רשת קרפור, שמנוהלת על ידי מיכאל לובושיץ, סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 5 מיליון שקל ‏לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובדומה לרווח ברבעון הראשון של השנה. ‏מדובר ברבעון רביעי ברציפות שהחברה רושמת רווח, אם כי עדיין מדובר ברווח צנוע (רווח נקי מהמכירות ‏בשיעור של 0.6%) ביחס למחזור הכנסות רבעוני בסך 850 מיליון שקל.‏
החברה צריכה לשרת חוב בסך 400 מיליון שקל שגורר הוצאות מימון גבוהות המכבידות עליה. הורדת ‏הריבית במשק, אם אכן תקרה בקרוב, צפויה להביא בעתיד לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות של ‏קרפור.‏
1 צפייה בגלריה
סניף של קרפור בבית שמש
סניף של קרפור בבית שמש
קרפור
(צילום: שלו שלום)
ברבעון השני "נהנתה" החברה מהעובדה כי ברבעון המקביל סבלה עדיין מהפסד בסך 5 מיליון שקל ‏כתוצאה מפעילות רשת 7 אלבן שנסגרה – הפסד שלא חוזר על עצמו ברבעון הנוכחי.‏
הכנסות קרפור עלו ב-2.3% ל-1.64 מיליארד שקל ביחס לרבעון המקביל, והמכירות בחנויות זהות עלו ב-‏‏4.9%. הרווח התפעולי זינק ב-73%, בין השאר בגלל התייעלות: החברה צמצמה למעלה מ-300 איש ‏ממצבת כוח האדם שלה, המהווים כ-7% מסך העובדים ביחס לרבעון המקביל, וסגרה 3 חנויות מפסידות.‏
שיעור הרווח התפעולי עמד על 5.3% מהמכירות ברבעון השני בהשוואה ל-3% ברבעון המקביל. החברה ‏השלימה את הסבת כל סניפיה לקרפור.‏
הרווח הגולמי של החברה נותר ללא שינוי. שיעור הרווחיות הגולמית ירד ל-28.7% מההכנסות לעומת ‏‏30% מההכנסות ברבעון המקביל. יש לציין כי בהערכת השווי שצורפה לדוחות השנתיים מאפריל 2024 ‏נקבע כי הרווחיות הגולמית השנתית הממוצעת ב-2025 צפויה לנוע סביב 30.7% – יעד שבמחצית ‏הראשונה של 2025 עדיין לא הושג.‏
כמו כן, בהערכת השווי נקבע כי המכירות השנתיות ב-2025 יסתכמו ב-3.554 מיליארד שקל, ואילו ‏במחצית הראשונה של השנה הן הסתכמו ב-1.639 מיליארד שקל, ששקולים לכ-3.3 מיליארד שקל בחישוב ‏שנתי.‏
הרשת מתכננת להשלים בקרוב פתיחת סניפים בירושלים ונתיבות, לאחר השקת סניף ענק חדש בעפולה, ‏ולהשיק במחצית הקרובה 900 מוצרים של קרפור, ובהם לראשונה מותג טונה חדש של הרשת. כמו כן, ‏בעקבות ההשקה המוצלחת של בשר טרי תחת המותג בן מרשה תשיק הרשת גם מותג עוף פרימיום ‏משלה, שיסופק לה לפי תנאיה על ידי חברת מילועוף.‏
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו