עם פרוץ הלחימה ב- 7 באוקטובר התגייסה רפאל באופן אינטנסיבי לתמיכה בצה"ל והואצו פעילויות לאספקת מערכות שתומכות במאמץ המלחמתי, תוך מיקוד על ייצור טילים מיירטים למערכות 'כיפת ברזל' ו'קלע דוד', וכן עבור עשרות מערכות נוספות", נמסר מהחברה.