רשת קרפור, שמנוהלת על ידי מיכאל לובושיץ, סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 5 מיליון שקל לעומת הפסד של 17 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ובדומה לרווח ברבעון הראשון של השנה. מדובר ברבעון רביעי ברציפות שהחברה רושמת רווח, אם כי עדיין מדובר ברווח צנוע (רווח נקי מהמכירות בשיעור של 0.6%) ביחס למחזור הכנסות רבעוני בסך 850 מיליון שקל.
החברה צריכה לשרת חוב בסך 400 מיליון שקל שגורר הוצאות מימון גבוהות המכבידות עליה. הורדת הריבית במשק, אם אכן תקרה בקרוב, צפויה להביא בעתיד לשיפור משמעותי בתוצאות הכספיות של קרפור.
ברבעון השני "נהנתה" החברה מהעובדה כי ברבעון המקביל סבלה עדיין מהפסד בסך 5 מיליון שקל כתוצאה מפעילות רשת 7 אלבן שנסגרה – הפסד שלא חוזר על עצמו ברבעון הנוכחי.
הכנסות קרפור עלו ב-2.3% ל-1.64 מיליארד שקל ביחס לרבעון המקביל, והמכירות בחנויות זהות עלו ב-4.9%. הרווח התפעולי זינק ב-73%, בין השאר בגלל התייעלות: החברה צמצמה למעלה מ-300 איש ממצבת כוח האדם שלה, המהווים כ-7% מסך העובדים ביחס לרבעון המקביל, וסגרה 3 חנויות מפסידות.
שיעור הרווח התפעולי עמד על 5.3% מהמכירות ברבעון השני בהשוואה ל-3% ברבעון המקביל. החברה השלימה את הסבת כל סניפיה לקרפור.
הרווח הגולמי של החברה נותר ללא שינוי. שיעור הרווחיות הגולמית ירד ל-28.7% מההכנסות לעומת 30% מההכנסות ברבעון המקביל. יש לציין כי בהערכת השווי שצורפה לדוחות השנתיים מאפריל 2024 נקבע כי הרווחיות הגולמית השנתית הממוצעת ב-2025 צפויה לנוע סביב 30.7% – יעד שבמחצית הראשונה של 2025 עדיין לא הושג.
כמו כן, בהערכת השווי נקבע כי המכירות השנתיות ב-2025 יסתכמו ב-3.554 מיליארד שקל, ואילו במחצית הראשונה של השנה הן הסתכמו ב-1.639 מיליארד שקל, ששקולים לכ-3.3 מיליארד שקל בחישוב שנתי.
הרשת מתכננת להשלים בקרוב פתיחת סניפים בירושלים ונתיבות, לאחר השקת סניף ענק חדש בעפולה, ולהשיק במחצית הקרובה 900 מוצרים של קרפור, ובהם לראשונה מותג טונה חדש של הרשת. כמו כן, בעקבות ההשקה המוצלחת של בשר טרי תחת המותג בן מרשה תשיק הרשת גם מותג עוף פרימיום משלה, שיסופק לה לפי תנאיה על ידי חברת מילועוף.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו







