קשיים באתר למכירת נעליים שוז אונליין, הגדול בישראל בתחומו. בחודש האחרון ספקים מדווחים על צ'קים חוזרים ועיכוב תשלומים. לטענתם, המנכ"ל והמייסד דקל סטולרו "ירד למחתרת" ולא עונה לטלפונים. מטעמו של סטולרו נמסר ל-ynet ו"ממון", כי אכן חווה קשיים לאחרונה, אבל הוא מצוי במו"מ עם גורם ידוע למכירת האתר. גורם בענף העריך כי הריבית הגבוהה והתחרות בתחום הם שפגעו באתר.
יש לציין שיבואני נעליים רבים בישראל, מיבואן קרוקס ועד יבואני נעלי ספורט, הם ספקים של האתר שבין בעלי מניותיו שמות ידועים, החל מחברת שסטוביץ, קבוצת עורק, וגיל מדין - בנה של רעיה שטראוס - שבשנת 2021 השקיעו 10 מיליון שקל באתר, שנראה אז כסיפור הצלחה. בנוסף, גויס הון ממשקיעים יהודים מאנגליה תמורת 40% מהחברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
דקל סטולרו ויוסי כראדי
דקל סטולרו ויוסי כראדי
יוסי כראדי (מימין) ודקל סטולרו, ממקימי החברה
(אלעד גרשגורן)
אחד הספקים התלונן כי "לא ייתכן שאני תקוע עם סחורה בשווי עשרות אלפי שקלים, ללא תשלום בעוד שלאתר יש בעלי מניות עשירים".
משסטוביץ נמסר בתגובה כי מדובר בהשקעה פיננסית שאינם מעורבים בה. תגובה דומה מסר גם מדין. יחד עם זאת, מקורבים לבעלי המניות אמרו כי אם עסקת המכירה תצא לפועל הם ישקלו הזרמה נוספת של הון. הספקים חוששים כי אם לא תצא עסקת המכירה לפועל, כספם יהיה בסכנה.
שוז אונליין הוקם על ידי שלושה תלמידי ישיבה לשעבר מנתניה: דקל סטולרו, אלעד טל ויוסי כראדי, שב-2015 הקימו את האתר ותוך שלוש שנים הגיעו למחזור של מיליון שקל בחודש וגיוס של 1.5 מיליון דולר ממשקיעים חיצוניים.
בתחילת דרכם, נתקלו בסירוב של המותגים הידועים לשתף פעולה ולמכור באתר, אך בהמשך עם התרחבות הפעילות ניאותו לכך וכיום נמכרים באתר גם מותגים ידועים כמו אדידס ואחרים, חלקם ביבוא מקביל. האתר גם קיבל זיכיונות משלו כמו מותג הספורט F4 מפולין, המותג ההולנדי UFG ועוד. הבשורה הייתה מחיר זול יותר מבחנויות ומשלוח חינם עד הבית.
המודל העסקי של שוז אונליין היה להתקשר עם יבואני נעליים, להציע להם את הפלטפורמה הדיגיטלית של האתר, אבל הספק הוא זה שמספק ושולח את ההזמנה ללקוח, בעוד האתר גורף 20% מהיקף ההזמנה. בנוסף, הם החלו גם ביבוא עצמי מחו"ל. הבעיה הייתה שבגלל שהמשלוחים נעשו ישירות מהספק, החברה התקשתה לפקח עליהם. לדוגמה, לקוח שהזמין מספר זוגות נעליים כאשר כל זוג הוא מיבואן אחר, קיבל את המשלוח בזמנים שונים מספקים שונים. לא אחת ספגו באתר תלונות מלקוחות על נושא השירות ועל עיכובים.