האם הייתם קונים סנדלים יד שנייה של מישהו מפורסם במאות אלפי דולרים? סנדלי בירקנשטוק ישנות של לא אחר מאשר מייסד אפל המנוח, סטיב ג'ובס, נמכרו במכירה פומבית בארצות הברית ב-218,750 דולר, שזה כמובן שיא עולמי למכירת סנדלים במכירה פומבית. זהות קונה הסנדלים אינה ידועה.
ההערכה של בית המכירות הפומביות Julian's Auctions בקליפורניה, שביצע את המכירה, הייתה כי המקסימום שיסכימו לשלם עליהם הוא 60 אלף דולר, ואף אחד לא ציפה שהמחיר הסופי יהיה כמעט פי ארבעה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו והאזינו לתוכנית כסף חדש ב-ynet radio
1 צפייה בגלריה
הסנדלים של סטיב ג'ובס
הסנדלים של סטיב ג'ובס
הסנדלים של סטיב ג'ובס
(צילומים: EPA, מתוך חשבון הטוויטר של Julien's Auctions)
לפי בית המכירות, ג'ובס עשה בסנדלים שימוש רב מאוד, אבל הם עדיין היו במצב "שלם". עוד תואר כי הם היו פריט מרכזי בארון הבגדים של מייסד אפל בשנות ה-70 וה-80. "הסנדלים קיבלו את צורת הרגל של ג'ובס מרוב השימוש הרב שעשה בהן", נכתב באתר האינטרנט של בית המכירות.
הסיפור המעניין הוא שזוג הסנדלים הזה כמעט הלך לפח, כאשר ברגע האחרון מארק שף, אחד מעובדי הבית של ג'ובס הבחין בהן במהלך אחד מהניקיונות שבוצעו במקום.
"סטיב ג'ובס שינה את העולם לא רק בזכות החידושים המהפכניים שלו, אלא גם בסגנון המנהיגות העסקית שלו ואופנת לבישת הסנדלים שהשריש", אמר דארן ג'וליאן, מנכ"ל ומייסד בית המכירות בקליפורניה. "הבירקנשטוק, שהיו אהובים עליו מאוד, ננעלו על ידיו כשעשה היסטוריה ביצירת מחשב אפל", סיכם ג'וליאן.
מכירת הסנדלים של ג'ובס בוצעה במסגרת פסטיבל "Icons and Idols: Rock 'n' Roll" של בית המכירות, כשבמקביל הוצאו למכירה פומבית מוצרי אספנות, בגדים, תכשיטים וכלי מוזיקה של דמויות אייקוניות נוספות כמו אלביס פרסלי, קורט קוביין וג'ון לנון.
דרך אגב, הנעל המשומשת שנמכרה במחיר הגבוה ביותר אי פעם במכירה פומבית הייתה נייק אייר של הכדורסלן הגדול בכל הזמנים, מייקל ג'ורדן, תמורת 1.47 מיליון דולר, באוקטובר 2021.