האינפלציה בבריטניה זינקה בחודש אפריל לשיא מאז שנת 1982 – ועמדה על 9%. התייקרות המחירים המשמעותית גרמה לחשש רב בקרב האזרחים בממלכה. בעקבות לחץ שהופעל עליה, הממשלה החליטה להגיב והודיעה על חבילת סיוע של 15 מיליארד פאונד עבור מיליוני משקי בית. "הממשלה לא תשב בחיבוק ידיים", אמר הנגיד הבריטי, רישי סונק.
כל משקי הבית במדינה יקבלו לחשבונות הבנק 400 פאונד כדי להתמודד עם ההתייקרויות המשמעותיות בחשבונות האנרגיה (חשמל, גז ודלק), שצפויים עוד לעלות. התמיכה המקורית הייתה אמורה לעמוד על 200 פאונד, אבל בממשלה החליטו לבסוף כי תמיכה שכזאת אינה משמעותית מספיק.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
2 צפייה בגלריה
בריטניה
בריטניה
חבילת סיוע של 15 מיליארד פאונד לאזרחים
(צילום: gettimyages)
הסיוע היותר משמעותי יהיה בדמות 650 פאונד במענק חד פעמי, שיגיע לפי הערכות ללמעלה מ-8 מיליון משקי בית בעלי הכנסה נמוכה בנוסף למענק של ה-400 פאונד. על מנת לקבל את הכסף, התושבים יצטרכו לשלוח בקשה ולהוכיח כי סך ההון שלהם הוא מתחת לרמה מסוימת. התשלום יתבצע בשתי פעימות, ישירות לחשבונות הבנק של האזרחים. התשלום הראשון יתקבל ביולי והשני בסתיו. בעלי הכנסה נמוכה שכבר זוכים לסיוע כזה או אחר מהממשלה, לא יהיו זכאים.
עוד בתוכנית הסיוע: תשלום נוסף של 300 פאונד ליותר משמונה מיליון פנסיונרים ו-150 פאונד לשישה מיליון אזרחים עם קצבת נכות.

רבע מהבריטים מדלגים על ארוחות

בראש עליית המחירים של החודש שעבר נרשמו זינוקים במחירי האנרגיה. סקר שפורסם לאחרונה בנושא הראה כי שני שליש מהאנשים במדינה מכבים את החימום שלהם בבתים, כמחצית מהאזרחים נוהגים פחות או מחליפים סופרמרקט וכרבע מהעונים בסקר טענו כי הם מדלגים על ארוחות במהלך היום.
2 צפייה בגלריה
רישי סונק
רישי סונק
הנגיד רישי סונק
(צילום: gettimyages)
בתחילת מאי, יממה לאחר שהבנק המרכזי בארה"ב העלה ריבית, גם הבנק המרכזי הבריטי הכריז על העלאת ריבית נוספת לשיעור של 1% - הגבוה ביותר מאז שנת 2009 - במטרה להתמודד עם האינפלציה.
הבנק הבריטי היה אחד מהבנקים המרכזיים הראשונים בעולם שהעלה את הריבית כדי להתמודד עם שיעורי האינפלציה העולים ומדובר בהעלאה הרביעית במדינה מאז חודש דצמבר האחרון. יחד עם זאת, לפי הבנק, האינפלציה צפויה להחמיר אף יותר ולהגיע ללמעלה מ-10% בהמשך השנה. בהתאם, בשוק צופים כי הבנק ימשיך להעלות את הריבית בתקופה הקרובה.